Brawo Orange, brawo MTV, brawo Wrzuta!


środa 22/11/2006
4

Serce roście, patrząc na te czasy. Oto Orange POP prowadzi wdzięczną, pomysłową i niebywale synergiczną kampanię swojej marki (i nowej promocji „Liczy się tylko ostatnia”), wykorzystując najlepsze cechy tradycyjnych i nowych mediów.

Promocja cenowa „Liczy się tylko ostatnia” reklamowana jest przez spoty wyjaśniające jej zasady (przekaz: płacisz tylko za ostatnią minutę, a rozmawiasz ile tylko dusza zapragnie). Jednocześnie wszyscy chętni płci dowolnej zachęcani są do wzięcia udziału w castingu na odtwórców ról głównych i drugoplanowych w _filmie_ (reklamowym): wystarczy nagrać się telefonem komórkowym lub, jak kto woli, bardziej profesjonalnie, a efekt umieścić w Internecie w postaci filmu (konkurs główny) lub pliku audio (konkurs towarzyszący na ścieżkę dźwiękową do reklamy pod patronatem MTV).

Mechanika jest następująca: ATL gra na serwis internetowy, serwis internetowy gra na produkt Orange’a, a wszystkim przygrywa MTV, realizując partnerski konkurs. Najlepsze w tym wszystkim jest zaś to, że wspomnianym serwisem internetowym jest Wrzuta. pl – polski YouTube, należący do o2. pl.

Przyznam szczerze, że dawno nic mnie tak nie ucieszyło, jak ta kampania. Głównie dlatego, że poważna marka telekomunikacyjna zgodziła się realizować pomysł wykorzystujący platformę społecznościową, opartą na mechanizmach Web 2. 0. Jakie z tego korzyści? Liczne, dla wszystkich zainteresowanych stron.

Orange POP ma ciekawą, świeżą reklamę i szereg korzyści, spośród których wymienię tylko kilka. Spoty ATL mają kontynuację w Internecie (jednym słowem działają dłużej, niż przez nędzne a kosztowne 30” w eterze). Wykorzystując stronę serwisu zewnętrznego, Orange nie musi budować struktury we własnym serwisie WWW. Pieniądze na reklamę i tak są zabudżetowane, i tak, a podział czasu trwania kampanii na fazy (casting – faktyczna reklama) ma efekt w postaci naturalnej, korzystnej dramaturgii. Dzięki wykorzystaniu społeczności internetowej, systemu „glosowania na swoich”, komentarzy, wysyłania linków do filmów mailami itd. kampania zyskuje nowe siły – napędzana jest bowiem energią członków społeczności, a nie tylko ogromnymi budżetami mediowymi. O efektach PR-owych nie wspominam, bo to oczywiste. Warto może za to zwrócić uwagę na nagrodę w konkursie-castingu: jest to nagroda tzw. „własna”, czyli nicniekosztująca. Bingo!

Wrzuta. pl ma ruch na stronie i dodatkową reklamę ATL, a na to przecież mało który serwis internetowy stać. I dobry przykład wykorzystania marketingowego swojego serwisu.

MTV ma kontent w postaci dodatkowego konkursu i reklamę partnerską.

Użytkownicy cieszą się jak dzieci, mają atrakcję, zorganizowaną akcję, ciągły dopływ nowych filmików castingowych (miejmy nadzieję, że tak właśnie się stanie), a o popularności tychże przekonaliśmy się już przy okazji nieudanych popisów kandydatów na Idola, a ostatnio – przy okazji nieudanych popisów kandydatów na Prezydenta Miasta Białegostoku.

Wreszcie wszyscy, którzy zajmują się nowymi mediami i technologiami mają case, precedens, historię sukcesu. Mam nadzieję, że ci, co wymyślili całą koncepcję, będą mieli też jakąś nagrodę, czego Państwu serdecznie życzę i bardzo mocno kibicuję kampanii.

PS
W peesie przytyk, bo, jak wiadomo, nobody’s perfect. Podstronom w serwisie Orange brakuje atmosfery. Niby banner jest, jaki miał być, ale strona nie rozkręca zabawy, a mogłaby. To medium oceniam jako niewykorzystane. Dodatkowo link na podstronę castingu na Wrzucie nie działa (stan na 22 listopada 2006, wieczorem). Na podstronie w serwisie MTV wszystkie linki działają, ale również można by dołożyć ciut więcej starań, by strona była atrakcyjniejsza.

Strona promocji w serwisie Wrzuta. pl:

Casting POP na stronach Orange:

Casting POP – strony MTV:
.


Komentarze 4 Dodaj komentarz

 
  1. Witam,

    Pierwszy wpis i jaki ciekawy!!!

    Gratulacje i oby Pani nie zabrakło zapału na dalsze pisanie.

    Czekamy!!!
    ;)

       Odpowiedz
    0
    0
    • bardoz fajny ten pomysl z castingiem, fakt faktem pop ma swietna reklame, ale przede wszystkim ktos mlody i zdolny ma szanse zaistniec, to sie liczy i za to bije brawo!

         Odpowiedz
      0
      0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


× siedem = 56

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Kup Pan LOMO! (przez Internet)

piątek 24/11/2006
2

Połączenie globalnego kanału dystrybucji i internetowej społeczności ma sens. Dowodzą tego strony Towarzystwa Lomograficznego