Nowy Gmail dotknie wszystkich wysyłających e-mailingi


poniedziałek 03/06/2013
1

Google wprowadził aktualizację swojego klienta pocztowego Gmail i powoli klienci otrzymują dostęp do nowego wyglądu. Zmiana niby niewielka, ale kluczowa dla wszystkich, którzy wysyłają e-mailingi, a które są kluczowym narzędziem marketingowym w wielu firmach.

Zmiana polega na dodaniu czterech nowych domyślnych zakładek:

- Główne – czyli nasza podstawowa skrzynka, którą widzimy po zalogowaniu się na Gmail,
- Społeczności – gdzie lądują wszystkie powiadomienia z mediów społecznościowych,
- Oferty – tutaj przenoszone są automatycznie wszystkie e-mailingi (nie tylko oferty, ale także newslettery merytoryczne),
- Powiadomienia – uaktualnienia statusów z systemów rezerwacyjnych (hotele, bilety lotnicze, zakupy internetowe itp.)
- Jest możliwość dodania zakładki „fora”, która jest przeznaczona do powiadomień przychodzących z forów dyskusyjnych i która domyślnie jest wyłączona.

Jeśli pojawi się nowa poczta w poszczególnych zakładkach, otrzymujemy informację o ich liczbie oraz pierwszych nadawcach:

Problem w tym, że jak już klikniemy w zakładkę i wrócimy do głównego ekranu, powiadomienie znika, co powoduje, że użytkownik myśli, że nie ma w danej zakładce nieprzeczytanych e-maili.

Gmail bardzo dobrze rozpoznaje, która korespondencja jest masowa i w moim przypadku w 100% podjął właściwą decyzję odnośnie kategorii umieszczenia e-maila.

Jakie ma to konsekwencje dla marketerów?

Niektórzy bagatelizują, inni mówią o końcu e-mail marketingu. Z pewnością nie jest to koniec e-mailingów, ale nie należy też tego sygnału ignorować, ponieważ:

- Taka zmiana z pewnością obniży otwieralność (open rate) i klikalność (CTR) na odbiorcach, którzy używają klienta webowego oraz mobilnego (Google zapowiedział już aktualizację aplikacji mobilnej, w której wprowadzi podobną zmianę),
- Użytkownicy mają utrudniony dostęp do e-mailingów,
- Odbiorcy będą nadawali z założenia niższy priorytet wiadomościom znajdującym się w innym folderze niż główny,
- Inni dostawcy poczty także mogą iść tym śladem (nie będzie to z pewnością dotyczyło dostawców portalowych, którzy w swojej ofercie mają usługę e-mailingów na odbiorcach swoich kont pocztowych – trudno ich bowiem posądzić o zabieranie sobie źródła solidnego przychodu),
- Dostawcy rozwiązań e-mail marketingowych powinni rozważyć wprowadzenie usługi „e-mailingów incognito” – W zamian za to, że nie będzie taki e-mailing zawierał śledzenia otwarć i kliknięć (brak piksela śledzącego), będzie naśladował niemasowy e-mail, dzięki czemu może znaleźć się w głównej zakładce. To oczywiście do czasu, aż użytkownicy nie zaczną przenosić takiego newslettera do zakładki „oferta”, przez co doprowadzą do uczenia się lepszego rozpoznawania mailingów przez Gmaila.

Trzeba przyznać, że mimo że użytkownicy powinni docenić ten kierunek zmian, to z kolei ta zmiana wcale nie jest neutralna dla marketerów dbających o jak najlepszą docieralność, otwieralność, czy klikalność swoich newsletterów i warto przyglądać się dalszemu rozwojowi wydarzeń wokół klientów webowych poczty. W tej chwili „nowy Gmail” nie jest domyślnie aktywny dla każdego i trzeba go włączyć ręcznie:

1. Klikamy na „Ustawienia”:

2. Wybieramy karty, które chcemy włączyć:

Można z dużym prawdopodobieństwem przypuszczać, że Nowy Gmail zostanie wkrótce automatycznie włączony wszystkim użytkownikom. Warto się do tego przygotować.

 


Komentarze 1 Dodaj komentarz

 
  1. Pingback: E-mailing na blogach | Markting, E-mailing, Call Center – w teorii i praktyce…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


dziewięć + 5 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Czas Honoru Powstanie - pierwsze wrażenia

wtorek 26/08/2014
1

Powstanie Warszawskie budzi wiele emocji. Często wyrabiamy sobie o nim zdanie pod wpływem opinii innych osób, nie próbując samemu sięgać po jak najwięcej informacji na…


Agora kończy z fikcją bezpłatnej treści w Internecie

wtorek 04/02/2014
2

Odważnie. Naprawdę. Agora nie tylko zamknęła dostęp do bezpłatnych treści na stronie wyborcza.pl, ale także wprowadziła płatne archiwum podcastów TOK FM należących do Agory na…


Jak już dziś zainstalować iOS7 na iPhone i iPad?

piątek 12/07/2013
0

Coraz więcej użytkowników iPhone'ów oraz iPadów znudzonych dotychczasowym systemem operacyjnym iOS 6, a jednocześnie ciekawych nowości, jakie niesie ze sobą iOS 7 i nie lubiących…


Jest rozwiązanie dla nc+

sobota 06/04/2013
29

Wyobraźmy sobie taki oto scenariusz. 5. kwietnia przy okazji debiutu nowej paczki CANAL+ oraz usługi NC+GO Prezes NC+ nagrywa film w jednym z profesjonalnych studiów należących…


Jak nc+ (nie) radzi sobie z kryzysem w mediach społecznościowych?

poniedziałek 25/03/2013
35

Trzeba przyznać, że rzadko kiedy w tych czasach udaje się jakiejkolwiek firmie tak długo utrzymać wprowadzenie nowego produktu w tajemnicy tak jak było to w…