Moje ostatnie wpisy

 

Informacja Turystyczna

piątek 29/07/2011
6

Promocja miast i regionów to dla branży reklamowej już od dłuższego czasu atrakcyjny biznes. Przetargi publiczne, strategia promocji, spoty reklamowe … „tylko przyjedź do nas turysto a zobaczysz jak jest fajnie”. Czy na pewno? Pogoda na wakacjach nie rozpieszcza, a w prognozie pogody zapowiedzieli, że przez najbliższe dni zimno i deszcze. Trudno w takich warunkach…

„Panie! Na mnie reklama nie działa!”, czyli zakupowy rachunek sumienia

wtorek 05/07/2011
1

Powyższy cytat słyszę praktycznie na każdym kroku. Od znajomych, nieznajomych, ludzi niezwiązanych z branżą reklamową, od studentów marketingu oraz pracowników niektórych agencji reklamowych. Tekst ten zwykle wypowiadany jest z takim zaangażowaniem, jakby przyznanie się do oglądania reklam i kupowania pod ich wpływem było jakimś społecznym obciachem.          Nie miałoby to w sumie większego znaczenia, gdyż…

Wypalanie śladów w mózgu

poniedziałek 27/06/2011
1

Dawno wojskowi nie pisali o mózgu. Dawno wojskowi nie pisali o strategii, a przecież to właśnie ich główna domena. Wojsko wypala ślady w mózgu? To brzmi co najmniej jak tytuł z głównej strony Faktu lub Super Expresu!Dzisiejsze zarządzanie marką wymaga coraz lepszej zręczności w budowaniu/kreowaniu  zachowań i potrzeb konsumentów. Pomimo obowiązującej teorii prosumenta zarówno psychologia…

Raport IAB subiektywnie

środa 01/06/2011
1

Najnowszy raport IAB, który 2 dni temu otrzymałem w formie drukowanej, jak zwykle stanowi bardzo ciekawą lekturę. Pozwolę sobie w skrócie podsumować i dołączyć własne opinie.  - Internet jest niezwykle (zwracam uwagę na ten przysłówek) ważnym źródłem informacji dla konsumentów, przy czym istota ta zależy od rodzaju sektora produktowego oraz specyfiki zakupowej, charakterystycznej dla danej…

Reforma służby zdrowia cd

piątek 20/05/2011
2

Dzisiaj rano, w Trójce, nowy minister ds. Wykluczonych wypowiadał się po raz kolejny na temat reformy służby zdrowia. Oczywiście zajmował się tym już wcześniej, ale tym razem ma większy zasięg rażenia dla swoich „idei”. Zawsze zastanawiało mnie skąd politycy czerpią inspiracje metodologicznie dla stawianych przez siebie tez. Tak w ramach porównania: 1.       „Do reformy służby…

3-0 dla Kotlera

wtorek 17/05/2011
1

Web 2.0, sprzedaż 2.0, Internet 2.0, komunikacja 2.0… Ostatnimi czasy wszystko jest 2.0. Z tego też powodu z wielkim zainteresowaniem sięgnąłem po najnowszą książkę Philipa Kotlera, Hermawana Kartajaya i Iwana Setiewana na która, bo jak głosi tytuł, jest… 3.0! Kotler po raz kolejny udowadnia, że myślenie strategiczne opiera się w szczególności na tworzeniu modeli alternatywnych,…

Strategiczny podstęp Staniszewskiego

środa 04/05/2011
0

Tegoroczne ciepłe świąteczne wieczory, zachęcały do spędzenia ich z książką. Bieszczadzkie powietrze i ciepły koc pozwalały szybciej łączyć się neuronom i nadrabiać czytelnicze zaległości. Jedna z pozycji, której akurat przypadł wielki piątek, zasługuje na to aby napisać o niej kilka słów. We współczesnym świecie, ujmowanie strategii reklamowej w wymiarach emocji i racji jest już niewystarczające.…

Co ma wspólnego pizza ze sztuczna szczęką?

wtorek 05/04/2011
5

Wczoraj wieczorem zamówiłem pizzę. Podobno wyśmienita – polecili znajomi. Czas oczekiwania 1 h. Długo - myślę, ale to pewnie dobry znak. Duży ruch = dobra pizza. Posłaniec dotarł po 45 minutach. Wręczył rachunek i wielki karton z pachnącym wypiekiem. Otworzyliśmy pudełko, rozłożyliśmy pizzę na talerze i w tym momencie… w oczy rzucił mi się rewers…

Przeprowadzka danych

poniedziałek 07/03/2011
1

Jeszcze klika lat temu kiedy rodzina kowalskich przeprowadzała się lub wykonywała generalny remont  (tak przynajmniej jest na filmach) siadała nad kartonami i przeglądała stare albumy, gazety, listy, papiery …  To swojego rodzaju misterium pozwalało poukładać rodzinną historię, posegregować stare życie, ułożyć chronologicznie dla potomnych zdjęcia, usunąć rzeczy niepotrzebne (czasami niepożądane) siąść razem i powspominać -…

Product placement w Polsce potrzebuje Lady Gagi

poniedziałek 07/03/2011
0

Lady Gaga nie przejmuje się unijną dyrektywą o audiowizualnych usługach medialnych i zarabia na product placement. W ciągu ostatnich dwóch tygodni zamieniłem klawiaturę komputera na pięciokilowy młotek i przecinak. Poznałem też nowych kolegów z placu budowy, z którymi żwawo zabrałem się za remont. ...