Fałszujący budowlaniec


piątek 27/02/2015

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  ”Ona tańczy dla mnie” zniknęła z rozgłośni radiowych, stadionów piłkarskich, skoczni narciarskich a nawet aren mistrzostw świata – raz na zawsze. Niestety nie. Tego odgrzewanego kotleta Disco Polo zaserwował ponownie w mediach producent Cekolu.


Trzeba jednak spojrzeć na sprawę obiektywnie. Nie jestem majstrem i nie mi ma się podobać. Na budowach, remontach czy naprawach w budynkach użyteczności publicznej nie słyszymy RMF Classic czy Radio Zet Chilii. Tak więc, wykorzystanie tego popularnego przeboju (w momencie kiedy to piszę, ma na oficjalnym kanale 87 662 920 wyświetleń) wydaje się bardzo dobrym i rozsądnym posunięciem. Osobiście mnie aż trzęsie kiedy widzę i słyszę ten spot w TV. Nie zmieni to jednak faktu, że zapewne jestem w zdecydowanej mniejszości.

Stereotyp budowlańca oparty na porannym browarku, papierosie w „gębie” oraz prostej komunikacji robotników, jest bardzo aktualny i nie odbiega daleko od rzeczywistości. Pomimo tego, że w spocie wszystko jest czyste i pięknie doświetlone, to każdy, kto przeżył „cekolowanie” we własnym mieszkaniu, wie jak wygląda prawdziwy obraz takiego przedsięwzięcia.

Ale wracając do tego okropnego przeboju, który stał się platformą kampanii Cekolu. Niejeden zjadacz banalnej muzy uśmiechnie się pod nosem myśląc „o jakie fajne”. I będą to myśli sporej grupy osób, gdyż te miliony wyświetleń przecież nie wzięły się znikąd. Jest tylko jedna obawa, która może wpłynąć na skuteczność tej kampanii. Oryginalny tekst w swojej prostocie i zapamiętywalności będzie bardzo ciężki do wybicia z głów potencjalnych klientów.

„Ona tańczy dla mnie” na rzecz „cekolowania”. To może być jednak trudne. Czy uda się to tym razem tak jak kilka lat temu Gipsarowi? Ten marketer również wprowadził do spotu jedną z banalnych przyśpiewek piosenki biesiadnej. Wykorzystując motyw łysej glacy – jak na te czasy była to spora dawka dowcipu, bardzo skutecznie wbił się w rynek gładząc ściany polskich mieszkań.

Bardzo jestem ciekaw jak kampania Cekolu przełoży się na wyniki sprzedażowe oraz wyniki świadomości marki.



Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


10 marketingowych zmyłek dla mózgu

czwartek 26/02/2015

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Rossmann intymnie

czwartek 05/12/2013

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Nastula mnie zmiażdżył

poniedziałek 14/10/2013

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko - czy to wynik tego, że za bardzo…


Biegająca reklama

środa 09/10/2013

Wielu chciałoby, aby ich marka była chwalona w Internecie, gromadziła społeczność fanów, angażowała. Marzeniem dla wielu jest, aby użytkujący produkty konsumenci eksponowali z dumą logotyp…