Ko, ko, ko, ko …


piątek 04/05/2012
5

Wczoraj, w pewnej wiosce leżącej już prawie w Bieszczadach (do Komańczy zaledwie 20 km) kupiłem w lokalnym sklepie lody. Aby dzieciaki nie narozrabiały tymi lodami w aucie przysiedliśmy na plastikowych krzesełkach w towarzystwie miejscowych fanów święta 3-go maja i nalewki „mocna wiśnia”.

Główny wątek rozmowy, przeplatany wulgaryzmami odmienianymi przez wszystkie możliwe przypadki, formy i rodzaje toczył się … a jakże, wokół piłki nożnej! Nie tej jednak z pierwszych stron gazet i nagłówków największych portali internetowych. Tylko tej swojskiej – nawet nie wiem której ligi. Euro, autostrady, bojkot Ukrainy,  „Tymoszenko”? „Panie, głupiś Pan”?

A dookoła łaziły kury, i bezstresowo grzebiąc pazurami w ziemi gdakały radośnie ko, ko, ko, ko …

Dzisiaj oczekując na nadejście burzy odpaliłem internet i co widzę? „Ko, ko, Euro spoko” oficjalnym przebojem polskiej reprezentacji na EURO 2012 (wideo). Po doświadczeniach wczorajszego dnia pomyślałem – świetnie! Nareszcie Polacy wykazali się poczuciem humoru, należytym dystansem do siebie oraz zdroworozsądkowym podejściem do EURO. A to za sprawą Pań z „Jarzębiny”, które z wielką szczerością przeniosły do piosenki emocje nie tylko swoje, ale i zapewne też te mieszkańców Kocudzy. Emocje podobne zresztą, do tych z jakimi spotkałem się w górach, i jakie panują w Polsce, o czym świadczyć może głosowanie widzów. W tym co zrobiły są szczere i autentyczne. Bawią się, cieszą, nie udają i nie napuszają.

Raduję się, że to nie Maryla, cieszę się że to nie Doda, dumny jestem że to nie Edyta, Feel, Wilki lub jakikolwiek inny komercyjny muzyczny fan piłki nożnej. Dobrze też, że to nie kolejna odsłona obciachowej „Do booju Pooooolskoooooo”

Oddycham z ulgą.

Deszcz tylko pokropił, chmura poszła bokiem. Jedziemy na lody! Moi nowi znajomi – lokalni kibice, których drużyna przegrała wczoraj 0-5, zapewne delektują się właśnie wiśniową nalewką. Może będę miał okazję zapytać jak im się podoba nowa pieśń? Ciekaw jestem czy podzielą moją radosną opinię?

A wy co sądzicie o tej niesamowitej muzycznej zmianie gustu Polaków ?

PS. Ci, którym się gdakanie nie podoba, zawsze w myśl nowej idei folklorystycznej mogą zaśpiewać stary hit polskiej wsi:  „Goń stare baby, goń stare baby, goń stare baby do lasa !!”. Podobno świetnie się śpiewa po nalewce „mocna wiśnia” :)



Komentarze 5 Dodaj komentarz

 
  1. Pozwolę sobie zupełnie nie zgodzić z Bartek. Piosenka może i naturalna… Może aż za bardzo, artystycznie tez nie pozwala na kolana. Impreza typu Euro 2012 to impreza o zasięgu międzynarodowym i tak naprawdę piosenka nie dotrze tylko do Polaków ale innych nacji. Całe szczęście ze większość cudzoziemców zaatakowanych przez to „arcydzieło” i tak nie zrozumie „wysublimowanego” tekstu o kurach. Sama piosenka mogła tez przynieść niezłe zyski gdyby umieścić ja na płycie sprzedać i wepchnąć do kilku rozgłośni radiowych i dyskotek. Niestety „Jarzebina” z pieśnią o gdakaniu może co najwyżej liczyć na wzięcie w remizie.
    Polska reprezentacja jaka jest każdy widzi, moja żona twierdzi – „jaka reprezentacja taka piosenka” jednak jest najlepszym produktem w tym segmencie sportu na jaki nas stać. Analogicznie, gdy jakaś firma motoryzacyjny, nie ważne czy Mercedes czy Tata, podczas prezentacji swojego najlepszego produktu funduje do niego adekwatna oprawę. Jeśli koko jest adekwatna oprawa do naszej reprezentacji, to po co ta zadym z koszulkami, orłem na piersi i stadionami. Trzeba było postawić stadiony z dykty, zamiast piłki Tango 12 dać gumową kichę do kopania a piłkarzy ubrać w worki po ziemniakach, walonki wypchane słomą. Sponsorem nie powinna zostać znana firma na C produkująca napój gazowany a Pan Gienek z podlaskiej puszczy pedzacy bimber. Wtedy koko by pasowało a po napoju patronackim mogłoby nawet sie spodobać. No ale w tym wszystkim jest jedna zaleta, ze pieśń zostanie zaprezentowana tylko trzy razy, podczas meczu otwarcia, meczu ostatniej szansy i meczu o honor. I pomyśleć że kilkanaście dni temu sądziłem że sięgniemy dna gdy wygra Maryla Rodowicz….

       Odpowiedz
    4
    4
  2. Eurowizja (impreza rozrywkowa) ma sie tak do Euro 2012 ( impreza raczej sportowa) jak festiwal w Odrzywołach do Rajdu Kormorana…

       Odpowiedz
    4
    4

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


− trzy = 5

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015
681

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


Fałszujący budowlaniec

piątek 27/02/2015
15

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  "Ona tańczy dla mnie" zniknęła…


10 marketingowych zmyłek dla mózgu

czwartek 26/02/2015
28

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015
20

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015
11

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015
32

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015
25

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Rossmann intymnie

czwartek 05/12/2013
27

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013
245

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Nastula mnie zmiażdżył

poniedziałek 14/10/2013
11

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko - czy to wynik tego, że za bardzo…