Informacja Turystyczna


piątek 29/07/2011
8

Promocja miast i regionów to dla branży reklamowej już od dłuższego czasu atrakcyjny biznes. Przetargi publiczne, strategia promocji, spoty reklamowe … „tylko przyjedź do nas turysto a zobaczysz jak jest fajnie”. Czy na pewno?

Pogoda na wakacjach nie rozpieszcza, a w prognozie pogody zapowiedzieli, że przez najbliższe dni zimno i deszcze. Trudno w takich warunkach leżeć na plaży, trzeba więc zaplanować inne aktywności. W trakcie researchu trafiamy do informacji turystycznej. W miłej, fachowej rozmowie, pewni, że właśnie oto wszystko będziemy wiedzieć, kupimy mapy, informatory, przewodniki – dowiadujemy się o okolicznych atrakcjach. Tak więc:

- pizzeria (najlepsza w okolicy)

- klub z kręglami (w okolicy czegoś takiego nie ma)

- park linowy

- mini zoo (ale tam są tylko strusie)

- i najfajniejsza atrakcja  - Marina Żeglarska, w której można wypożyczyć motorówkę …

                 „No ale czy coś jeszcze tu można zobaczyć i zwiedzić”? Na tak zadane pytanie pada rozbrajająca odpowiedź  „No, w sumie jest jeszcze most Czterech Pancernych, ale tu się przyjeżdża na plażę żeby się opalać a nie zwiedzać”. No cóż. Zaopatrzeni w plik ulotek z menu lokalnych knajp, zdumieni, zszokowani, zaskoczeni … roześmialiśmy się, bo cóż było innego robić. Dobrze, że jest Internet, bo jak się okazuje  w okolicy jest zwiedzania a zwiedzania. Tylko po co w takim razie ta informacja?

                Warto poznawać swój kraj w myśl „cudze chwalicie swego nie znacie”, promować unikalne miejsca i atrakcje. Niestety oceny ważone składanych ofert promocji regionów koncentrują się zwykle na cenie składanych ofert i samej kreacji. A elementy wspierające? Przecież to obsługa turysty i jego społeczne rekomendacje są najważniejsze! Krótkowzroczne myślenie cenowe prowadzi właśnie do takich historii. Piękna kampania, ale co z tego kiedy wracam z tego unikalnego miejsca średnio zadowolony, myśląc, że lepiej jednak jechać za granicę, bo tam przynajmniej pogoda gwarantowana.

                Mam nadzieję, że takich kwiatków w Polsce jest mało. W przyszłości nie będę liczyć na centra informacji turystycznej.

Internet jest lepszy. 


Komentarze 8 Dodaj komentarz

 
  1. idealnym podsumowaniem jest ta piosenka, opierająca się na wizerunku Szydłowca, przedstawianego w materiałach reklamowych jako „kulturalna stolica Mazowsza”. Uwaga – użyty język jest daleki od salonowego, więc wrażliwcom zalecam ostrożność :) http://www.youtube.com/watch?v=hTYBgpf5LKw

       Odpowiedz
    0
    0
  2. Znalazłam się kiedyś w podobnej sytuacji w Aljezur – nieco sennym, uroczym miasteczku na południu Portugalii, gdzie autobusy w zasadzie zawracają, a jeden właśnie mi uciekł. Pani w informacji zapytana, co można tu robić przez kilka godzin, z rozbrajającym uśmiechem odpowiedziała: „Nada” :) A wokół lasy, klify, kościoły i knajpki, gdzie można spróbować ślimaka w oliwie…

       Odpowiedz
    0
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


− 4 = trzy

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015
681

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


Fałszujący budowlaniec

piątek 27/02/2015
15

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  "Ona tańczy dla mnie" zniknęła…


10 marketingowych zmyłek dla mózgu

czwartek 26/02/2015
28

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015
20

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015
11

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015
32

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015
25

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Rossmann intymnie

czwartek 05/12/2013
27

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013
245

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Nastula mnie zmiażdżył

poniedziałek 14/10/2013
11

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko - czy to wynik tego, że za bardzo…