Nastula mnie zmiażdżył


poniedziałek 14/10/2013
2

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko – czy to wynik tego, że za bardzo w oktagonie obili mu głowę, czy też zabrakło mu pieniędzy. 

Jaka by to jednak motywacja nie była, sam fakt reklamowania produktu zawierającego uzależniającą nikotynę przez tak utytułowanego sportowca jest nieuczciwy. Mistrz judo, mistrz Europy, mistrz Olimpijski zawodnik MMA. Obserwowany przez dzieci i młodzież, a także dorosłe osoby, ma przecież przed sobą inne możliwości zdyskontowania dorobku sportowego niż reklamowanie elektronicznych fajek.

Wróćmy jednak do samej reklamy. Osią komunikacji mają być fakty, które przemawiają na korzyść e-papierosów marki **** nad klasyczną formą palenia. Oczywiście, w kampanii używane są utarte slogany dotyczące e-papierosów: brak substancji smolistych, brak zapachu „popielniczki” z ubrań i ust, no i oczywiście taniość e-palenia. Ale co ma na temat palenia może wiedzieć sportowiec? Przecież sport to zdrowie więc gdzie tu miejsce na papierochy? Otóż bohater kampanii podpisuje się pod e-paleniem słowem „polecam palaczom”! Szok. Pan Pali? Co w takim razie dokładnie Pan poleca? Uzależniającą nikotynę, wolniejszy proces trucia organizmu? A może spodobała się Panu ekstrawagancja palenia plastykowego długopisu? Nie jestem w stanie tego zrozumieć. Palenie przecież to nie tylko fizjologia. To także psychika. Psychika, która w każdym sporcie odgrywa kluczową rolę. Nie na darmo, w szczególności w sztukach walki, funkcjonuje powiedzenie „przegrał walkę zanim wszedł na matę”. Zachęca Pan do palenia innych ludzi, i nie ma tu znaczenia forma podania nikotyny. Zachęca Pan uzależnionych do trwania w nałogu a nie zrywania z nim. Wchodzi Pan do reklamowej klatki, mam nadzieję, z pełną świadomością podjętej decyzji, bo tę walkę już Pan przegrał, bo gdzie podziała się wola walki z własnymi słabościami i ograniczeniami?

To nie jest postawa mistrza, Shihana – nauczyciela godnego naśladowania.

Po ostatnim starciu na KSW 24 Mamed Khalidov powiedział, że ma wielki szacunek do Pawła i łza mu się zakręciła w oku gdy ten je przegrał. Ja też mam wielki szacunek do Nastuli i łza mi się w oku kręci jak widzę, gdy tak wybitny sportowiec puszcza swój wizerunek i sportowy dorobek z e-dymem.

Tak więc hasło kampanii  miażdży, ale nie zwykłe papierosy, tylko ideę zdrowego sportu, zdrowej głowy, zdrowych zawodników i wizerunek olimpijczyka.


Komentarze 2 Dodaj komentarz

 
  1. Niestety pauperyzacja postępuje, a Pan Paweł, skądinąd bardzo miły człowiek, jest tego dobrym przykładem. Już udział w tym MMA i czym tam jeszcze, to chyba „skok na kasę”.
    Dlaczego Pan Paweł nie szkoli naszych młodych dżudoków, swoich następców? Ale przy takiej „ministrze sportu”…??? Pewnie mu zaproponowali najniższe wynagrodzenie plus szt. jedna służbowego ubioru rocznie…

       Odpowiedz
    1
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


2 + siedem =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015
0

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


Fałszujący budowlaniec

piątek 27/02/2015
0

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  "Ona tańczy dla mnie" zniknęła…


10 marketingowych zmyłek dla mózgu

czwartek 26/02/2015
0

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015
0

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015
2

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015
1

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015
7

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Rossmann intymnie

czwartek 05/12/2013
0

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013
0

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Biegająca reklama

środa 09/10/2013
0

Wielu chciałoby, aby ich marka była chwalona w Internecie, gromadziła społeczność fanów, angażowała. Marzeniem dla wielu jest, aby użytkujący produkty konsumenci eksponowali z dumą logotyp…