Świąteczna masakra


niedziela 18/12/2011
1

Przez ostatni tydzień z zainteresowaniem obserwuję tegoroczną przedświąteczną aktywność reklamową. Do świąt pozostał tydzień, media informują, że Polacy na świąteczne zakupy wydadzą porównywalne do lat poprzednich kwoty, a w sumie w „reklamie” jak świąt nie było tak nie ma.

Co roku już na początku grudnia podnosi się larum, że to za wcześnie, że marketerzy przesadzają, że reklama zabija klimat świąteczny… A w tym roku? Nikt niczego nie zabija (o obrońcach karpi i angażowaniu w ten proceder prokuratury, nie oceniając tego faktu, tylko wspomnę). Nawet w hipermarketach gdzieś Mikołaje się pochowali. Czy to kryzys? Za drogi ten przebrany Mikołaj czy co? A może „wirusy i społeczności”, tak ostatnio modne, porwały Mikołaja wraz z całą otoczką w swe cyfrowe objęcia?

No i tak jeżdżę i jeżdżę przed tymi świętami i co? Drogi czarne, brak błota pośniegowego, drogowcy nie zaspali, w radiu nie słychać świątecznych dzwoneczków, nie machają do mnie żadne mikołaje, śnieżynki ani zielone elfy, centra miast słabo oświetlone z powodu oszczędności… Nawet reklam leków na grypę, przeziębienie i katar jakoś mniej.  W Krakowie  „Drobiu nie będzie, bo ptasia grypa. Trzody nie będzie, bo świńska grypa, a poza tym świń w szopce nie trzeba. Będą za to wielbłądy, które do Krakowa na słynną franciszkańską szopkę przyjadą z Opolszczyzny”. 

Masakra.

Dziwny naprawdę dziwny  ten okres przedświąteczny. Nawet nie ma wielkiej awantury na PKP z powodu zmiany rozkładu jazdy.

Ja chcę śniegu, mrozu, zaspanych drogowców, badziewnych dzwoneczków, światełek na ulicach i świątecznych reklam …

Tak więc,  puszczam sobie Merry Christmas Everyone

Na swoją tablicę wrzucam ciasteczka

I popieram Cenojada oraz Kraft Foods (renifery są naprawdę śliczne)!

 


Komentarze 1 Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


pięć × = 35

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015
5

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


Fałszujący budowlaniec

piątek 27/02/2015
0

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  "Ona tańczy dla mnie" zniknęła…


10 marketingowych zmyłek dla mózgu

czwartek 26/02/2015
10

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015
0

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015
2

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015
2

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015
7

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Rossmann intymnie

czwartek 05/12/2013
3

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013
27

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Nastula mnie zmiażdżył

poniedziałek 14/10/2013
2

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko - czy to wynik tego, że za bardzo…