Grupa docelowa


czwartek 12/06/2008
1

Badacze rynku poszukują wciąż nowych metod dotarcia do tego, w jaki sposób myśli konsument, co wpływa na jego zachowania. Próbujemy przełamać dotychczasowy paradygmat badawczy, znaleźć bardziej wyrafinowane narzędzia. Szukamy ukrytych motywacji i potrzeb.

Podobnie jak agencje reklamowe, tak i badacze mają ochotę skoczyć do Wisły, gdy słyszą od klienta, że „nasza grupa docelowa to wszyscy w wieku od 20 do 50 lat”. No, ewentualnie mężczyźni albo kobiety. Zazwyczaj zadaję wówczas pytanie, na jakiej podstawie  zdefiniowano grupę docelową w ten sposób; typowa odpowiedź brzmi: „bo przecież wszyscy mogą kupić nasze produkty”. Mam wówczas ochotę spytać, dlaczego ktokolwiek miałby kupić te produkty –  choć na ogół zachodzi obawa, że okaże się to grubym nietaktem.   A przecież w marketingu właśnie o to chodzi: dajmy ludziom dobry powód, by chcieli sięgnąć po nasze produkty, przyjść do naszego sklepu, albo zajrzeć na naszą stronę internetową.

Niemniej demografia jest oczywiście ważna – dlatego, że wszelkie statystyki dotyczące populacji podawane są dla grup wiekowych. Dział z marketingu czy mediów musi umieć oszacować, ile osób obejrzy reklamę, kupi produkt i tak dalej. Postarajmy się jednak zrozumieć, co jest ważne oprócz wieku i płci.   Coraz częściej do głosu dochodzą zróżnicowane potrzeby segmentów, które się demograficznie mało od siebie różnią.

.


Komentarze 1 Dodaj komentarz

 
  1. I pewnie dlatego od lat mamy badanie TGI, obejmujące segmentację psychograficzną (między innymi)

       Odpowiedz
    0
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


3 + = siedem

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Czyje to badanie?

środa 11/02/2009
3

Poniżej kilka linków:http://warszawa.gumtree.pl/c-Praca - praca-dorywcza-Badanie-rynku-dla-Panow-20-34-lat-1 5 0-zl-trzy-etapy-W0QQAdIdZ99778663http://www.dwukropek.pl/2,74376, 3100469,23623495,Warszawa_Praca_zdalna_i_tymczasowa ,4-201.html http://www.warsza.pl/2186_platne_badanie_rynku.htm l http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=13291& ; w=88717777Pozostawię bez komentarza.


Na trudne czasy - badania!

czwartek 16/10/2008
0

Wszystko wskazuje na to, że i w Polsce kryzys będzie mocno odczuwalny. Co w takiej sytuacji powinny zrobić firmy? Jaka strategia pozwoli nie tylko przetrwać,…


Kilka, to znaczy ile?

czwartek 02/10/2008
2

Puk, puk, jestem ankieterem z firmy. czy mogę zadać kilka pytań? Drrryń, dzwonię z instytutu badawczego. prowadzimy badanie na temat. Czy pada pytanie, ile czasu…


Straszny sen badacza

środa 03/09/2008
3

Śniło mi się dzisiaj, że uczestniczyłam w wywiadzie na temat marek sprzętu AGD. Musiałam podać markę posiadanego żelazka, opisać kryteria wyboru marki i konkretnego produktu.…


Polskie marki w UE

niedziela 15/06/2008
8

Polscy producenci mają trudności z przebiciem się na ustabilizowanych rynkach Europy Zachodniej. Jednym z lekarstw może być promocja polskich marek, oparta na solidnych badaniach rynku.…


W obronie badań!

środa 23/04/2008
0

No ładnie... dopiero jeden wpis na blogu, a już się badaczom rynku dostało. W komentarzu do ostatniego wpisu Przyjaciel pisze:"Widać z tego, że cała branża…


W obronie fokusów

czwartek 17/04/2008
4

To będzie blog o badaniach rynku - o tym, jak badacze widzą świat, co ich fascynuje i co wkurza. Zaczynam od tego, co mnie wkurza…