Twitter – wiosna dla biznesu


poniedziałek 27/04/2009
0

Otwieram gazetę – Twitter, czytam RSS – Twitter, włączam telewizor – Twitter; boję się otworzyć lodówkę ;) . Tak, oto nadchodzi nowa epoka dla komunikacji z otaczającym nas światem.

twitter-spring

Patrząc na wyścig „ kto pierwszy osiągnie 1mln followers (fanów)” na Twitterze, można pomyśleć że ludzkość ogarnęła nowa moda. Jednak nie jest to moda, sensu stricte ale przemiana epokowa w sposobie naszej komunikacji. Zwłaszcza w odniesieniu: dla firm, biznesu i klientów, konsumentów (zwanych teraz prosumentami). Odległość miedzy nimi i stopień zaangażowania stał się bezprecedensowy, gdzie w ciągu minut i sekund informacje kilkukrotnie obiegają kulę ziemską. Globalna wioska, jeszcze nigdy nie była tak mała jak to ma miejsce obecnie. Szybkość kreowania trendów, mód i zachowań osiągnęła szybkość „wciśnięcia enter” na klawiaturze telefonu czy komputera.

Co niesie ze sobą ta sytuacja? Otóż nie można już lekceważyć konsumentów i miejsc w których szukają informacji, wymieniają się nimi lub też podejmują decyzje zakupowe. Centra handlowe, sklepy, kluby, domy oraz sieci społecznościowe, blogi i mikroblogi (takie jak Twitter, a w polskim wydaniu – Blip i Flaker) przejęły pałeczkę od „old fashion media”. Prasa i radio są niestety na przegranej pozycji, co niesie za sobą następujące konsekwencje – biznes szybko musi znaleźć zastępstwo na te nośniki mediowie. Rozwiązaniem komunikacyjnym jest TV? Ok, ale w bardzo krótkiej perspektywie. Ona nie angażuje, nie jest dwu-kierunkowa jak demokratyczne i zdecentralizowane media obywatelskie (Internet).

ashton-vs-cnn-winPrzykład wyścigu CNN vs Ashton Kutcher, w którym wygrywa aktor, młody człowiek, z wszechmocną wydawałoby się siecią CNN jest znamienne. Zaangażowanie się Opra h Winfrey w twitt’owanie też jest znakiem czasu… że komunikacja mikroblogowa stała się normalnym elementem życia przeciętnego konsumenta. Kryzys wizerunkowy Pizza Domino’s oraz Amazona (potęgi e-commerce) jest lekcją z której wyciągnąć należy wnioski.

Zaangażuj klienta, bądź transparentny i szczery w relacjach z klientem, komunikuj się z nim w zaskakujący i intrygujący sposób, zwięźle i trafiaj do odpowiedniej grupy docelowej. Brzmi znajomo? Tak, to są podstawy komunikacji marketingowej. Teraz odświeżonej, z nową energią mogącą pobudzić do życia każdy biznes i każdą markę. Nie straszna już recesja i kryzys. Nastała wiosna dla biznesu! O niej będziemy mówić w kolejnych wpisach na tym blogu…

BTW. Dla fanów Oprah Winfrey – talk-show z Twitterem


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


× dwa = 4

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

(PRE)KREACJA

piątek 23/10/2009
1

O ile sztuka chce wpływać na emocje, by kształtować postawy estetyczne i światopoglądowe, reklama skupia się na nieco bardziej przyziemnym celu. Owszem, niekiedy ambitnie próbuje…


Tylko Śledzika Żal.pl

piątek 25/09/2009
0

Wprowadzenie nowej funkcjonalności w Naszej Klasie było czymś, na co czekała tzw. branża. Miał powstać ósmy cud w mniemaniu niektórych, ale czy oczekiwania były zbyt…


Jak motywować siły sprzedaży? cz.II

czwartek 20/08/2009
497

Skuteczny program motywacyjny Pamiętajmy, że nie jesteśmy jedyni, którzy wpadli na taki pomysł. Dzisiaj znaczna część producentów już wprowadziła lub właśnie przygotowuje jakieś programy motywacyjne…


Era hiperkomunikacji: firma – klient

wtorek 18/08/2009
1

Prowadzisz firmę, jesteś decydentem, wokół wciąż słyszysz rozmowy o nowych narzędziach komunikacji. Czym tak naprawdę są te narzędzia: czy są rozwiązaniem bolączek i wyzwań, czy…


W poszukiwaniu nowego lub zaginionego wizerunku banków

czwartek 06/08/2009
0

Czasy kryzysu gospodarczego, zawirowań z niektórymi wynikami finansowymi oraz kondycją banków mocno wpłynęły na reputację całego sektora bankowego. Elektroniczne narzędzia, postępujący nacisk na szacunek dla…


Twitter, katalizator komunikacyjnego przewrotu

poniedziałek 27/07/2009
0

Czym jest mikroblogowanie? Nie jest już zabawką dla informatyków, geek’ów i zwolenników technologii. Stało się mainstream’em – w którym doskonale odnajdują się gwiazdy (celebryci), biznes,…


Jak motywować siły sprzedaży? cz. I

poniedziałek 20/07/2009
1

Wielki chaos w wielkim sklepie? Wszyscy wiemy, jak ciężko dziś sprzedać swoje produkty i usługi, nawet jeśli są naprawdę wysokiej jakości. Od klasycznego marketingu produktu,…


Szukajcie, a znajdziecie, czyli prawdziwe powody lojalności

wtorek 14/07/2009
0

O lojalności i programach lojalnościowych napisano już tysiące artykułów. Trudno wyliczyć, ile programów lojalnościowych (przynajmniej z nazwy) funkcjonuje w tej chwili w Polsce. Po co…


Psychologia XXI wieku

piątek 19/06/2009
0

Czy wiesz, co myślisz? – marketing odkrywa psychologię młodszą, niż 30 lat Pod koniec lat 70. wszystko wydawało się jasne, przynajmniej jeśli chodzi o psychologię.…


List miłosny do marketera. Podpisano: Kreatywny

poniedziałek 15/06/2009
0

Piszę do Was list, wyznanie, a może wyzwanie… Dzisiaj, w tej chwili, nie przeczytacie ani razu słowa na „k”, spędzającego sen z powiek coraz większemu…