O Play i Wojewódzkim


środa 05/10/2011
1

Poniższy tekst jest częścią szerszego artykułu "Wojewódzki w reklamach Play: ironiczny i przewidywalny" – moim subiektywnym spojrzeniem na sprawę.

Wydaje się, że generalnie pomysł na Kubę Wojewódzkiego jako celebrytę jest niezły. Wojewódzki jest niezależny, bezkompromisowy, nowoczesny, łamie utarte i przyjęte normy społeczne. Swoim charakterem wpisuje się doskonale w markę, choć jest trochę za stary. Od 2002 roku jako taki popkulturowy buntownik elektryzuje Polskę – udało mu się wywołać kilka skandali, otrzymać wiele kar i zapaść głęboko w świadomość ludzi. W ostatnich latach też, w związku z wysypem „Idoli”, „X-faktorów”, „Mamtalentów” i innych im podobnych, posiadał również władzę nad kreowaniem trendów w polskiej rozrywce. Ma moc!

Trudno oceniać tę kampanię, ponieważ cele, jakie marketer mógł przed nią postawić, nie wynikają z niej jednoznaczne. Spojrzę na nią z dwóch perspektyw. Jeśli realizuje ona cele krótkoterminowe to nie mam zastrzeżeń. Nastawienie na dynamiczną akwizycję, generowanie wzrostów w grupie, szybko wypromowana gwiazda Huawei Ideos U8500. Jest w porządku.

W kontekście długoterminowym – średnio to wygląda. Marka Play jest nowoczesna, innowacyjna i zaskakująca. W odróżnieniu od niej humor Kuby Wojewódzkiego już znamy. Przewidywalne są jego teksty i żarty. Przyzwyczaiła się już do nich cała Polska. Nie jest to niestety ani nowoczesne, ani innowacyjne. Nie zaskakuje, nie wprowadza memów, nie tworzy nowych trendów. Zarówno marka Play, jak i Kuba mają w sobie gigantyczny potencjał. Z tej mieszanki powinna wyłonić się „supernowa” a na razie jest – ot po prostu Kuba Wojewódzki w kolejnej dobrze zrealizowanej reklamie. Parafrazując Kubę i jego ulubionego idola polskiej polityki – „Play zasługuje na więcej”.

 


Komentarze Dodaj komentarz

 

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015
225

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


Fałszujący budowlaniec

piątek 27/02/2015
1

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  "Ona tańczy dla mnie" zniknęła…


10 marketingowych zmyłek dla mózgu

czwartek 26/02/2015
11

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015
0

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015
3

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015
3

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015
7

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Rossmann intymnie

czwartek 05/12/2013
6

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013
71

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Nastula mnie zmiażdżył

poniedziałek 14/10/2013
2

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko - czy to wynik tego, że za bardzo…