3-0 dla Kotlera


wtorek 17/05/2011
1

Web 2.0, sprzedaż 2.0, Internet 2.0, komunikacja 2.0… Ostatnimi czasy wszystko jest 2.0. Z tego też powodu z wielkim zainteresowaniem sięgnąłem po najnowszą książkę Philipa Kotlera, Hermawana Kartajaya i Iwana Setiewana na która, bo jak głosi tytuł, jest… 3.0!

Kotler po raz kolejny udowadnia, że myślenie strategiczne opiera się w szczególności na tworzeniu modeli alternatywnych, opisujących tę samą rzeczywistość w celu poszukiwania związków pomiędzy zachodzącymi zjawiskami. Książkę rozpoczyna od syntetycznego przedstawienia rozwoju marketingu od lat 50. Prezentuje kluczowe koncepcje, ich uwarunkowania oraz strategie. Uwzględniając czynniki makroekonomiczne, efekt globalizacji i zmiany kryzysowe kreśli linię ewolucji marketingu od zamierzchłego 1.0 przez obecny 2.0 (a raczej jego zmierzchową formę) do… marketingu 3.0.

Prognozowanie, na bazie linii trendu, pozwala na wskazanie przedsiębiorstwom nadchodzącego nowego wymiaru marketingu – marketingu opartego na wartościach. Podkreśla  potrzebę tworzenia wartości przedsiębiorstwa wyrażanej już nie tylko w obszarze ekonomicznym, ale trwale wpisanych w strategię i misję, realizowanej w sposób wiarygodny, zrównoważony i odpowiedzialny. Wskazuje również marketerom zmiany zachodzące w ludziach, postrzeganiu przez nich świata i nowych potrzeb duchowych. Odwraca również piramidę Maslowa!  

W książce nie brakuje przykładów i wielu ciekawych tez. Dla zachęcenia wspomnę tylko, że klasyczne 4P może zastać zastąpione nowym 3i. „I” zawsze dla mnie ma związek z liczbami zespolonymi. Co ciekawe, gdyby tę propozycję próbować przenieść na model matematyczny miało by to sens! Czym jest jednak 3i, do czego służy i jaka jest tego duchowość…  – odsyłam do literatury – warto.

„Marketing 3.0” Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setiewan, MT Biznes, Warszawa 2010


Komentarze Dodaj komentarz

 

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Moje najnowsze wpisy

 

Piłeś nie kręć reklam ! Nie piłeś wypij !

wtorek 14/04/2015
667

Rok 2015 został okrzyknięty przez specjalistów, rokiem video w internecie. Potężny strumień budżetów płynie wartko na całym świecie do YT i innych serwisów video. Oczywiście…


Fałszujący budowlaniec

piątek 27/02/2015
6

Właśnie pojawiła się kolejna hitowa i zaskakująca swą banalnością produkcja reklamowa. Dla mnie osobiście, to bardzo bolesne odkrycie. Myślałem, że  "Ona tańczy dla mnie" zniknęła…


10 marketingowych zmyłek dla mózgu

czwartek 26/02/2015
19

Wiele docierających do nas treści marketingowych, konstruowanych jest w ten sposób, aby pobudzały nasze umysły do reakcji poza naszą świadomością. Naukowcy cały czas rozwijają badania…


Na tydzień olać media i marketing!

niedziela 22/02/2015
10

Przez ostatni tydzień byłem w Bieszczadach. Bez dostępu do telewizora, radia i dających mi jeść reklam. I wiecie co? To było cudowne. Oderwać się od…


Pięknie K...wa Pięknie

piątek 13/02/2015
6

Skrót PKP dorobił się w przeciągu lat, wielu rożnych przedziwnych skrótów. Jak wiadomo, ten prawdziwy, podstawowy, to  "Polskie Koleje Państwowe", ale za to repertuar jego…


PORĄBANY KOD DESMOXANU

czwartek 29/01/2015
16

Od dłuższego czasu wśród marketingowców trwa zażarta dyskusja na temat potencjału QR kodów. Z jednej strony wieszane są na nich psy, a z drugiej stawiane…


Rozwodowy rebranding w POLOmarketcie

czwartek 22/01/2015
16

Od początku stycznia rozpoczął się proces zmian w sieci POLOmarket. Nowa nazwa Mila z pozycjonowaniem wyrażanym poprzez hasło "Zakupy, aż miło", stanowić ma nowe zobowiązanie…


Rossmann intymnie

czwartek 05/12/2013
11

Never ending branding to już na trwale wpisane w świadomość stwierdzenie, które eksploduje na każdym kroku naszych konsumenckich doświadczeń, zaczynając od ścieżki zakupowej, poprzez obsługę…


Wydoić żyrafę !!

środa 13/11/2013
176

Przetaczające się od wczoraj komentatorskie tsunami wymywa z naszych głów ogólnonarodową frustrację. Wpisy na blogach, memy, dyskusje w stacjach telewizyjnych i radiowych jadą równo po…


Nastula mnie zmiażdżył

poniedziałek 14/10/2013
8

W najnowszej kampanii reklamowej Paweł Nastula poleca e-papierosy. Dla mnie to ewidentny upadek sportowego autorytetu. Pytanie tylko - czy to wynik tego, że za bardzo…