10 marketingowych zmyłek dla mózgu


czwartek 26/02/2015

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania nad mózgiem i naszymi reakcjami. Wyniki tych prac, osoby odpowiedzialne za komunikację już znają i korzystają z nich, używając w tworzeniu przekazów kilku standardowych, ale jakże skutecznych trików.

Emocje to silne odczucia pobudzające i nadające wrażeniom subiektywne. Są to złożone reakcje organizmu, zwykle automatyczne i dość krótkie. Dzieją się one poza naszą świadomością, lecz każdy człowiek potrafi je rozpoznać i na nie reagować. Ważne są w szczególności te uniwersalne kulturowo takie jak gniew, pogarda, wstręt, strach, radość, smutek i zdziwienie.

  1. Duża dawka emocji w nagłówkach i obrazach
  2. Przyswajanie emocji poza udziałem świadomości trwa 5 razy krócej niż z jej udziałem.
  3. Emocje oddziaływają na nasz stan dłużej niż racjonalne myślenie
  4. Obrazki, obrazki. Powiedzenie „display everything” funkcjonuje nie od dzisiaj i jest wykorzystywane w szczególności w intrenecie
  5. Mózg przyswaja obrazy ok 60 000 razy szybciej niż tekst
  6. Ponad 90 % przetwarzanych przez mózg danych to obrazy
  7. Mózg zapamiętuje i rozumie lepiej tekst, kiedy występuje on w otoczeniu obrazów
  8. Wybieramy to co nam się bardziej podoba, tzn. to na co nasz mózg reaguje bardziej pozytywnie
  9. Kolory powodują, że pod ich wpływem decydujemy się niejednokrotnie na to, że klikamy taki a nie inny obrazek.
  10. Kod kolorystyczny jest niezmiernie istotny w budowaniu emocji i nastrojów. Niebieski buduje zaufanie, zielony uspokaja, czerwony budzi agresję, a żółty budzi niepokój ponieważ oddziałuje na hipokamp.

Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


Fałszujący budowlaniec

piątek 27/02/2015

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  "Ona tańczy dla mnie" zniknęła…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Rossmann intymnie

czwartek 05/12/2013

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Nastula mnie zmiażdżył

poniedziałek 14/10/2013

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko - czy to wynik tego, że za bardzo…


Biegająca reklama

środa 09/10/2013

Wielu chciałoby, aby ich marka była chwalona w Internecie, gromadziła społeczność fanów, angażowała. Marzeniem dla wielu jest, aby użytkujący produkty konsumenci eksponowali z dumą logotyp…