Rossmann intymnie


czwartek 05/12/2013

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę sprzedażową, serwis, aż po proces doświadczeń użytkowania. Dzieje się tak dlatego, że wielu marketerów, dążąc do maksymalnej ekspozycji, umieszcza swoje logo wszędzie, gdzie tylko może. Niestety nie zawsze jest to działanie rozważne i przemyślane.

Tak więc razu pewnego, w toalecie doświadczyłem bardzo nieprzyjemnej sytuacji (komu się to zresztą nie przydarzyło?). Mianowicie po zakończonej sesji, okazało się, iż na jedynej rolce pozostającej w zasięgu ręki i wzroku, znajdował się jedynie mały kawałek papieru toaletowego, który nijak nie ratował sytuacji. Człowiek w obcym mieszkaniu, nie wie gdzie co w łazience jest poupychane, brak w pobliżu zaufanej osoby mogącej wspomóc w tej ciężkiej sytuacji… I siedzę tak myśląc co tu wykombinować, w ręce trzymając pustą rolkę. Patrzę tak na nią i klnę w myślach wszytko, na czym świat stoi. Nagle złapałem się na tym, że mówię do siebie „Nienawidzę Rossmanna!!”. Dlaczego właściwie Rossmanna pomyślałem?  Otóż … cała puściusieńka roleczka od góry do dołu była okraszona logotypami wspomnianej sieci! Poniżej zdjęcie, aby nikt nie zarzucił mi ściemy.

Z sytuacji udało mi się jakoś wybrnąć, ale po dzień dzisiejszy nie jestem w stanie sobie poradzić z rozwiązaniem zagadki – po co na tej rolce te logotypy? Czy ktoś, kto wpadł na ten kompletnie moim zdaniem bezsensowny koncept, ma wypłacaną premię od ilości zamieszczonych na produktach Rossmanna znaków? Przecież to w żaden sposób nie pomaga wizerunkowi marki. Wręcz przeciwnie. Papier toaletowy w tym sklepie to jedynie promil oferty, a takie konotacje i doświadczenia podążają za konsumentem.

Wczoraj byłem w hipermarkecie. Zgadnijcie, jaką projekcję wyświetlił mój mózg, kiedy zobaczyłem przy wejściu wielki logotyp Rossmann? Właśnie wtedy postanowiłem podzielić się tą obserwacją. Oczywiście należy traktować tę historię z przymrużeniem oka, ale niech będzie ona żartobliwą przestrogą, dla tych, którzy uwielbiają cytat „never ending branding”.


Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


Fałszujący budowlaniec

piątek 27/02/2015

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  "Ona tańczy dla mnie" zniknęła…


10 marketingowych zmyłek dla mózgu

czwartek 26/02/2015

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Nastula mnie zmiażdżył

poniedziałek 14/10/2013

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko - czy to wynik tego, że za bardzo…


Biegająca reklama

środa 09/10/2013

Wielu chciałoby, aby ich marka była chwalona w Internecie, gromadziła społeczność fanów, angażowała. Marzeniem dla wielu jest, aby użytkujący produkty konsumenci eksponowali z dumą logotyp…