Wojtek Zdunek opowiada o marketingu szeptanym w TVN Biznes


wtorek 26/08/2008

Z

Wojtek Zdunek, New Business Director w firmie Streetcom, był gościem programu ”90 sekund” w TVN Biznes. Rozmowa dotyczyła możliwości wykorzystania marketingu szeptanego w Polsce. Poniżej zamieszczamy fragmenty wywiadu. W. Zdunek zwrócił szczególną uwagę, na potrzebę właściwego zdefiniowania marketingu szeptanego, jako nieopłaconych i dobrowolnych rekomendacji produktu przez konsumentów.

WZ: Chciałbym uporządkować pojęcie i definicje marketingu szeptanego, ponieważ szczególnie na rynku polskim pojawia się wiele definicji, które są błędne i często ze sobą sprzeczne. W naszym rozumieniu MSZ jest to rekomendacja produktu przez konsumenta w naturalnej rozmowie, oparta na osobistym doświadczeniu z produktem, czyli kiedy konsument poleca dany produkt lub usługę innym osobom, najczęściej swoim znajomym. Znajomi są najbardziej wiarygodnym źródłem informacji.


Redaktor TVN: Do jakich firm jest kierowany marketing szeptany?

WZ: Zarówno do największych jak i do najmniejszych firm. Do największych poprzez takie firmy jak Streetcom, gdzie za pomocą odpowiednich narzędzi docieramy do szerokiego grona osób, które rekomendują dane produkty.

Redaktor TVN: Co stanowi koszt przeprowadzenia kampanii marketingu szeptanego przez profesjonalną agencję reklamową?

WZ: Koszt dotyczy zasięgu, my pozycjonujemy Streetcom jako medium, którym są konsumenci. Tworzymy zasięg rekomendacji produktu, ten zasięg to kilkadziesiąt, kilkaset tysięcy osób, które otrzymują rekomendację produktu. Zasięg tworzą uczestnicy projektu, którzy są nośnikiem rekomendacji. I koszt dotyczy tak naprawdę tego zasięgu, czyli ilości inicjalnych uczestników, którzy będą tworzyć docelowy zasięg kampanii.

Redaktor TVN: Według WOMMA w trakcie mówienia o produkcie trzeba się ujawnić, powiedzieć, że reprezentuje się marketera.

WZ: Tak, to nas uwiarygodnia. Gdyby na przykład chciał Pan zarekomendować wodę, dostarczyłaby ona Panu takich wrażeń, że chciałby ją polecić innym, a byłby Pan uczestnikiem naszego projektu, powiedziałby Pan: „firma X dała mi do testowania wodę, jest to nowy produkt na rynku, mogę go próbować jako jedna z pierwszych osób na rynku i przekonać się czy jest smaczna. Jest naprawdę dobra, jak chcesz to spróbuj”.

Redaktor TVN: Czy firma płaci tej osobie za rekomendowanie tej wody?

WZ: Firma płaci takiej firmie jak Streetcom za budowanie maksymalnego zasięgu takich rekomendacji. Posiadamy zrzeszony panel konsumencki, stanowiący przekrój całego społeczeństwa. Obecnie należy do niego 120 tyś. konsumentów, którzy aktywnie chcą uczestniczyć w takich kampaniach.


Moje najnowsze wpisy

 

Nestlé wykorzystuje siłę rekomendacji konsumenckich

czwartek 19/11/2009

Producent płatków śniadaniowych Nestlé, promuje swoją najnowszą linię produktów – batony Nestlé Musli z wykorzystaniem marketingu rekomendacji. Za działania dla marki batonów Nestlé Musli odpowiedzialna…


Magazyn Trendy korzysta z doradztwa Ekspertów Streetcom

poniedziałek 09/11/2009

Wydawca prestiżowego magazynu Trendy korzysta z doradztwa Ekspertów Streetcom. Opinie Ekspertów pomogą redakcji udoskonalić dwumiesięcznik i dotrzeć z rekomendacją do jak największej liczby osób z…


Marketing szeptany, czyli o czym rozmawiamy

czwartek 29/10/2009

Firma badawcza Forrester Research opublikowała w tym roku wyniki badania Match WOM Marketing To How European Consumers Share Opinions, czyli pokazujące o czym rozmawiają konsumenci.…


Portal populacja.pl rekomendowany przez Ekspertów Streetcom

poniedziałek 26/10/2009

Streetcom prowadzi nową kampanię dla sieci telefonii komórkowej Orange, która promuje nowy portal społecznościowy www.populacja.pl z wykorzystaniem marketingu rekomendacji. Kampania skierowana jest do młodzieży w…


Kto mówi negatywnie o Twoim produkcie

czwartek 08/10/2009

Emanuel Rosen, zaprezentował ciekawe badanie, które przeprowadził Dr. Robert East z Uniwersytetu Kingston w Londynie. Odkrył on, że 30% negatywnego WOM pochodzi od osób, które…


Darmowe pieluszki Pampers Premium Care

piątek 02/10/2009

W ramach nowej kampanii marketingu rekomendacji prowadzonej przez Streetcom, Ekspertki z całej Polski testują najnowsze pieluszki Pampers Premium Care. Celem kampanii jest uświadomienie matkom jak…


Eksperci Streetcom dla Entera

czwartek 17/09/2009

Burda Media Polska wprowadza do sprzedaży nowy tytuł "Enter", pismo prezentujące programy komputerowe. Jednym z głównych działań promocyjnych jest kampania marketingu rekomendacji prowadzona przez Streetcom.…


Fakty i mity marketingu szeptanego

wtorek 08/09/2009

Czytając informacje pojawiające się w prasie i internecie ma się wciąż wrażenie, że marketing szeptany to w najlepszym wypadku niezorganizowane działania oparte na wolnej amerykance,…


Streetcom wspiera akcję „Fajnie być tatą”

piątek 04/09/2009

Streetcom objął patronat nad kampanią „Fajnie być tatą”, zainicjowanej przez portal misjatata.pl. Celem akcji, jest stworzenie ruchu na rzecz aktywnego  i odpowiedzialnego ojcostwa. Występuje spory…


Darmowe produkty RoC®

środa 02/09/2009

W ramach kampanii Streetcom dla marki RoC®. Kobiety z całej Polski testują kremy liftingujące z serii RoC® Complete Lift. Do 15 września kobiety mogą skorzystać…