Moje ostatnie wpisy

 

Tygrys vs Bestia – marketingowa Konfrontacja Wagi Ciężkiej

czwartek 19/04/2012
3

Rozpoczyna się kolejne starcie na ringu napojów energetycznych. Po walce na gołe pięści i biznesowej „chuligance” do walki o umysły konsumentów stają dwa najpopularniejsze napoje energetyczne w Polsce (*). Po okrzepnięciu  sporu o nazwę i uprawomocnieniu sądowych wyroków mamy bardzo interesującą sytuację. Black i Tiger różnią się w sumie tylko nazwą, opakowaniem i… komunikacją marketingową.…

Kupę robi każdy z nas…

środa 21/03/2012
4

Papier toaletowy kojarzy mi się z określoną czynnością. Nie wywołuje żadnych emocji, ani też ekscytacji. Po prostu ma spełniać swoją rolę. Ma być pod ręką tam, gdzie jego miejsce, ma się nie rwać w trakcie zastosowania i jeśli kto woli może mieć zapach lub ładny, pastelowy kolor… No tak. Papier toaletowy to „narzędzie” ze sfery…

Virale – broń biologiczna współczesnej reklamy?

niedziela 11/03/2012
2

Broń biologiczna, to broń masowego rażenia oparta o patogenne mikroorganizmy, wirusy a także toksyny pochodzenia biologicznego. Broń tą można stosować punktowo (pojedyncze osoby), skupiska ludności (wioski, miasta, odziały wojska …) a także całą populację. Celem zawsze jest człowiek, niekoniecznie jednak bezpośrednio. Atak biologiczny może być przeprowadzony także na rośliny, zwierzęta ujęcia wody pitnej... Cechą charakterystyczną…

Pająk „jebiedronkę” … czyli daj się zaskoczyć

niedziela 05/02/2012
13

Od dłuższego czasu nęka mnie z ekranu telewizora nowa reklama Biedronki. Nie spodziewałem się, że po bańkach T-mobile będzie mnie mogło znowu coś aż tak irytować. Mam już dosyć tej przesłodzonej rzeczywistości. ...

Handlowiec na polu walki – o sprzedaży B2B w erze cyfrowej

niedziela 15/01/2012
1

Zachodzące transformacje działów handlowych można nieco przewrotnie porównać do sytuacji Wojska Polskiego w latach 90. W 1991 roku upada Układ warszawski, a w 1999 roku polskie siły zbrojne dołączają do struktur NATO. Zmieniła się doktryna, zmienił się wróg, zmieniły się narzędzia walki, taktyka, kształcenie, zmienił się język... Niby świat ten sam, a jednak zmieniło się…

Kruki nie rozdziobią Wrony!

wtorek 10/01/2012
1

Pierwszego listopada 2011 roku na warszawkim Okęciu awaryjnie wylądował nowy narodowy bohater - Tadeusz Wrona. Po „dobrze wykonanej robocie” w przeciągu kilku godzin trafił na Facebooka, pierwsze strony portali, wiadomości telewizyjnych, gazet, a następnie do telewizji śniadaniowych. Uśmiechnięty, skromny, w mundurze. Pan Tadeusz - „świeży wśród celebrytów”, szczery, do momentu szczęśliwego lądowania nietknięty przez tabloidy,…

Świąteczne granie

czwartek 22/12/2011
0

Czasami lepiej za dużo nie pisać :)Dlatego gram i śpiewam :)Wesołych świąt drodzy czytelnicy ! :) http://www.youtube.com/watch?v=tmwA9ePGaRk 

Świąteczna masakra

niedziela 18/12/2011
1

Przez ostatni tydzień z zainteresowaniem obserwuję tegoroczną przedświąteczną aktywność reklamową. Do świąt pozostał tydzień, media informują, że Polacy na świąteczne zakupy wydadzą porównywalne do lat poprzednich kwoty, a w sumie w „reklamie” jak świąt nie było tak nie ma. Co roku już na początku grudnia podnosi się larum, że to za wcześnie, że marketerzy przesadzają,…

O Play i Wojewódzkim

środa 05/10/2011
1

Poniższy tekst jest częścią szerszego artykułu "Wojewódzki w reklamach Play: ironiczny i przewidywalny" - moim subiektywnym spojrzeniem na sprawę.Wydaje się, że generalnie pomysł na Kubę Wojewódzkiego jako celebrytę jest niezły. Wojewódzki jest niezależny, bezkompromisowy, nowoczesny, łamie utarte i przyjęte normy społeczne. Swoim charakterem wpisuje się doskonale w markę, choć jest trochę za stary. Od 2002…

Za darmo to tylko w „mordę” można dostać …

wtorek 13/09/2011
0

Od dzieciństwa docierają do nas prawdy ludowe mające na celu uświadomienie nam, że nic nie ma za darmo, że tylko nauką i ciężką pracą ludzie się bogacą. No i oczywiście, że za darmo to można tylko w „mordę” dostać. Czy aby na pewno? http://www.youtube.com/watch?v=hEnRIIHWioI&feat ure=relmfu. Jak pokazuje ten przykład trzeba się nieźle napracować, aby za…