Targetowanie wpisów na Facebooku.


niedziela 02/09/2012
0

Już niedługo wszyscy moderatorzy stron na Facebooku będą mieli możliwość kierowania swoich wpisów do wybranych grup fanów. Targetowanie wpisów jest kolejną zmianą, która zarówno klientom jak i agencjom nie pozwoli się nudzić.

Pierwszą reakcją branży jest oczywiście okrzyk zachwytu. No bo mogąc wybierać wiek, płeć, status związku, zainteresowania, edukację, lokalizację, miejsce pracy i język, możemy dotrzeć z treścią do bardzo konkretnego fana.
Jednak mój wrodzony instynkt nie popadania w grupowy zachwyt dał o sobie po raz kolejny znać…

Plotka niesie, że EdgeRank preferuje jeden post dziennie na Fan Page’ach, a każdemu następnemu przypisuje odpowiednio niższą wartość. Jeśli jest to prawdą to co się stanie, gdy zamiast jednego postu zrobimy dwa – jeden do kobiet, drugi do mężczyzn? Czy jeden z nich nie zostanie pokrzywdzony przez EdgeRank?
Komentujemy i lubimy chętniej treści, z którymi w interakcje weszły inne osoby. Jest to popularny „efekt kuli śniegowej”. Rodzi się zatem pytanie: czy suma aktywności z podzielonego postu będzie przynajmniej taka sama jak w przypadku zamieszczenia jednej treści?
Im precyzyjniej określona grupa, tym droższe do niej jest dotarcie. I nagle Facebook pozwala nam tak precyzyjnie docierać do swoich fanów? Przecież lepszym rozwiązaniem byłoby zachęcenie do kampanii Social Ad, która jest nastawiona na naszych fanów. Lepszym rozwiązaniem oczywiście dla Facebooka ($).
Warto też się zastanowić, czy fani nie będą czuli się obrażeni, gdy marka będzie zamieszczała treści, które będą niewidoczne tylko dla części z nich?

Targetowanie wpisów zapewne trochę namiesza w EdgeRanku i dopóki na przykład taki „EdgerankChecker” nie zrobi rzetelnego badania na dużej grupie wpisów i stron, to nie będziemy mieli pojęcia jak i z czym nową funkcjonalność jeść.

Podsumowując, spodziewam się, że nowa zabawka będzie wykorzystywana dosyć rzadko i tylko do „zadań specjalnych”. Ci, którzy zaczną ją mocno eksploatować zanim nie poznamy jej zależności od EdgeRanka, mogą popsuć to co budowali przez długie miesiące.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


4 × trzy =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Media społecznościowe w służbie NGO

niedziela 30/12/2012
1

Niedawno miałem przyjemność prowadzić seminarium dla przedstawicieli organizacji pozarządowych. Seminarium dotyczyło szeroko pojętego networkingu oraz wykorzystania mediów społecznościowych do działań promocyjnych i wizerunkowych. Organizatorem była…


Kiedy Polska zacznie ćwierkać?

piątek 05/10/2012
5

Patrzymy trochę z zazdrością na szaleństwo zza oceanu na temat ćwierkania. Jednocześnie zastanawiamy się dlaczego nie dzieje się to u nas? Czy przeszkodą jest mała…


Facebook nie będzie już taki jak kiedyś.

piątek 21/09/2012
4

Od dziś f-commerce zagościł  w pełnej krasie na największym portalu społecznościowym na świecie. Administratorzy Fan Page’y powyżej 400 fanów mają możliwość tworzenia dedykowanych ofert promocyjnych…


Historie siłą napędową Facebooka

poniedziałek 10/09/2012
1

Zapewne nie raz zastanawialiście się dlaczego pod zdjęciem półnagiej dziewczyny z Fan Page'a "Fajna jesteś, dziś śpisz u mnie", które minutę wcześniej polubiliście pojawia się…