Koniec Świata kontra Wino Wigilijne


niedziela 23/12/2012
2

W tym roku reklamy przedświąteczne są wyjątkowo nudne. Bożonarodzeniowy klimat został zdominowany przez „koniec świata” a mikołaje, śnieżynki i renifery jakoś niemrawo przebijają się w blokach reklamowych. To fakt, że klasyczne motywy świąteczne są wyświechtane i nie działają, jednak gdy ich brak, to jakoś smutno i tak codziennie się robi. Indianie, goła Doda, stetryczały Wiśniewski … nuda.

Nie wątpiąc jednak w to, że znajdę coś ciekawego w tegorocznych działaniach marketingowych, postanowiłem rozglądnąć się za czymś ciekawym poza ekranem telewizora i komputera. Wyruszyłem więc na poszukiwania. Może pojawiły się jakieś ciekawe regionalne wyroby, a może rękodzieło? Galerie, sieci, dyskonty … – w końcu – JEST! W osiedlowym sklepie trafiłem na – uwaga – Wino Wigilijne.

Ciekawe pomyślałem, przecież Wigilia jest bezalkoholowa a tu na etykiecie widnieje wyraźny napis: Posiada badania zgodne z kościelnym Prawem Kanonicznym(Kan.924 par.3). O rany myślę, skoro ma badania zgodne z Prawem Kanonicznym – tzn, że jednak można wino na Wigilię i to oficjalnie za zgodą Kościoła! Nie dowierzając do końca temu co widzę wpisałem natychmiast w google odpowiedni fragment tekstu i znalazłem odpowiedź: “Według obecnego prawodawstwa kościelnego: „Najświętsza Ofiara eucharystyczna powinna być sprawowana z chleba i wina, do którego należy dodać trochę wody” (Kodeks Prawa Kanonicznego/83 = KPK,  kan. 924 § 1), zaś „wino powinno być naturalne z owocu winnego i nie zepsute” (KPK, kan. 924 § 3)”. Łatwo się nabrać na to Prawo Kanoniczne – prawie kupiłem. Cała tajemnica Wina Wigilijnego tkwi w tym, że dystrybutor, który robi kanoniczny marketing stwierdza, że jego wino to wino a nie ocet. No cóż tak też można. Dokładnie taka sama zagrywka jak „skrzynka mandarynek” z Lidla za 9.99. Ludzie latają z tymi skrzynkami po Lidlu jakby Pana Boga za nogi złapali, nie zwracając uwagi ile tak naprawdę kosztuje kilogram (w środku 2 kg)! Co z tego, że średnia cena tych cytrusów u konkurencji wynosi ok 3.50 zł/kg, skoro magiczne słowo “skrzynka” powoduje szok neuronowy. No cóż jeśli Wiśniewski na święta może sprzedawać tostery i telewizory, to dlaczego nie sprzedać ludziom na święta drewnianej skrzynki za trzy złote (jeśli drewnianą skrzynką można nazwać ten pojemnik). Może jak się zorientują, że dali się zwieść „okazji” to na pocieszenie wsadzą do niej prezenty pod choinkę?

Życzę Wam świątecznego zakupowego rozsądku i nie dajcie się zwieść Prawu Kanonicznemu.

Dużo zdrowia i Wesołych Świąt !

 

 

 


Komentarze 2 Dodaj komentarz

 
  1. Jestem szczerze załamany tegoroczną reklamą Coca-Coli. Pamiętne „Coraz bliżej święta…” i ciężarówki były dla mnie tak jak karp, Kevi i piosenka „Last Christmas” wizerunkiem nadchodzących świąt. To co Coca Cola zaprezentowała w tym roku to chyba produkt z przeświadczeniem, że koniec świata jednak będzie i nikt tego nie zobaczy…. Niestety, końca świata nie było a to paskudztwo trafiło na ekran… „koniec świata” jak mawiał Pan Popiołek….

       Odpowiedz
    3
    3

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


3 + = dziesięć

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015
668

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


Fałszujący budowlaniec

piątek 27/02/2015
6

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  "Ona tańczy dla mnie" zniknęła…


10 marketingowych zmyłek dla mózgu

czwartek 26/02/2015
19

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015
11

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015
6

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015
16

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015
16

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Rossmann intymnie

czwartek 05/12/2013
11

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013
180

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Nastula mnie zmiażdżył

poniedziałek 14/10/2013
8

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko - czy to wynik tego, że za bardzo…