Strategiczny podstęp Staniszewskiego


środa 04/05/2011
0

Tegoroczne ciepłe świąteczne wieczory, zachęcały do spędzenia ich z książką. Bieszczadzkie powietrze i ciepły koc pozwalały szybciej łączyć się neuronom i nadrabiać czytelnicze zaległości. Jedna z pozycji, której akurat przypadł wielki piątek, zasługuje na to aby napisać o niej kilka słów.

We współczesnym świecie, ujmowanie strategii reklamowej w wymiarach emocji i racji jest już niewystarczające. Koherencja duchowości i człowieczeństwa z empiro i racjo wymaga od stratega podejścia interdyscyplinarnego z kompetencjami analitycznego testowania hipotez. W moim przekonaniu książka „Strategiczny podstęp. Umiejętność wygrywania w biznesie” właśnie takie podejście prezentuje.

Autor Marek Staniszewski, w ciekawy sposób przedstawia w niej swój punkt widzenia strategii i strategicznego myślenia. Temat traktowany jest holistycznie z odniesieniami do klasyków myśli takich jak Sun, Zi, Munenori, Machiavelli, Clausewitz … po współczesnych  Drucker czy Porter. Na szczęście nie jest to kolejna publikacja poradnikowa o sukcesie w biznesie. Nie jest to też pozycja akademicka, aczkolwiek nie brakuje w niej adekwatnych odniesień do  metodologii i narzędzi.  Niewątpliwie wykształcenie filozoficzne autora, a co za tym idzie, rozumienie problemów zarówno nauk humanistycznych jak i ścisłych, pozwala na lekkość i łatwość łączenia ze sobą twardych danych z analizą konsekwencji zakładanych decyzji opartych na probabilistycznych założeniach.

Pomimo tego iż opisywana książka, jako pozycja „o strategii”, nie jest na pewno przełomową, to dla osób poszukujących wartościowych i ciekawych treści strategicznych powinna być lekturą obowiązkową. Niewątpliwie mocną stroną „Strategicznego podstępu” jest przedstawianie przemyśleń i wniosków autora wskazujących sposób pojmowania strategii, prowadzącego do podejmowania decyzji, zarówno strategicznych jak operacyjnych.

Książkę tę polecam

Staniszewski Marek, Strategiczny podstęp. Umiejętność wygrywania w biznesie. Wydawnictwo Helion  2009


Komentarze Dodaj komentarz

 

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015
664

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


Fałszujący budowlaniec

piątek 27/02/2015
6

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  "Ona tańczy dla mnie" zniknęła…


10 marketingowych zmyłek dla mózgu

czwartek 26/02/2015
19

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015
9

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015
6

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015
15

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015
14

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Rossmann intymnie

czwartek 05/12/2013
9

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013
172

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Nastula mnie zmiażdżył

poniedziałek 14/10/2013
8

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko - czy to wynik tego, że za bardzo…