Raport IAB subiektywnie


środa 01/06/2011
1

Najnowszy raport IAB, który 2 dni temu otrzymałem w formie drukowanej, jak zwykle stanowi bardzo ciekawą lekturę. Pozwolę sobie w skrócie podsumować i dołączyć własne opinie.

 - Internet jest niezwykle (zwracam uwagę na ten przysłówek) ważnym źródłem informacji dla konsumentów, przy czym istota ta zależy od rodzaju sektora produktowego oraz specyfiki zakupowej, charakterystycznej dla danej branży. 14% badanych ufa reklamom, natomiast 78% polega na rekomendacjach rodziny, przyjaciół oraz znajomych. NetTrack podaje, iż ponad 50% użytkowników mediów społecznościowych poszukuje w nich informacji o markach i produktach. Socialmedia, pomimo aksjomatowej zabawy i rozrywki, stają się jedną z ważniejszych platform sprzedażowych (determinujących decyzje zakupowe).

 - Ponad 70% konsumentów zadeklarowało, że szuka w Internecie wiedzy na temat: kosmetyków, artykułów spożywczych i chemii gospodarczej. Poszukiwane informacje dotyczą aspektów racjonalnych (składu i zastosowania) oraz emocjonalnych (przepisów, pomysłów, inspiracji, aspektów zdrowotnych).

 - Dynamikę utrzymuje rynek e-commerce, stale zwiększa się liczba osób dokonujących zakupów w sieci oraz liczba sklepów oferujących przeróżne produkty i usługi. Fakt rynkowego rozdrobnienia świadczy o ciągłym rozwoju tego segmentu.

 - Raport wskazuje potencjał e-commerce w niezagospodarowanym do tej pory segmencie B2B oraz social definiowanym jako s-commerce.

 - Video zaczyna konkurować ze stacjami telewizyjnymi. Z badań wynika, że średni czas oglądania video w sieci wynosi ponad godzinę dziennie i jest porównywalny z telewizyjnymi kanałami tematycznymi. In-stream premium powoli powinien przejmować cześć budżetów TV.

 - Display rządzi. Na świecie jest to 51% reklamy internetowej (w Polsce 45%). Video w ramach display stanowi już 5% i wzrosło o 155%.

 - Rośnie znaczenie urządzeń mobilnych. Ich najlepsze lata przed nami. Trend 2011 – społeczności mobilne.

 - Crowdsourcig potwierdza siłę konsumentów i otwiera przez marketerami nowe obszary do poszukiwań insigtów.

 - Rośnie rola aplikacji webowych – co w sumie nie dziwi i naturalnie wymuszona jest rozwojem społeczności i ich wymagań.

 - Chmura czyli cloudcomputing jeszcze nad Polską nie zawisła na dobre, ale rozbudowuje się z prędkością cumulusa, a wraz z nią HTML5, SaaS i geolokalizacja.

                I na koniec. Nie można rozdzielać świata on-line od off-line. Obszar przenikania się tych dwóch struktur wymaga od strategii dużej uwagi. Płaszczyzna ta jest najbardziej wrażliwa i może przesądzać o skuteczności mixu komunikacyjnego. Integracja on i off-line powinna następować poprzez focus na user experience (UX) w pełnym wymiarze !

Pełna wersja raportu http://www .iabpolska.pl/raporty/.

Polecam i zachęcam do lektury.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015
681

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


Fałszujący budowlaniec

piątek 27/02/2015
15

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  "Ona tańczy dla mnie" zniknęła…


10 marketingowych zmyłek dla mózgu

czwartek 26/02/2015
28

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015
20

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015
11

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015
32

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015
25

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Rossmann intymnie

czwartek 05/12/2013
27

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013
245

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Nastula mnie zmiażdżył

poniedziałek 14/10/2013
11

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko - czy to wynik tego, że za bardzo…