Czyje to badanie?


środa 11/02/2009
3

Poniżej kilka linków:

http://warszawa.gumtree.pl/c-Praca – praca-dorywcza-Badanie-rynku-dla-Panow-20-34-lat-1 5 0-zl-trzy-etapy-W0QQAdIdZ99778663

http://www.dwukropek.pl/2,74376, 3100469,23623495,Warszawa_Praca_zdalna_i_tymczasowa ,4-201.html

http://www.warsza.pl/2186_platne_badanie_rynku.htm l

http://forum.gazeta.pl/forum/72,2.html?f=13291&amp ; w=88717777

Pozostawię bez komentarza.


Komentarze 3 Dodaj komentarz

 
  1. Drodzy Państwo,
    Pierwszy link wyglądł trochę jak tzw. anon towarzyski i już pomyślałem, że ta „branża” zaczyna używać badań do przyciągania klientów. Ale jednak chodzi o coś innego. W sformułowaniu „bez komentarza”, jest jak rozumiem ukryte zażenowanie, czy konfuzja. Otóż śpieszę wyjaśnić, że internet staje się coraz popularniejszym medium, już prawie połowa nas Polaków go używa. Używanie go do celów rekrutacyjnych nie świadczy o obiniżaniu standardów, ale umiejętności korzystania z dobrego źródła pozyskiwania chętnych do udziału w badaniach, o których, jak wiadomo coraz trudniej. Zasadą, która powinna być przestrzegana w tego typu anonsach, jest niepodawanie szczegółów rekrutacji związanych z konsumpcją marek i produktów. Tak więc, jeśli ogłoszenie zawiera pewne podstawowe demografie, ale nie ma tam pytań o używane marki (co może sugerować odpowiedzi i skrzywiać dobór), to wszystko jest OK. Spotkałem się z taką praktyką jeszcze w czasach przed-internetowych, wówczas korzystano z ogłoszeń w prasie lokalnej. Każdy uczciwy sposób na pozyskanie chętnych do badań, nawet z użyciem internetu jest dobry, a w obecnych czasach nawet konieczny. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.

       Odpowiedz
    0
    0
    • @realista. Pani Agnieszka na GL o tym wie, tutaj chyba już zapomniała. Albo chce, żebyśmy sami do tego doszli:)

         Odpowiedz
      0
      0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


+ 3 = siedem

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Na trudne czasy - badania!

czwartek 16/10/2008
0

Wszystko wskazuje na to, że i w Polsce kryzys będzie mocno odczuwalny. Co w takiej sytuacji powinny zrobić firmy? Jaka strategia pozwoli nie tylko przetrwać,…


Kilka, to znaczy ile?

czwartek 02/10/2008
2

Puk, puk, jestem ankieterem z firmy. czy mogę zadać kilka pytań? Drrryń, dzwonię z instytutu badawczego. prowadzimy badanie na temat. Czy pada pytanie, ile czasu…


Straszny sen badacza

środa 03/09/2008
3

Śniło mi się dzisiaj, że uczestniczyłam w wywiadzie na temat marek sprzętu AGD. Musiałam podać markę posiadanego żelazka, opisać kryteria wyboru marki i konkretnego produktu.…


Polskie marki w UE

niedziela 15/06/2008
8

Polscy producenci mają trudności z przebiciem się na ustabilizowanych rynkach Europy Zachodniej. Jednym z lekarstw może być promocja polskich marek, oparta na solidnych badaniach rynku.…


Grupa docelowa

czwartek 12/06/2008
1

Badacze rynku poszukują wciąż nowych metod dotarcia do tego, w jaki sposób myśli konsument, co wpływa na jego zachowania. Próbujemy przełamać dotychczasowy paradygmat badawczy, znaleźć…


W obronie badań!

środa 23/04/2008
0

No ładnie... dopiero jeden wpis na blogu, a już się badaczom rynku dostało. W komentarzu do ostatniego wpisu Przyjaciel pisze:"Widać z tego, że cała branża…


W obronie fokusów

czwartek 17/04/2008
4

To będzie blog o badaniach rynku - o tym, jak badacze widzą świat, co ich fascynuje i co wkurza. Zaczynam od tego, co mnie wkurza…