Virale – broń biologiczna współczesnej reklamy?


niedziela 11/03/2012
2

Broń biologiczna, to broń masowego rażenia oparta o patogenne mikroorganizmy, wirusy a także toksyny pochodzenia biologicznego. Broń tą można stosować punktowo (pojedyncze osoby), skupiska ludności (wioski, miasta, odziały wojska …) a także całą populację. Celem zawsze jest człowiek, niekoniecznie jednak bezpośrednio. Atak biologiczny może być przeprowadzony także na rośliny, zwierzęta ujęcia wody pitnej… Cechą charakterystyczną tej broni są niewielkie koszty produkcji, duża skuteczność infekcji, słaba wykrywalność w początkowym etapie, szybkie działanie, skuteczne rozprzestrzenianie i przenoszenie nietypowymi kanałami dystrybucji. Broń biologiczna oprócz swojej wysokiej skuteczności charakteryzuje się wysokim ryzykiem. Po uwolnieniu wirusa człowiek praktycznie traci nad nim panowanie, co w konsekwencji prowadzi do tego iż inicjator infekcji sam staje się jej ofiarą.

 Kampania wirusowa jest wielką analogią do powyższych działań. Coraz więcej komercyjnych produkcji żyje efektywnie w internecie, infekując i dystrybuując swój materiał kontentowy. Wirusy reklamowe, podobnie jak te ze świata ożywionego, nie mogą przeżyć poza organizmem gospodarza (świadomością konsumenta), a jedną z najważniejszych ich cech jest namnażanie (rozprzestrzenianie). Nie mogą tego jednak wykonać samodzielnie – potrzebują komórek nosiciela (komputerów, sieci i odbiorcy). Czas, szybkość namnażania i łatwość tego procesu stwarzają poważne zagrożenia w realnym świecie. Są w stanie zaatakować praktycznie każdy rodzaj komórek. A w świecie cyfrowym? Aby wirus w formie reklamy mógł zaistnieć muszą zostać spełnione określone warunki i wystąpić zmienne powodujące jego rozprzestrzenianie, replikowanie, namnażanie, przenikanie … Opracowania na ten temat pojawiają się coraz częściej i prędzej czy później problem ten zapewne zostanie metodycznie rozwiązany.

 Załóżmy w takim razie, że w końcu uda się opracować metodę tworzenia skutecznych wirali i nie będą one już dziełem przypadku. Czy w takim razie wykorzystywanie przez specjalistów od komunikacji nowoczesnych urządzeń neurobiologicznych i coraz efektywniejsze wdrażanie osiągnięć nauki, stwarza, podobnie jak laboratoria biologiczne, warunki do zaistnienia czegoś co stanie się nową bronią masowego rażenia?  Czy te analogie i nieco teorii Since Fiction mogą być podstawą tezy, że wcześniej czy później wydarzy się coś równie niebezpiecznego jak wirus „hiszpanki”, hardwarowe „millenium” czy „I love you”… Czy tym razem, poprzez ekrany komputerów, zostanie zaatakowana nasza świadomość. Czy nasze mózgi zostaną zainfekowane przez nowy wirus – wirus reklamowy?

 Czy to możliwe?


Komentarze 2 Dodaj komentarz

 
  1. Proszę uważać na błędy ortograficzne, świadczą o braku szacunku dla czytelników…

       Odpowiedz
    0
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


+ dziewięć = 18

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015
152

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


Fałszujący budowlaniec

piątek 27/02/2015
1

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  "Ona tańczy dla mnie" zniknęła…


10 marketingowych zmyłek dla mózgu

czwartek 26/02/2015
11

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015
0

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015
3

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015
3

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015
7

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Rossmann intymnie

czwartek 05/12/2013
6

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013
69

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Nastula mnie zmiażdżył

poniedziałek 14/10/2013
2

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko - czy to wynik tego, że za bardzo…