Wielkoformatowe kosmetyki. Charakterystyka i trendy


czwartek 16/07/2009
0

W kreacji reklam dla branży kosmetycznej wyróżnić możemy trzy nurty. Pierwszy skupia się na jasnym komunikowaniu benefitu – zarówno wizualnie jak i tekstowo. Firmy kosmetyczne chcą w prosty sposób informować konsumenta o korzyściach jakie niesie za sobą zakup produktu.

Do drugiego nurtu zaliczyłabym pokazywanie w reklamach zwykłych kobiet. Choć na billboardach ciągle dominują idealnie piękne twarze, kreacja staje się coraz odważniejsza. Doskonałym przykładem takiej komunikacji jest kampania marki Dove pt. „Prawdzie piękno”. Między innymi dzięki swojej naturalności zdobyła ona zaufanie konsumentów. Trzecią cechą charakterystyczną reklam dla branży kosmetycznej jest asceza. W kreacjach stawia się na prostotę i czystość

Marketingowa aktywność branży kosmetycznej
Firmy kosmetyczne coraz chętniej inwestują w produkty z segmentu dermokosmetyków aptecznych oraz premium. Grupa pierwsza staje się coraz bardziej popularna wśród Polaków, choćby ze względu na rosnące natężenie chorób dermatologicznych. Na wrażliwość skóry mają wpływ: zanieczyszczenie powietrza, tryb życia, sposób odżywienia się. Konsumenci poszukują specjalistycznych kosmetyków, a producenci wychodzą naprzeciw ich oczekiwaniom. Popularność produktów z grupy premium związana jest ze stosunkowo dobrą sytuacją materialną Polaków, którzy chętnie inwestują w siebie, swój wygląd oraz zdrowie. Dotyczy to zarówno kobiet jak i mężczyzn.

Atrakcyjny również dla kosmetyków?

Outdoor jest atrakcyjnym medium dla większości produktów, również kosmetyków. Reklama wielkoformatowa (jak każdy rodzaj reklamy) rządzi się swoimi prawami. Outdoor powinien być prosty, a zarazem intrygujący dla klienta, dowcipny, atrakcyjny dla oka. Dobrze jeśli przekracza granice, jest niestandardowy, oddziałuje na zmysły konsumenta. Efekt taki można również osiągnąć promując marki kosmetyczne. Przykładem dobrej komunikacji wielkoformatowej jest kampania produktów Dr Irena Eris z Emmanuelle Seinger w roli głównej. Outdoory w jasny sposób informowały klientów marki o jej nowej ambasadorce, pokazywały ekskluzywny charakter produktu. Był to powiew świeżości w świecie polskich kampanii outdoorowych kosmetyków na światowym poziomie.

Kreacja - Agencja Reklamowa Swiift

Jaki nośnik najlepszy?
Jak przy realizacji każdej innej kampanii reklamowej, wybór lokalizacji, formatu i rodzaju outdooru jest kluczowy. Wszystko zależy od produktu jaki chcemy wypromować. Jeśli kampania ma dotyczyć np. kremów do opalania, najpewniej wybierzemy outdoory znajdujące się na plaży, w okolicy kąpielisk wodnych czy basenów. W kampaniach wizerunkowych kosmetyków z segmentu premium najlepiej sprawdzają się duże formaty reklamy, umieszone w wyselekcjonowanych miejscach, podkreślających ich ekskluzywność.

Wizerunek, a może coś jeszcze?

Outdoory są lepiej i łatwiej zapamiętywane, częściej zaskakują i mniej nużą klientów. I to przede wszystkim dlatego reklama outdoorowa ma charakter wizerunkowy. Konsument ma kontakt z outdoorem kiedy jest w ruchu – jedzie samochodem, na rowerze, albo idzie na spotkanie lub do pracy. Reklama musi przyciągnąć uwagę w bardzo krótkim czasie. Zazwyczaj jest to zaledwie 1-3 sek. Rzadko zdarza się, aby reklamy outdoorowe pełniły funkcję edukacyjną. Czasem informują o promocjach, na przykład w sieciach drogerii. Są to jednak wyjątki.

Autor: Maja Andersz, junior communication specialist

.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


× pięć = 25

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Inni ciągle o tych kredytach... a co na to Szymon?

środa 15/06/2011
6


Piwo z tradycjami...doda Ci skrzydeł?

środa 25/05/2011
5


Zabawa w zielone, czyli shopper marketing ekologiczny

poniedziałek 16/05/2011
3

Kim jest Green Shoper? Na to pytanie odpowiada raport Deloitte zatytuowany: Ekologia w zakupach: rozwój trendów (Finding the Green in Today’s Shoppers: Sustainability Trends and…


W przedwyborczym klimacie

piątek 18/06/2010
3


Swiift serwuje humor

wtorek 01/06/2010
1


Sposób na piękne wakacje

poniedziałek 24/05/2010
2

„Sposób na piękno” to najnowsza multibrandowa akcja Procter & Gamble, w której główną nagrodę stanowi wycieczka na rajską wyspę Bali.  Kampania „Sposób na piękno” kierowana…


Rozmowy kontrolowane ;)

piątek 14/05/2010
5


Uśmiechnij się ze Swiiftem

wtorek 04/05/2010
1


Zasmakuj Malibu ze Swiiftem

czwartek 29/04/2010
5

Rusza seria degustacji nowych drinków i koktajli Malibu – akcji zorganizowanej i obsługiwanej przez agencję Swiift. Malibu, likier na bazie karaibskiego rumu, doceniany jest przez…


Mitsubishi Canter w nowej odsłonie Swiift

poniedziałek 26/04/2010
4

Mitsubishi Canter odświeża komunikację z klientami. Przygotowana przez agencję Swiift linia kreatywna objęła zarówno reklamę prasową, jak i radiową. Swiift odpowiada również za kampanię internetową…