Zabawa w zielone, czyli shopper marketing ekologiczny


poniedziałek 16/05/2011
1

Kim jest Green Shoper? Na to pytanie odpowiada raport Deloitte zatytuowany: Ekologia w zakupach: rozwój trendów (Finding the Green in Today’s Shoppers: Sustainability Trends and New Shopper Insights). Badanie pokazało, że zwolennicy produktów ekologicznych są dla wielu sprzedawców i producentów dużą i cenną grupą. Dlaczego? Ponieważ aż 95 procent kupujących deklaruje, że jest skłonna rozważyć zakup produktów ekologicznych, a  54 procent twierdzi, że ekologiczne właściwości produktu są jednym z czynników podjęcia decyzji o zakupie.

Konsumenci produktów ekologicznych częściej odwiedzają sklepy, kupują więcej produktów i cechują się większą lojalnością w stosunku do marki. To sugeruje, że shopper marketing uwzględniający konsumentów produktów ekologicznych staje się szczególnie atrakcyjny dla wielu detalistów.

Deloitte przebadało ponad 6 tysięcy kupujących i 11 kluczowych handlowców. Jak wynika z badania przeprowadzonego w 2009 roku sprzedaż jest bardziej skuteczna, kiedy  wartości eko wpisane są w szerszą filozofię marki. Problemem, z którym jednak spotyka się ta branża jest fakt, że konsumenci produktów ekologicznych nie rozumieją ich wysokiej ceny.

Proekologiczny trend widoczny jest też w Polsce. Coraz więcej sieci handlowych ma w swojej ofercie produkty eko. Działy ze zdrową żywnością istnieją m. in. w takich wielkich sieciach jak: Tesco, Auchan, Carrefour, Selgros, Rossmann.

Tesco, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce rozpoczęła premiowanie swoich klientów za zakup produktów proekologicznych. Nagrodą za wybór produktów przyjaznych środowisku są zielone punkty Clubcard, które można wymienić na bony zakupowe w sklepach Tesco.

Natomiast sieć Kaufland przeprowadziła proekologiczną akcję prowadzoną pod hasłem "Troszczymy się o naszą okolicę", w której shopper miał okazję zadbać o tereny zielone w swojej okolicy. Część środków ze sprzedaży produktów wybranych marek (Bonux, Gillette, Ariel i inne) została przekazana na poprawę środowiska naturalnego wokół sklepów.

Z kolei Carrefour już w 2007 roku otworzył swoje pierwsze stoisko ekologiczne. Obecnie oferta produktów ekologicznych Carrefour to ponad 150 artykułów spożywczych, dostępnych w wybranych sklepach. Marka oferuje także artykuły bio pochodzenia francuskiego i produkty świata.

Sieci wprowadzają także całe linie produktowe sygnowane eko-marką. Tego typu marka dostępna jest w Tesco. Produkty Tesco Organic oznaczone są specjalnymi certyfikatami, potwierdzającymi ich jakość. W sklepach sieci można znaleźć też ekologiczne warzywa i owoce.

Przykładów działań shopper marketingowych, które promują zdrowy styl życia i zdrowy styl odżywiania jest w Polsce coraz więcej. Doganiamy w tym zakresie Europę zachodnią, gdzie życie eko jest od lat dziewięćdziesiątych bardzo popularne i promowane marketingowo. Jaka będzie przyszłość produktów? Na pewno każdy produkt będzie coraz zdrowszy, coraz przyjaźniejszy środowisku i coraz bardziej eko.  Bo eko niedługo znaczyć będzie – „kupuję”.

Źródła:

www.deloitte.com

www.popai.com

Autor: Agata Puk


Komentarze 1 Dodaj komentarz

 
  1. Od jutra zaczynam odchudzanie, kto sie odchudza ze mna? Nie bedzie latwo ale trzeba sie wziac za siebie. Szukalam duzo w necie i mam juz dobry sposob na odchudzanie, wpiszcie sobie w google – xxally radzi jak szybko schudnac – i powiedzcie co o tym sadzicie.

       Odpowiedz
    0
    0

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


× 8 = czterdzieści

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Inni ciągle o tych kredytach... a co na to Szymon?

środa 15/06/2011
0


Piwo z tradycjami...doda Ci skrzydeł?

środa 25/05/2011
0


W przedwyborczym klimacie

piątek 18/06/2010
0


Swiift serwuje humor

wtorek 01/06/2010
0


Sposób na piękne wakacje

poniedziałek 24/05/2010
0

„Sposób na piękno” to najnowsza multibrandowa akcja Procter & Gamble, w której główną nagrodę stanowi wycieczka na rajską wyspę Bali.  Kampania „Sposób na piękno” kierowana…


Rozmowy kontrolowane ;)

piątek 14/05/2010
0


Uśmiechnij się ze Swiiftem

wtorek 04/05/2010
0


Zasmakuj Malibu ze Swiiftem

czwartek 29/04/2010
0

Rusza seria degustacji nowych drinków i koktajli Malibu – akcji zorganizowanej i obsługiwanej przez agencję Swiift. Malibu, likier na bazie karaibskiego rumu, doceniany jest przez…


Mitsubishi Canter w nowej odsłonie Swiift

poniedziałek 26/04/2010
0

Mitsubishi Canter odświeża komunikację z klientami. Przygotowana przez agencję Swiift linia kreatywna objęła zarówno reklamę prasową, jak i radiową. Swiift odpowiada również za kampanię internetową…


Rysuje Swiift, komentujecie Wy :)

wtorek 20/04/2010
1