Grając na naszych zmysłach…


wtorek 07/08/2012
0

Czy zastanawialiście się kiedykolwiek nad tym dlaczego w jednych sklepach, kawiarniach, restauracjach czujecie się dobrze i fajnie robi się wam zakupy, a w innych nie? Otóż w dużym stopniu zależy to od marketingu sensorycznego jaki jest stosowany w danym miejscu.
Najważniejsze jest to, żebyśmy dobrze się czuli w otoczeniu, żeby muskały nas miłe zapachy i żeby muzyka była miła dla ucha. Wszystko to dopasowywane jest do grupy docelowej i zależy od wieku, a nawet płci.
Osobiście nie mam nic przeciwko takim rozwiązaniom, jeśli tylko są dobrze wykonane. Np. w Nowym Sączu jest fantastyczna nieduża kawiarnia odwzorowująca współczesne włoskie klimaty, świetna kolorystyka, pyszności uśmiechające się do klientów, aż chce się usiąść, wypić kawę i zjeść ciacho. Takich miejsc tak naprawdę nie ma zbyt wiele. Niektóre są prowadzone bardzo nieudolnie. Właściciele bądź menadżerowie myślą, że jak rozpylą zapachy i włączą muzykę to wszystko będzie ekstra i klienci będą wchodzić drzwiami i oknami. Niestety te elementy zapachu, muzyki i smaku należy zgrać z obsługą, z wystrojem lokalu. Żeby nie reklamować nie napiszę cóż to za sklep, ale jest niesamowity, aż chce się w nim robić zakupy. Jest to jeden z hipermarketów, ale urządzony w sposób przystępny i w przyjemnej kolorystyce. Sklepy, markety zazwyczaj uderzają jasnymi kolorami, przede wszystkim zimnym białym, a w sklepie o którym piszę, i to może podpowie wam cóż to jest za miejsce, króluje brąz i zieleń – fantastyczne połączenie, ponieważ sprawia, że jest miło i ciepło. Ważne jest także światło, które dobrze rozmieszczone także zaprasza bądź odstrasza klientów. Totalną pomyłką jest użycie tanich świetlówek energooszczędnych, które sprawiają, że klimat w lokalu robi się zimny i nieprzyjemny.
Jak to się mówi – klient nasz pan – i to właśnie dla przyjemności klienta takie zabiegi są wykonywane, a zadowolony klient potrafi się odwdzięczyć wydając więcej pieniędzy. Niestety jest niewiele miejsc, które naprawdę mają na celu dobro klienta i często jesteśmy oszukiwani w ten sposób. Najlepiej jest poznać te triki marketingowe i strzec się ich podczas zakupów, ponieważ niejednokrotnie dajemy się nabrać na zwykłą manipulację i żerowanie na kliencie.
Udanych zakupów i smacznych kaw, ostatnio najlepiej mrożonych ;)


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


+ 7 = jedenaście

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Telewizja nas zaskoczy?

czwartek 30/08/2012
0

Kończą się wakacje i kończy się powtarzanie w telewizji czego się tylko da. Zapowiadane są nowe programy, seriale, sezony seriali, oczywiście wszystko to będzie atrakcyjniejsze…


wszystko dla pieniędzy?

piątek 17/08/2012
2

Wszędzie słychać o Amber Gold, ale czy ktoś się zastanowił skąd w panu i pani Plichta ta wielka żądza pieniądza?  Mam wrażenie, że żadna kara,…


Reklamy w tv "wychowują"?

wtorek 31/07/2012
4

Niezbyt często oglądam telewizję i kilka dni temu zaintrygowała mnie reklama pewnych ciasteczek. Dziewczynka uczy tatę jak należy jeść ciasteczko, po czym stwierdza, że nie…


Jak mało wiemy o życiu.

niedziela 29/07/2012
0

Przeczytałam przed chwilą wywiad z Kayą Mirecką-Ploss (Viva nr 15/2012). Jestem pod ogromnym wrażeniem tej kobiety. Pochłaniając wręcz to, co o sobie mówi i z…


Coraz trudniej o dobre jedzenie.

piątek 27/07/2012
2

Jesteście mięsożerni? Jeśli tak, to pewnie wiecie już, że dobre wędliny można kupić w małych masarniach albo takich przydomowych. Często ludzie kupują na przykład kiełbasę,…


Celebryctwo - cóż to takiego?

czwartek 26/07/2012
0

Co to znaczy być celebrytą? Może zacznijmy od tego, że celebryta nie jest słowem polskim, zostało do naszego języka wprowadzone stosunkowo niedawno i wynika to…


Dzieciaki w show-biznesie.

środa 25/07/2012
0

Napiszę coś oczywistego, ale nie mogę się powstrzymać. Dziś wszystko pędzi. Niestety już dzieciaki w przedszkolach biorą udział w wyścigu szczurów. Pomagają im w tym…