Tygrys vs Bestia – marketingowa Konfrontacja Wagi Ciężkiej


czwartek 19/04/2012
3

Rozpoczyna się kolejne starcie na ringu napojów energetycznych. Po walce na gołe pięści i biznesowej „chuligance” do walki o umysły konsumentów stają dwa najpopularniejsze napoje energetyczne w Polsce (*).

Po okrzepnięciu  sporu o nazwę i uprawomocnieniu sądowych wyroków mamy bardzo interesującą sytuację. Black i Tiger różnią się w sumie tylko nazwą, opakowaniem i… komunikacją marketingową.

Warto zwrócić uwagę na tendencje rozwoju komunikacji obydwu produktów. Tiger poszedł obecnie w kierunku piwa „Harnaś”. Rozdaje milion puszek, pendrive’ów, trochę „złota”, czyli dużo, tanio, nijak i dla wszystkich. Nieco wcześniejsze kampanie marki Tiger również były wzorowane na prostym schemacie komunikacyjnym. Moment zagrożenia, czy też sytuacja bez wyjścia – łyk Tigera i po sprawie. Historie umieszczone w świecie gier i science fiction zdecydowanie porzuciły to, z czego wyrosły. Na początku tygrys stanął do walki z bykiem i go efektownie zdetronizował. Stało się tak m.in. dlatego, że konsekwentnie wartości i pozycjonowanie Tigera, były ściśle powiązane z charakteryzującą tygrysa siłą, dominacją, szybkością, zwinnością i zwierzęcym instynktem. Dodatkowo wizerunek tygrysa został wzmocniony i potwierdzony osobą Dariusza Michalczewskiego o pseudonimie „Tiger”. Dzisiaj tygrys ma spiłowane zęby i pazury, złapał kilka kilogramów i stał się miłośnikiem gier komputerowych. Nie ma już w nim prawdziwej, realnej zadziorności, chęci walki, siły i mocy.

Jeszcze do niedawna tylko tych dwóch głównych graczy wzorowało swoje postaci na archetypach zwierzęcych: tygrysa i byka. Wczoraj pojawiła się nowa postać – BESTIA. Black wychodząc z nijakości osobowościowej produktu wraca do korzeni. W celu pokonania swoich przeciwników odnosi się do grupy fikcyjnych stworzeń występujących w mitologii, legendach, wierzeniach ludowych. Stawiając swojego bohatera naprzeciw tygrysa i byka chce udowodnić, że jest graczem wagi ciężkiej. Odważne posunięcie z zaangażowaniem Mike’a Tysona jako twarzą marki Black to zapowiedź imponującego pojedynku bohaterów utożsamiających archetypiczne cechy. Tyson znany jako „Bestia”, oskarżony o gwałt , skazany na trzy lata więzienia, zdyskwalifikowany za odgryzienie części ucha Holyfieldowi, walczący z Gołotą pod wpływem środka odurzającego, niosący chaos i zniszczenie – to poważny przeciwnik. Tyson, jest niepodważalnie jednym z najlepszym pięściarzy wagi ciężkiej wszystkich federacji w historii boksu i idealnym odzwierciedleniem ludzkiej bestii.

Nieprzewidywalność to jedyne słowo którego można użyć obstawiając tę walkę bohaterów. Tygrys i Bestia. To na pewno będzie ekscytujące. Z uwagą będę obserwował kolejne rundy czekając na to, co się stanie. A stać się może wszystko, bo „gdzie dwóch się bije… tam Redbull może dostać skrzydeł”.

 

(*)O kubkach smakowych nie ma co mówić. Jedno i drugie smakuje schłodzone tak samo i tak samo jest niezdrowe.


Komentarze 3 Dodaj komentarz

 
    • Maciej,
      nie zabił smoka….
      Nie jest bowiem rycerzem.
      Czy na naszych oczach smok pożre księżniczkę?

         Odpowiedz
      4
      4

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


3 + sześć =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015
225

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


Fałszujący budowlaniec

piątek 27/02/2015
1

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  "Ona tańczy dla mnie" zniknęła…


10 marketingowych zmyłek dla mózgu

czwartek 26/02/2015
11

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015
0

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015
3

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015
3

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015
7

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Rossmann intymnie

czwartek 05/12/2013
6

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013
71

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Nastula mnie zmiażdżył

poniedziałek 14/10/2013
2

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko - czy to wynik tego, że za bardzo…