Kiedy Polska zacznie ćwierkać?


piątek 05/10/2012
5

Patrzymy trochę z zazdrością na szaleństwo zza oceanu na temat ćwierkania. Jednocześnie zastanawiamy się dlaczego nie dzieje się to u nas? Czy przeszkodą jest mała świadomość mikroblogingu w Polsce? A może niska liczba telefonów umożliwiających sprawne korzystanie z Twittera? Moim zdaniem nie tu tkwi przyczyna.

Coraz więcej Polaków posiada telefony, na których można instalować różnego rodzaju aplikacje, również te służące do obsługi kont społecznościowych takich jak Facebook czy Twitter. Trend ten, jeśli się nie nasili, to na pewno utrzyma przez następne lata. Niska świadomość mikroblogów? Bardzo popularny na świecie Tumblr w Polsce ma mało aktywnych użytkowników, powoli zamiera BLIP. Wydaje się, że te argumenty tylko potwierdzają tą tezę.

Zastanówmy się jednak wokół czego kręci się popularność Twittera w USA. Oczywiście wokół celebrytów takich jak gwiazdy muzyki, aktorzy, politycy, sportowcy. To im mikrobloging zawdzięcza swoją popularność. Ich fani zaczęli ćwierkać i śledzić swoich idoli bo ci byli na Twitterze, a nie na odwrót!

Ktoś może powiedzieć, że mamy przecież tylu celebrytów, którzy mogliby ćwierkać i nakręcać modę na mikrobloging. Problem tkwi w tym, że polscy celebryci są jak polskie rolnictwo: zamiast kilkudziesięciu dużych gospodarstw mamy tysiące mały poletek. Większość z nich nie ma wystarczającej siły, aby przyciągnąć liczne grupy fanów na nową platformę społecznościową. To samo niestety jest z polskimi sportowcami, zwłaszcza po nieudanych Igrzyskach Olimpijskich. Honor mikroblogingu starają się ratować polscy politycy ale zdecydowanie nie sprzyja im ogólna atmosfera wokół polityki.

Oczywiście należy również brać pod uwagę różnice kulturowe i demograficzne, które mają wpływ na konsumpcję mediów, zwłaszcza tych nowych. Mój mały apel jest następujący: przestańmy narzekać i starajmy się działać oraz angażować na Twitterze zamiast sprzedawać. Nigdy nie osiągniemy takiej skali jak w innych krajach, ale lokalnie można ugrać dużo. Zwłaszcza, że ćwierkanie wydaje się być tańsze od postowania na Facebooku.


Komentarze 5 Dodaj komentarz

 
  1. Adam Raguski! ZA MAŁO CZYTAMY…”Ćwierkanie” musi być OBOK, a nie ZAMIAST… -”Niesforne Dziecię Gutenberga”.

       Odpowiedz
    0
    1
  2. Ale w Stanach ćwierkają wszyscy: politycy, celebryci, gwiazdy sportu i porno, pewnie też zwykli obywatele. A jak widzę w portalach informacyjnych u nas ćwierkają głównie dziennikarze, specjaliści od wizerunku i marketingu, dyżurni politycy. Dla większości widać to strata czasu. Trochę się nie dziwę. Dla mnie dwa konta na FB i G+ to już nadmierne obciążenie czasowe, gdybym chciał się im poświęcić, a Twitter to tysiące krótkich wpisów z których niekoniecznie coś wynika. Ja sobie odpuszczam dopóki nie zmuszą mnie szefowie.

       Odpowiedz
    0
    0
  3. Taki Kuba Wojewódzki, czyli osoba, która na facebooku ma najwięcej fanów, na twitterze ma 877 obserwujących i zero tweetów. Potencjał jest. Pole do zagospodarowania też. Tylko chętnych brak.

       Odpowiedz
    1
    0
  4. Dokładnie o to mi chodzi! Twitter to moda, którą ktoś musi zapoczątkować aby miała wystarczający zasięg do przeprowadzania kampanii reklamowych.

       Odpowiedz
    0
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


trzy + = 5

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Media społecznościowe w służbie NGO

niedziela 30/12/2012
1

Niedawno miałem przyjemność prowadzić seminarium dla przedstawicieli organizacji pozarządowych. Seminarium dotyczyło szeroko pojętego networkingu oraz wykorzystania mediów społecznościowych do działań promocyjnych i wizerunkowych. Organizatorem była…


Facebook nie będzie już taki jak kiedyś.

piątek 21/09/2012
4

Od dziś f-commerce zagościł  w pełnej krasie na największym portalu społecznościowym na świecie. Administratorzy Fan Page’y powyżej 400 fanów mają możliwość tworzenia dedykowanych ofert promocyjnych…


Historie siłą napędową Facebooka

poniedziałek 10/09/2012
1

Zapewne nie raz zastanawialiście się dlaczego pod zdjęciem półnagiej dziewczyny z Fan Page'a "Fajna jesteś, dziś śpisz u mnie", które minutę wcześniej polubiliście pojawia się…


Targetowanie wpisów na Facebooku.

niedziela 02/09/2012
0

Już niedługo wszyscy moderatorzy stron na Facebooku będą mieli możliwość kierowania swoich wpisów do wybranych grup fanów. Targetowanie wpisów jest kolejną zmianą, która zarówno klientom…