Starbucks, kult i kultura masowa


piątek 08/05/2009
1

Pierwszego kwietnia Warszawa dołączyła do cywilizowanego świata zachodniego. Stało się to dzięki pojawieniu się w Polsce sieci kawiarni Starbucks. Zapełniony klientami od świtu do zmierzchu, staje się wyznacznikiem statusu społecznego. Wydawać by się mogło, że to tylko kawa, ale przecież to styl życia.

Oblężone kawiarnie i niekończące się kolejki przypominają otwarcie pierwszej w Polsce restauracji McDonald’s. Starbucks stał się w Polsce symbolem dóbr konsumpcyjnych. Kubek z tej kawiarni kojarzy się z zabieganym mieszkańcem miasta. A przecież jak zabiegany, to i zamożny. Starbucks wyznacza więc przynależność do wyższej warstwy społecznej.

To marketingowy majstersztyk. To nie tylko napój podany w papierowym kubku, ale również kilkanaście rodzajów kaw ciepłych i mrożonych oraz herbat i czekolad, ale także dietetyczne posiłki, ciasta, darmowy prąd i internet. Dzięki ścisłej współpracy z Apple i siecią księgarni Barnes & Noble, razem z kawą można kupić produkty z iTunes czy książkę, a nawet płytę z "Starbucksowego" wydawnictwa muzycznego. Klienci Starbucksa wielokrotnie przyznawali się, że gdy wchodzą do którejkolwiek Starbucksowej kawiarni na świecie ogarnia ich spokój oraz pewność.

Przerażają mnie wypowiedzi pierwszych klientów warszawskiej kawiarni. „To symboliczny koniec z mitem polskiego zaścianka. Już nie musimy wyjeżdżać za granicę, by coś osiągnąć czy napić się kawy. Teraz mamy równe szanse”- mówi Tomasz. Więcej tego typu opinii tutaj

I chyba dlatego ciągle w warszawskiej kawiarni nie byłam. Chociaż mijam ją prawie codziennie. Widzę uśmiechniętych młodych ludzi plotkujących, krzyczących, z iPod’ami, laptopami… Bajka.

Kawy z magicznego papierowego kubka spróbuję dopiero, gdy tłumy przesiadujące codziennie w Starbucksie znajdą sobie kolejne, kultowe miejsce spotkań.

Maja Andersz, junior communication specialist

.


Komentarze 1 Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


sześć × 8 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Inni ciągle o tych kredytach... a co na to Szymon?

środa 15/06/2011
11


Piwo z tradycjami...doda Ci skrzydeł?

środa 25/05/2011
13


Zabawa w zielone, czyli shopper marketing ekologiczny

poniedziałek 16/05/2011
10

Kim jest Green Shoper? Na to pytanie odpowiada raport Deloitte zatytuowany: Ekologia w zakupach: rozwój trendów (Finding the Green in Today’s Shoppers: Sustainability Trends and…


W przedwyborczym klimacie

piątek 18/06/2010
3


Swiift serwuje humor

wtorek 01/06/2010
4


Sposób na piękne wakacje

poniedziałek 24/05/2010
3

„Sposób na piękno” to najnowsza multibrandowa akcja Procter & Gamble, w której główną nagrodę stanowi wycieczka na rajską wyspę Bali.  Kampania „Sposób na piękno” kierowana…


Rozmowy kontrolowane ;)

piątek 14/05/2010
9


Uśmiechnij się ze Swiiftem

wtorek 04/05/2010
5


Zasmakuj Malibu ze Swiiftem

czwartek 29/04/2010
7

Rusza seria degustacji nowych drinków i koktajli Malibu – akcji zorganizowanej i obsługiwanej przez agencję Swiift. Malibu, likier na bazie karaibskiego rumu, doceniany jest przez…


Mitsubishi Canter w nowej odsłonie Swiift

poniedziałek 26/04/2010
12

Mitsubishi Canter odświeża komunikację z klientami. Przygotowana przez agencję Swiift linia kreatywna objęła zarówno reklamę prasową, jak i radiową. Swiift odpowiada również za kampanię internetową…