Przeprowadzka danych


poniedziałek 07/03/2011
2

Jeszcze klika lat temu kiedy rodzina kowalskich przeprowadzała się lub wykonywała generalny remont  (tak przynajmniej jest na filmach) siadała nad kartonami i przeglądała stare albumy, gazety, listy, papiery …  To swojego rodzaju misterium pozwalało poukładać rodzinną historię, posegregować stare życie, ułożyć chronologicznie dla potomnych zdjęcia, usunąć rzeczy niepotrzebne (czasami niepożądane) siąść razem i powspominać – tym samym zamknąć stary i otworzyć  kolejny rozdział historii życia rodziny.

                Dzisiaj coraz mniej kartonów z dokumentami i papierami. Mniej okazji do rodzinnego przeglądania staroci. Wraz ze zmianą systemów komunikacji i rozwojem technologicznym coraz większa ilość informacji gromadzona jest w sieci. Te zmiany bardzo silnie wpływają na plastyczność naszej rzeczywistości. Z punktu widzenia analizy behawioralnej zmiany te wymagają uważnego śledzenia, gdyż nieprzewidywalność kierunku zmian nie pozwala definiować – prognozować efektywności narzędzi komunikacyjnych w sieci. Najważniejsze elementy stanowiące matematyczną „bazę” zmian to:

Web 2. 0 – upowszechnienie wielopłaszczyznowej komunikacji pomiędzy użytkownikami sieci

Wyszukiwarki – nowe kierunki, algorytmy, metody wyszukiwania , magazynowanie i przetwarzanie informacji

Urządzenia mobilne – wymiana danych w sieci i dostęp do nich bez wiedzy właściciela.

                Coraz częstsze korzystanie z zasobów sieci i dostęp no niej za pomocą coraz to nowszych urządzeń, systemów, aplikacji, darmowych usług hardware, opensource software … powoduje zmianę modelu przechowywania danych. Zbiory te, takie jak zdjęcia, korespondencja e-mail, bazy kontaktów, materiały muzyczne i wideo, pliki osobiste a nawet dane finansowe, medyczne są przesyłane i odbierane za pomocą Internetu, i … na trwale przechowywane w sieci.  Jej 7 eksabajtowy ruch z miliardem przyłączonych urządzeń oraz internet jako podstawowy kanał  dostępu do zgromadzonych danych wypiera tradycyjne kartony z albumami.

                Zastanawiające jest jak za kilka lat będzie wyglądała przeprowadzka danych zdjęć z picassy lub kontaktów z GG. Czy będzie przy tym chwila na refleksję nad przeszłością, znajomymi, jakością kontaktu z nimi, na wspomnienia, na rozmowę w realu? Czy może jednak rządzić będzie bezrefleksyjne naciśnięcie del i back-up danych? A może w ogóle nie będzie takiej okazji. Może podobnie jak ładowarki wszystkie dane z komunikatorów będą miały w niedalekiej przeszłości ten sam format i nie będzie powodów przy przenoszeniu (exportowaniu, lub importowaniu) do przeglądania zawartości tych plików?

                Niezależnie od przyszłości przeglądanie kartonów ze starociami jest dla mnie niezwykle ekscytujące.  

 

.


Komentarze 2 Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


× trzy = 15

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015
681

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


Fałszujący budowlaniec

piątek 27/02/2015
15

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  "Ona tańczy dla mnie" zniknęła…


10 marketingowych zmyłek dla mózgu

czwartek 26/02/2015
28

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015
20

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015
11

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015
32

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015
25

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Rossmann intymnie

czwartek 05/12/2013
27

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013
245

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Nastula mnie zmiażdżył

poniedziałek 14/10/2013
11

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko - czy to wynik tego, że za bardzo…