Niewykorzystany potencjał mediów społecznych


środa 28/01/2009

CMO

Większość firm twierdzi, że dba o swoich klientów i ich opinia jest dla nich ważna. Jednak według badań CMO Council tylko niewielki procent firm faktycznie monitoruje i bierze pod uwagę w swoich działaniach opinie konsumentów. Wśród 500 zapytanych dyrektorów marketingu tylko 16% czyta opinie na temat produktu zamieszczane w Internecie, przy czym 58% z nich twierdzi, że przez Internet i media społeczne znacznie wzrosła siła wpływu i oczekiwania ich klientów.

Co ciekawe zdają sobie oni sprawę z swoich niedoskonałości. Tylko 33% badanych dyrektorów uważa, że dobrze radzą sobie z rozwiązywaniem skarg klientów. 31% wysoko ocenia swoje zaangażowanie w słuchanie klientów.

Z czego to wynika, że zdając sobie sprawę z siły mediów społecznych jednocześnie tak słabo radzimy sobie z ich wykorzystaniem? Według Donovan Neale-May, Dyrektora Zarządzającego CMO Council, częściowo jest to spowodowane faktem, że dyrektorzy marketingu mają problem z wdrożeniem „myślenia nastawionego na klienta” wewnątrz swoich organizacji. Trzeba zarządzać doświadczeniem klienta, a nie tylko marką. Ale na to składa się wiele elementów: punkty obsługi klienta, gwarancje, zwroty. Można wydać dużo pieniędzy na kreowanie popytu, ale jeśli nie zadba się o klienta to są to pieniądze zmarnowane.

I nie wystarczy reagować na potrzeby niezadowolonych klientów. Dużo trudniej jest klienta utrzymać niż pozyskać nowego. Dlatego jeszcze ważniejsze jest budowanie więzi z klientami zadowolonymi. Na tym polu też większość zawodzi. 56% badanych nie podejmuje żadnych działań w celu monitorowania i wspomagania pozytywnego word of mouth. Także jest w tej kwestii jeszcze wiele do nadrobienia.

 

Źródło:  http://www.sfnblog.com/


Moje najnowsze wpisy

 

Nestlé wykorzystuje siłę rekomendacji konsumenckich

czwartek 19/11/2009

Producent płatków śniadaniowych Nestlé, promuje swoją najnowszą linię produktów – batony Nestlé Musli z wykorzystaniem marketingu rekomendacji. Za działania dla marki batonów Nestlé Musli odpowiedzialna…


Magazyn Trendy korzysta z doradztwa Ekspertów Streetcom

poniedziałek 09/11/2009

Wydawca prestiżowego magazynu Trendy korzysta z doradztwa Ekspertów Streetcom. Opinie Ekspertów pomogą redakcji udoskonalić dwumiesięcznik i dotrzeć z rekomendacją do jak największej liczby osób z…


Marketing szeptany, czyli o czym rozmawiamy

czwartek 29/10/2009

Firma badawcza Forrester Research opublikowała w tym roku wyniki badania Match WOM Marketing To How European Consumers Share Opinions, czyli pokazujące o czym rozmawiają konsumenci.…


Portal populacja.pl rekomendowany przez Ekspertów Streetcom

poniedziałek 26/10/2009

Streetcom prowadzi nową kampanię dla sieci telefonii komórkowej Orange, która promuje nowy portal społecznościowy www.populacja.pl z wykorzystaniem marketingu rekomendacji. Kampania skierowana jest do młodzieży w…


Kto mówi negatywnie o Twoim produkcie

czwartek 08/10/2009

Emanuel Rosen, zaprezentował ciekawe badanie, które przeprowadził Dr. Robert East z Uniwersytetu Kingston w Londynie. Odkrył on, że 30% negatywnego WOM pochodzi od osób, które…


Darmowe pieluszki Pampers Premium Care

piątek 02/10/2009

W ramach nowej kampanii marketingu rekomendacji prowadzonej przez Streetcom, Ekspertki z całej Polski testują najnowsze pieluszki Pampers Premium Care. Celem kampanii jest uświadomienie matkom jak…


Eksperci Streetcom dla Entera

czwartek 17/09/2009

Burda Media Polska wprowadza do sprzedaży nowy tytuł "Enter", pismo prezentujące programy komputerowe. Jednym z głównych działań promocyjnych jest kampania marketingu rekomendacji prowadzona przez Streetcom.…


Fakty i mity marketingu szeptanego

wtorek 08/09/2009

Czytając informacje pojawiające się w prasie i internecie ma się wciąż wrażenie, że marketing szeptany to w najlepszym wypadku niezorganizowane działania oparte na wolnej amerykance,…


Streetcom wspiera akcję „Fajnie być tatą”

piątek 04/09/2009

Streetcom objął patronat nad kampanią „Fajnie być tatą”, zainicjowanej przez portal misjatata.pl. Celem akcji, jest stworzenie ruchu na rzecz aktywnego  i odpowiedzialnego ojcostwa. Występuje spory…


Darmowe produkty RoC®

środa 02/09/2009

W ramach kampanii Streetcom dla marki RoC®. Kobiety z całej Polski testują kremy liftingujące z serii RoC® Complete Lift. Do 15 września kobiety mogą skorzystać…