Wypalanie śladów w mózgu


poniedziałek 27/06/2011
1

Dawno wojskowi nie pisali o mózgu. Dawno wojskowi nie pisali o strategii, a przecież to właśnie ich główna domena. Wojsko wypala ślady w mózgu? To brzmi co najmniej jak tytuł z głównej strony Faktu lub Super Expresu!

Dzisiejsze zarządzanie marką wymaga coraz lepszej zręczności w budowaniu/kreowaniu  zachowań i potrzeb konsumentów. Pomimo obowiązującej teorii prosumenta zarówno psychologia poznawcza, kognitywistyka, jak i neuronauki wskazują, że tofflerowska teoria nie jest do końca uzasadniona. Niekoniecznie jest tak, że prosumenci  mają dokładnie sprecyzowane wymagania, wiedzą czego chcą i co firmy mają im zaoferować. Dlatego też realizując cele marketingowe za pomocą zintegrowanej komunikacji marketingowej, należy posiąść gruntowną wiedzę i łączyć ją z głębokim rozumieniem natury ludzkiej. Znaczenia, symbolika, głębokie metafory – to akcenty, które coraz głośniej wybrzmiewają w komunikacji marek (bo słyszalne są już od jakiegoś czasu). Właśnie w tym kierunku podążają autorzy książki, która wpadła ostatnio w moje ręce.

„Wypalanie śladów w mózgu” to praca zbiorowa pod redakcją dr. Krzysztofa Sołoduchy, próbująca „szukać odpowiedzi na pytanie o miejsce i sposób reakcji teorii komunikacji na nowe zjawiska cywilizacyjne”. Od razu wspomnę, iż nie jest to publikacja lekka, łatwa i przyjemna.  Dużo teorii, języka naukowego, brak wartkiej akcji. Nie przeszkadza to jednak czytelnikowi zupełnie. Ci, którzy lubią akademicki język bez zadęcia, z dużą ilością danych i analiz, na pewno będą zadowoleni.

W wyniku swojej przekrojowości i agregacji sporej wiedzy z różnych dyscyplin, książka ma niezłą wartość dydaktyczną. Polecam wszystkim chcącym poznać ciekawą publikację z zakresu literatury przedmiotu i oczywiście wszystkim chcącym poszerzyć swoją wiedzę.

„WYPALANIE ŚLADÓW W MÓZGU – wstęp do teorii komunikacji marketingowej” red. dr Krzysztof Sołoducha, Wojskowa Akademia Techniczna, Warszawa 2010.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015
667

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


Fałszujący budowlaniec

piątek 27/02/2015
6

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  "Ona tańczy dla mnie" zniknęła…


10 marketingowych zmyłek dla mózgu

czwartek 26/02/2015
19

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015
10

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015
6

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015
16

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015
16

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Rossmann intymnie

czwartek 05/12/2013
11

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013
176

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Nastula mnie zmiażdżył

poniedziałek 14/10/2013
8

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko - czy to wynik tego, że za bardzo…