Moje ostatnie wpisy

 

Walka z uzależnieniem od nowych mediów

środa 26/08/2009
1

Sony w ramach promocji nowego modelu Vago, rozpoczęło kampanię pod hasłem „walka z uzależnieniem od nowych mediów”. Na stronie stopwritingonmywall.com możemy między innymi znaleźć 5 kroków walki z uzależnieniem:1. Przyznaj, że masz problem, ale nie pisz o tym na Twitterze.2. Zaakceptuj to, że nie potrzebujesz nowych ocen i komentarzy, aby czuć się docenionym.3. Uświadom sobie…

Pierwsze kary za opłacone opinie

czwartek 20/08/2009
0

Organizacja zajmująca się regulacjami w reklamie (NARC ) wydała pierwsze decyzje dotyczące reklamy na blogach. Podstawą była zasada, że w Internecie zawsze musi być ujawnione powiązanie z firmą, która sponsoruje stronę albo płaci za opinie o produkcie. Jedną z firmą, która przekonała się, że nieuczciwy marketing prędzej czy później obróci się przeciwko Tobie jest Urban…

John Moore o najnowszym raporcie WOM

środa 19/08/2009
0

Na początku sierpnia pisaliśmy o najnowszym raporcie na temat rozwoju marketingu szeptanego „Prognoza marketingu szeptanego na lata 2009 – 2013” opublikowanego przez Instytut PQ Media (http://buzzre porter.pl/?p=706). Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmu, w którym John Moor, członek zarządu WOMMA przestawia kilka dodatkowych, ciekawych informacji. Między innymi dowiadujemy się, że największy udział w rynku mają firmy…

Kawowa Mona Lisa

czwartek 13/08/2009
1

W Sydney, w Australii stworzono obraz Mona Lisy z ponad 3500 tysiąca kubków do kawy. Kolory kawy były zróżnicowane w zależności od ilości mleka. To dzieło powstało w ramach Aroma Festiwalu, corocznego festiwalu kawy. Na samym festiwalu obejrzało go ponad 130 000 miłośników kawy, w Internecie wiadomość dotarła znacznie dalej. Obraz Leonarda da Vinci doczekał…

Rozwój polskiego e-commerce w portalach społecznościowych

wtorek 11/08/2009
0

„Twoi klienci chcą Cię lepiej poznać zanim dokonają zakupu w Twoim sklepie. Chcą móc Ci zaufać. Żeby to zrobić zwykle sięgają po opinie osób, które znają i którym ufają. To zaufanie, które budujesz procentuje, a jego materialnym odzwierciedleniem jest rosnąca sprzedaż i powiększające się grono stałych klientów.” – to jest podstawa sukcesu marketingu szeptanego. Pytanie…

Bycie ambasadorem marki to komplement

wtorek 04/08/2009
0

Brief.pl opublikował wywiad z Kayah dotyczący jej bycia ambasadorką marki AA. Chociaż takiej formy nie możemy zaliczyć do działań marketingu szeptanego (podstawowa różnica to wynagrodzenie – uczestnicy kampanii marketingu szeptanego nie dostają żadnych pieniędzy) możemy znaleźć wiele podobieństw. - Zdecydowałam się reklamować kosmetyki Oceanic, bo to wspaniałe produkty, spełniające swoje obietnice, estetyka na najwyższym poziomie.…

Marketing szeptany najszybciej rosnącym narzędziem marketingowym

poniedziałek 03/08/2009
0

WOMMA opublikowała dane z raportu PQ Media „Prognoza marketingu szeptanego na lata 2009 – 2013”. Według instytutu PQ Media marketing szeptany będzie najszybciej rozwijającym się i rosnącym narzędziem marketingowym. Raport zawiera takie dane jak historię, trendy i analizę i prognozę wzrostu branży na lata 2009 – 2013. W badaniu wzięło udział ponad 400 firm należących…

Kapitał społeczny

piątek 24/07/2009
0

To, że społecznościówki sięgają zenitu popularności i wstyd się już dzisiaj przyznać, że nie ma się konta na NK, FB czy GL to już wszyscy wiemy. Ale teraz to już nie tylko wstyd. Może to mieć poważny wpływ na nasze życie zawodowe. I nie wystarczy mieć konta, trzeba być bardzo aktywnym. Pracodawcy coraz częściej przyjmując…

Dlaczego warto dbać o klientów

czwartek 23/07/2009
1

Marketing szeptany ma dużą siłę oddziaływania, ale negatywny WOM ma jeszcze większą. Poniżej przykład jaką siłę może mieć jeden, niezadowolony klient, filmik obejrzało ponad 3,5 mln osób. Przez niechęć i arogancję w stosunku do klienta linie United Airlines poniosły poważne straty i mają problemy z pozyskiwaniem nowych klientów. 

Najlepsza praca świata – jak odnieść taki sukces

środa 22/07/2009
0

„Najlepsza praca świata” – poza atrakcyjną ofertą pracy, to był przede wszystkim fenomen marketingowy. Na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes, kampania otrzymała nagrody Grand Prix w 3 najważniejszych kategoriach – to się nigdy nie zdarzyło w 50- letniej historii konkursu. O kampanii wszyscy już dużo napisali i znają dokładnie tą historię, więc nie warto zagłębiać…