Marketing szeptany, czyli o czym rozmawiamy


czwartek 29/10/2009
0

Firma badawcza Forrester Research opublikowała w tym roku wyniki badania Match WOM Marketing To How European Consumers Share Opinions, czyli pokazujące o czym rozmawiają konsumenci. Badanie przeprowadzono na grupie ponad 11 tys. Europejczyków. Według badania najbardziej popularnymi tematami do rozmów są “wyjścia towarzyskie/ imprezy” oraz “podróże” – angażuje się w nie odpowiednio 76% i 70% konsumentów.

Dzięki badaniu, które przeprowadziła Natalia Hatalska, wśród czytelników swojego bloga, możemy zobaczyć, że w Polsce sytuacja wygląda podobnie. “Imprezy” i “podróże” zajęły w ankiecie także dwa pierwsze miejsca (odpowiednio 43% i 34% głosów), ale dołączyła do nich także “polityka” (34% głosów – w badaniu Forrestera była dopiero na 5. miejscu). Badana grupa nie jest reprezentatywna (83 osoby), ale wyniki wydają się wiarygodne. Po pierwsze: Polacy bardzo chętnie rozmawiają o polityce; po drugie – wynik ten mógł być “podbity” przez “dziejącą się” właśnie aferę hazardową, która prowokowała nas do komentowania polityki jeszcze chętniej.

Na kolejnych miejscach Europejczycy rozmawiają o sporcie (54% wskazań) oraz elektronice, technologiach i komputerach (53%). I tak jak ostatni temat się zgadza również w Polsce (w ankiecie Hatalskiej – 3. miejsce, 33% głosów), to sport wypadł zupełnie słabo (przedostatnia pozycja, 16% wskazań). Forrester podkreśla, że w przypadku tych dwóch tematów płeć nie ma aż tak dużego znaczenia – chociaż o sporcie i nowych technologiach mężczyźni rozmawiają częściej (odpowiednio prawie 70% i 60%), to kobiety wcale nie są w tyle – o sporcie rozmawia 40% z nich, a o komputerach – prawie 50%.

Typowo kobiecym tematem jest natomiast moda  i uroda. O modzie rozmawia prawie 60% kobiet i niecałe 30% mężczyzn, o urodzie – prawie 50% kobiet i niewiele ponad 10% mężczyzn. Co ciekawe, w zestawieniu Forrestera te dwa tematy zajęły dwa ostatnie miejsca – u nas plasowały się tuż za połową zestawienia.

Poniżej wyniki przedstawione na wykresach.

Forrester

Źródło: http://www.hatalska.com/2009/10/16/marketing-szepta ny-czyli-o-czym-rozmawiamy/

 


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


dwa + = 10

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Nestlé wykorzystuje siłę rekomendacji konsumenckich

czwartek 19/11/2009
0

Producent płatków śniadaniowych Nestlé, promuje swoją najnowszą linię produktów – batony Nestlé Musli z wykorzystaniem marketingu rekomendacji. Za działania dla marki batonów Nestlé Musli odpowiedzialna…


Magazyn Trendy korzysta z doradztwa Ekspertów Streetcom

poniedziałek 09/11/2009
1

Wydawca prestiżowego magazynu Trendy korzysta z doradztwa Ekspertów Streetcom. Opinie Ekspertów pomogą redakcji udoskonalić dwumiesięcznik i dotrzeć z rekomendacją do jak największej liczby osób z…


Portal populacja.pl rekomendowany przez Ekspertów Streetcom

poniedziałek 26/10/2009
0

Streetcom prowadzi nową kampanię dla sieci telefonii komórkowej Orange, która promuje nowy portal społecznościowy www.populacja.pl z wykorzystaniem marketingu rekomendacji. Kampania skierowana jest do młodzieży w…


Kto mówi negatywnie o Twoim produkcie

czwartek 08/10/2009
0

Emanuel Rosen, zaprezentował ciekawe badanie, które przeprowadził Dr. Robert East z Uniwersytetu Kingston w Londynie. Odkrył on, że 30% negatywnego WOM pochodzi od osób, które…


Darmowe pieluszki Pampers Premium Care

piątek 02/10/2009
32

W ramach nowej kampanii marketingu rekomendacji prowadzonej przez Streetcom, Ekspertki z całej Polski testują najnowsze pieluszki Pampers Premium Care. Celem kampanii jest uświadomienie matkom jak…


Eksperci Streetcom dla Entera

czwartek 17/09/2009
0

Burda Media Polska wprowadza do sprzedaży nowy tytuł "Enter", pismo prezentujące programy komputerowe. Jednym z głównych działań promocyjnych jest kampania marketingu rekomendacji prowadzona przez Streetcom.…


Fakty i mity marketingu szeptanego

wtorek 08/09/2009
0

Czytając informacje pojawiające się w prasie i internecie ma się wciąż wrażenie, że marketing szeptany to w najlepszym wypadku niezorganizowane działania oparte na wolnej amerykance,…


Streetcom wspiera akcję „Fajnie być tatą”

piątek 04/09/2009
0

Streetcom objął patronat nad kampanią „Fajnie być tatą”, zainicjowanej przez portal misjatata.pl. Celem akcji, jest stworzenie ruchu na rzecz aktywnego  i odpowiedzialnego ojcostwa. Występuje spory…


Darmowe produkty RoC®

środa 02/09/2009
0

W ramach kampanii Streetcom dla marki RoC®. Kobiety z całej Polski testują kremy liftingujące z serii RoC® Complete Lift. Do 15 września kobiety mogą skorzystać…


Walka z uzależnieniem od nowych mediów

środa 26/08/2009
1

Sony w ramach promocji nowego modelu Vago, rozpoczęło kampanię pod hasłem „walka z uzależnieniem od nowych mediów”. Na stronie stopwritingonmywall.com możemy między innymi znaleźć 5…