Pierwsze kary za opłacone opinie


czwartek 20/08/2009
0

Organizacja zajmująca się regulacjami w reklamie (NARC ) wydała pierwsze decyzje dotyczące reklamy na blogach. Podstawą była zasada, że w Internecie zawsze musi być ujawnione powiązanie z firmą, która sponsoruje stronę albo płaci za opinie o produkcie.

Jedną z firmą, która przekonała się, że nieuczciwy marketing prędzej czy później obróci się przeciwko Tobie jest Urban Nutrition, firma sprzedająca suplementy diety. Firma została oskarżona o wprowadzanie w błąd konsumentów, nie ujawniając, że płaci blogerom za pisanie o swoich produktach, w formie niezależnych opinii. Firma została zmuszona do ujawnienia swojego oszustwa i wdrożenia szeregu zmian. Ponieważ jest to jedna z pierwszych oficjalnych decyzji w takiej sprawie, sytuacja została dość mocno nagłośniona przez media, w New York Times ukazał się obszerny artykuł na ten temat.

Jak się kończy taka sytuacja? Oczywiście zaufanie do firmy znacznie spadło i przełożyło się to na sprzedaż. Aż trudno uwierzyć, że firmy wkładają tyle wysiłku w oszustwo, które prędzej czy później i tak obróci się przeciwko nim ze zdwojoną siłą. Marketing szeptany ma ogromny potencjał, ale żeby z niego skorzystać trzeba przede wszystkim pamiętać, że najważniejszą zasadą jest uczciwość.

Źródło:  http://allthings.womma.org/2009/08/11/no1/


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


osiem + 3 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Nestlé wykorzystuje siłę rekomendacji konsumenckich

czwartek 19/11/2009
0

Producent płatków śniadaniowych Nestlé, promuje swoją najnowszą linię produktów – batony Nestlé Musli z wykorzystaniem marketingu rekomendacji. Za działania dla marki batonów Nestlé Musli odpowiedzialna…


Magazyn Trendy korzysta z doradztwa Ekspertów Streetcom

poniedziałek 09/11/2009
1

Wydawca prestiżowego magazynu Trendy korzysta z doradztwa Ekspertów Streetcom. Opinie Ekspertów pomogą redakcji udoskonalić dwumiesięcznik i dotrzeć z rekomendacją do jak największej liczby osób z…


Marketing szeptany, czyli o czym rozmawiamy

czwartek 29/10/2009
0

Firma badawcza Forrester Research opublikowała w tym roku wyniki badania Match WOM Marketing To How European Consumers Share Opinions, czyli pokazujące o czym rozmawiają konsumenci.…


Portal populacja.pl rekomendowany przez Ekspertów Streetcom

poniedziałek 26/10/2009
0

Streetcom prowadzi nową kampanię dla sieci telefonii komórkowej Orange, która promuje nowy portal społecznościowy www.populacja.pl z wykorzystaniem marketingu rekomendacji. Kampania skierowana jest do młodzieży w…


Kto mówi negatywnie o Twoim produkcie

czwartek 08/10/2009
0

Emanuel Rosen, zaprezentował ciekawe badanie, które przeprowadził Dr. Robert East z Uniwersytetu Kingston w Londynie. Odkrył on, że 30% negatywnego WOM pochodzi od osób, które…


Darmowe pieluszki Pampers Premium Care

piątek 02/10/2009
32

W ramach nowej kampanii marketingu rekomendacji prowadzonej przez Streetcom, Ekspertki z całej Polski testują najnowsze pieluszki Pampers Premium Care. Celem kampanii jest uświadomienie matkom jak…


Eksperci Streetcom dla Entera

czwartek 17/09/2009
0

Burda Media Polska wprowadza do sprzedaży nowy tytuł "Enter", pismo prezentujące programy komputerowe. Jednym z głównych działań promocyjnych jest kampania marketingu rekomendacji prowadzona przez Streetcom.…


Fakty i mity marketingu szeptanego

wtorek 08/09/2009
0

Czytając informacje pojawiające się w prasie i internecie ma się wciąż wrażenie, że marketing szeptany to w najlepszym wypadku niezorganizowane działania oparte na wolnej amerykance,…


Streetcom wspiera akcję „Fajnie być tatą”

piątek 04/09/2009
0

Streetcom objął patronat nad kampanią „Fajnie być tatą”, zainicjowanej przez portal misjatata.pl. Celem akcji, jest stworzenie ruchu na rzecz aktywnego  i odpowiedzialnego ojcostwa. Występuje spory…


Darmowe produkty RoC®

środa 02/09/2009
0

W ramach kampanii Streetcom dla marki RoC®. Kobiety z całej Polski testują kremy liftingujące z serii RoC® Complete Lift. Do 15 września kobiety mogą skorzystać…