Reforma służby zdrowia cd


piątek 20/05/2011
2

Dzisiaj rano, w Trójce, nowy minister ds. Wykluczonych wypowiadał się po raz kolejny na temat reformy służby zdrowia. Oczywiście zajmował się tym już wcześniej, ale tym razem ma większy zasięg rażenia dla swoich „idei”. Zawsze zastanawiało mnie skąd politycy czerpią inspiracje metodologicznie dla stawianych przez siebie tez. Tak w ramach porównania:

1.       „Do reformy służby zdrowia trzeba podejść całościowo; nie można przeprowadzać zmian powierzchownych, kosmetycznych i fragmentarycznych, bo to nie będzie miało wpływu na cały system”, „ … poziom finansowania służby zdrowia w Polsce, w relacji do PKB, jest jednym z najniższych w Europie, ale zmiany wymaga także sposób finansowania. – Jeżeli pieniądze – w sposób faktyczny i w wymiarze odpowiednim – podążałyby za pacjentem, to wtedy z całą pewnością rozwiązałby się problem dostępności pacjenta do określonej usługi” (za gazeta prawna.pl)

 

2.       „Rosnące koszty opieki zdrowotnej są palącym problemem w Stanach zjednoczonych i wielu innych Krajach, ale nie możemy zreformować systemu, dopóki nie znajdziemy lepszych metod analizowania i mierzenia tych wydatków. Musimy rozwikłać dwie wielkie zagadki: w jaki sposób koszty są naliczane i jak są alokowane. […] Taki jest właśnie cel projektów pilotażowych, które prowadzimy z profesorem Kaplanem i wiodącymi zakładami opieki zdrowotnej. Badamy całkowite koszty leczenia… i porównujemy całkowite wydatki ponoszone w związku z leczeniem tych samych chorób przez dwóch różnych świadczeniodawców (za Harvard Business Review)

Służba zdrowia na całym świecie ulega ciągłym zmianom. W Polsce reforma trwa nieprzerwanie od 1999 roku. Efekty widzimy na własne oczy. Niestety nie zmienia się metodologa. Dlaczego w USA problemem tym zajmują się jedni z najwybitniejszych profesorów z zakresu planowania i zarządzania a w Polsce gwiazdy reality show wciskając w to jako wykluczone dzieci chore na raka ????

Masakra.


Komentarze 2 Dodaj komentarz

 
  1. Nie zna sie Pan a zabiera glos.. Juz Stanczyk powiedzial, ze najwiecej w Polsce jest lekarzy

       Odpowiedz
    0
    0
  2. Orkiestra oraz inne fundacje dają sprzęt,ale …najważniejszy jest człowiek,a jezeli człowiek człowiekowi wilkiem…?
    Czy ktoś po Edelmanie chce ,,zdążyć przed Panem Bogiem?”?
    Czy kogoś obchodzi polski pacjent,bo żeby był hit trzeba być angielskim pacjentem co najmniej?
    Pacjent musi dla swojego zdrowia wydawać komendy w rodzaju uwaga,nie zaszyć nożyczek,uwaga lancet mam własny,uwaga igły mają być naprawdę jednorazowe,uwaga…
    ak traci przytomność,to się modli o dobrą zmianę,o księdza,żeby zdążył …o profesora ze świtą,żeby podpisał,zlecił,zaordynował…

    po co nam serviwal?
    pozdr.

       Odpowiedz
    0
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


siedem − 6 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015
664

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


Fałszujący budowlaniec

piątek 27/02/2015
6

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  "Ona tańczy dla mnie" zniknęła…


10 marketingowych zmyłek dla mózgu

czwartek 26/02/2015
19

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015
9

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015
6

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015
15

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015
14

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Rossmann intymnie

czwartek 05/12/2013
9

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013
172

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Nastula mnie zmiażdżył

poniedziałek 14/10/2013
8

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko - czy to wynik tego, że za bardzo…