Web 2.0 – zabawka userów czy encyklopedia dla marketerów?


czwartek 07/05/2009
1

Web 2.0 jest hasłem już dla wielu z nas mocno osłuchanym. Ciągle tylko „Web 2.0 to”, „Web 2.0 tamto”. Niedługo dowiemy się, że nawet nasze buty są Web 2.0 (swoją drogą te – http://www.apple.com/pl/ipod/nike/ – są). No, ale tak na zdrowy, chłopski (lub babski) rozum, to Web 2.0 sprowadza się tylko do naszej-klasy, facebooka czy chce.to, prawda? Z jednej strony – tak. Nasza-klasa to typowy przykład bezużytecznego z punktu widzenia mareketera Web 2.0. W końcu podstawową rolę odgrywa w niej tresć generowana przez jej użytkowników. I tyle. Pytanie, czy tylko tyle, czy aż tyle? Bo z drugiej strony, Web 2.0 to najpotężniejsze narzędzie każdego marketera. Narzędzie, które daje nieograniczone możliwości badawcze, które pozwala na prawie że fizyczne dotknięcie insightu dowolnego konsumenta. Umiejętne wykorzystanie narzędzi świata nowoczesnych mediów pozwala, jak twierdzi Josh Bernoff (http://blogs.forrester.com/groundswell/), na pełne zrozumienie potrzeb i oczekiwań naszych konsumentów. Na rozmowę z nimi w ich naturalnym środowisku. Na uważne słuchanie. Na zawiązywanie realnych więzi. Jedyne, czego potrzebujemy, to odwaga, która pozwoli nam na uwierzenie w możliwości, jakie daje nam XXI wiek. Bo Ci, którzy pierwsi stawiają kroki na nowych tziemiach zyskują nie tylko sławę pionierów. Zdobywają też te nowe tereny na własność.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


4 × = dwadzieścia

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

(PRE)KREACJA

piątek 23/10/2009
1

O ile sztuka chce wpływać na emocje, by kształtować postawy estetyczne i światopoglądowe, reklama skupia się na nieco bardziej przyziemnym celu. Owszem, niekiedy ambitnie próbuje…


Tylko Śledzika Żal.pl

piątek 25/09/2009
0

Wprowadzenie nowej funkcjonalności w Naszej Klasie było czymś, na co czekała tzw. branża. Miał powstać ósmy cud w mniemaniu niektórych, ale czy oczekiwania były zbyt…


Jak motywować siły sprzedaży? cz.II

czwartek 20/08/2009
208

Skuteczny program motywacyjny Pamiętajmy, że nie jesteśmy jedyni, którzy wpadli na taki pomysł. Dzisiaj znaczna część producentów już wprowadziła lub właśnie przygotowuje jakieś programy motywacyjne…


Era hiperkomunikacji: firma – klient

wtorek 18/08/2009
1

Prowadzisz firmę, jesteś decydentem, wokół wciąż słyszysz rozmowy o nowych narzędziach komunikacji. Czym tak naprawdę są te narzędzia: czy są rozwiązaniem bolączek i wyzwań, czy…


W poszukiwaniu nowego lub zaginionego wizerunku banków

czwartek 06/08/2009
0

Czasy kryzysu gospodarczego, zawirowań z niektórymi wynikami finansowymi oraz kondycją banków mocno wpłynęły na reputację całego sektora bankowego. Elektroniczne narzędzia, postępujący nacisk na szacunek dla…


Twitter, katalizator komunikacyjnego przewrotu

poniedziałek 27/07/2009
0

Czym jest mikroblogowanie? Nie jest już zabawką dla informatyków, geek’ów i zwolenników technologii. Stało się mainstream’em – w którym doskonale odnajdują się gwiazdy (celebryci), biznes,…


Jak motywować siły sprzedaży? cz. I

poniedziałek 20/07/2009
1

Wielki chaos w wielkim sklepie? Wszyscy wiemy, jak ciężko dziś sprzedać swoje produkty i usługi, nawet jeśli są naprawdę wysokiej jakości. Od klasycznego marketingu produktu,…


Szukajcie, a znajdziecie, czyli prawdziwe powody lojalności

wtorek 14/07/2009
0

O lojalności i programach lojalnościowych napisano już tysiące artykułów. Trudno wyliczyć, ile programów lojalnościowych (przynajmniej z nazwy) funkcjonuje w tej chwili w Polsce. Po co…


Psychologia XXI wieku

piątek 19/06/2009
0

Czy wiesz, co myślisz? – marketing odkrywa psychologię młodszą, niż 30 lat Pod koniec lat 70. wszystko wydawało się jasne, przynajmniej jeśli chodzi o psychologię.…


List miłosny do marketera. Podpisano: Kreatywny

poniedziałek 15/06/2009
0

Piszę do Was list, wyznanie, a może wyzwanie… Dzisiaj, w tej chwili, nie przeczytacie ani razu słowa na „k”, spędzającego sen z powiek coraz większemu…