NGOsy też korzystają z nowych mediów


piątek 05/06/2009
66

Ten post jest pierwszym z serii tekstów na temat obecności organizacji pozarządowych w nowych mediach. Dzisiaj zajmiemy się mikroblogami. Mikroblogi to takie serwisy, jak amerykański Twitter.com, czy polskie Blip.pl, Flaker.pl i Pinger.pl. Służą do wysyłania krótkich wiadomości tekstowych, o ilości znaków odpowiadających długości SMSa – w okolicach 150. Za ich pomocą „zwykły” użytkownik może komunikować, co właśnie robi, gdzie jest, co ciekawego zobaczył. Wiadomości można wysyłać za pomocą zwykłej przeglądarki internetowej, ale również korzystając z telefonu komórkowego.

Na Zachodzie Twitter robi ogromną furorę – na całym swiecie ta platforma posiada już 17 milionów użytkowników! Wiąże to się oczywiście z przymusową obecnością znanych marek na Twitterze. Coca-cola, Pepsi, Pizza Hut, Ford itd. Wszyscy marketerzy prześcigają się w coraz to ciekawszych wpisach (a także w coraz to wyższej ilości użytkowników śledzących, co dana marka ma do przekazania).

Dla organizacji pozarządowych nawiązywanie kontaktu ze wszystkimi grupami docelowymi przez kanał nowych mediów jest niepowtarzalną szansą. Czy pracujesz w organizacji skierowanej wewnętrznie i szukasz ludzi dotkniętych tych samym problemem, czy jesteś organizacją pomagającą innym i szukasz sponsorów – Web 2.0 powinno być dla Ciebie rajem. Na polskich serwisach mikroblogowych (przypomnę: Blip.pl, Flaker.pl i Pinger.pl) pojawiają się już tacy użytkownicy jak Pajacyk, Fundacja Dla Śląska czy Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych. Oni już tam są, „kolekcjonują” użytkowników, którzy śledzą aktywność tych organizacji w sieci, a docelowo stają się wolontariuszami, darczyńcami, czy choćby orędownikami samej idei przyświecającej organizacji.

Jedyne, co trzeba zrobić, to założyć swój profil i regularnie (to bardzo ważne, inaczej znikniemy w gąszczy e-informacji), choć nie co 10 minut (użytkownicy uznają nas za spamerów i przestaną się nami interesować) umieszczać informacje dotyczące swojej „branży”, swojej organizacji i efektów naszej pracy. A ponieważ to są nowe media, to pionierzy zajdą najdalej. Wystarczy pamiętać, że najpopularniejsi użytkownicy Twittera – np. Oprah Winfrey mają ponad 1 milion wiernych użytkowników! Wyobraź sobie, jaki to jest potencjał informacyjno-fundraisingowy. I załóż mikrobloga. Tylko szybko.

P.S. Dla anglojęzycznych marketerów z NGOsów – serdecznie polecam regularną lekturę bloga Beth Kanter – pisze bardzo ciekawe rzeczy na temat wykorzystywania nowych mediów przez organizacje pozarządowe.

Wpis pochodzi z bloga Kuby Polkowskiego, poruszającego tematykę komunikacji marketingowej organizacji pozarządowych.


Komentarze 66 Dodaj komentarz

 
  1. Pingback: Google

  2. Pingback: Dank carts

  3. Pingback: strap on dildo

  4. Pingback: rabbit vibrator

  5. Pingback: Outsourced Hosting Support

  6. Pingback: https://merrydrug.net/

  7. Pingback: best cbd capsules

  8. Pingback: ehlers danlos

  9. Pingback: best cbd oil for sleep

  10. Pingback: best cbd gummies

  11. Pingback: Real money

  12. Pingback: pressure washing services

  13. Pingback: http://angelosqci383.wpsuo.com/free-robux-2020

  14. Pingback: pocket male masturbator

  15. Pingback: wireless wand vibrator

  16. Pingback: best finger massager

  17. Pingback: pressure cleaning

  18. Pingback: bikini photoshoot

  19. Pingback: best dildo

  20. Pingback: rechargeable butt plug

  21. Pingback: connectivasystems incest porn

  22. Pingback: www.prepaidgiftbalance.com

  23. Pingback: نقل عفش

  24. Pingback: Kenya Classified Ads

  25. Pingback: cannabidiol

  26. Pingback: bitcoin trading

  27. Pingback: sex toys

  28. Pingback: Fruity Pebbles Strain

  29. Pingback: THC Vape Oil

  30. Pingback: body massage

  31. Pingback: Get it now

  32. Pingback: customer service phone number

  33. Pingback: canopy growth stock

  34. Pingback: satta king ji

  35. Pingback: Google

  36. Pingback: ptv live

  37. Pingback: gifts

  38. Pingback: anal vibrator

  39. Pingback: increase DR fast

  40. Pingback: viagra

  41. Pingback: odwiedz strone

  42. Pingback: viagra

  43. Pingback: viagra

  44. Pingback: Klik Disini

  45. Pingback: viagra

  46. Pingback: detoxes for belly fat

  47. Pingback: Bronwyn Hoye

  48. Pingback: viagra

  49. Pingback: best CBD oil

  50. Pingback: cannabis research

  51. Pingback: cannabidiol

  52. Pingback: Rapid Gator

  53. Pingback: Buy weed online

  54. Pingback: THC Cannabis Oil

  55. Pingback: Vape Shops Near Me

  56. Pingback: Promethazine Syrup

  57. Pingback: Weed Shop

  58. Pingback: Research Chemicals

  59. Pingback: Marijuana Wax

  60. Pingback: topmarketsinfo

  61. Pingback: reshpcos lua dao

  62. Pingback: big realistic dildo

  63. Pingback: THC Vape Juice

  64. Pingback: Maharani Bagh

  65. Pingback: Download Joel Osteen Messages

  66. Pingback: Joel Osteen Messages

Moje najnowsze wpisy

 

(PRE)KREACJA

piątek 23/10/2009
1

O ile sztuka chce wpływać na emocje, by kształtować postawy estetyczne i światopoglądowe, reklama skupia się na nieco bardziej przyziemnym celu. Owszem, niekiedy ambitnie próbuje…


Tylko Śledzika Żal.pl

piątek 25/09/2009
0

Wprowadzenie nowej funkcjonalności w Naszej Klasie było czymś, na co czekała tzw. branża. Miał powstać ósmy cud w mniemaniu niektórych, ale czy oczekiwania były zbyt…


Jak motywować siły sprzedaży? cz.II

czwartek 20/08/2009
819

Skuteczny program motywacyjny Pamiętajmy, że nie jesteśmy jedyni, którzy wpadli na taki pomysł. Dzisiaj znaczna część producentów już wprowadziła lub właśnie przygotowuje jakieś programy motywacyjne…


Era hiperkomunikacji: firma – klient

wtorek 18/08/2009
1

Prowadzisz firmę, jesteś decydentem, wokół wciąż słyszysz rozmowy o nowych narzędziach komunikacji. Czym tak naprawdę są te narzędzia: czy są rozwiązaniem bolączek i wyzwań, czy…


W poszukiwaniu nowego lub zaginionego wizerunku banków

czwartek 06/08/2009
0

Czasy kryzysu gospodarczego, zawirowań z niektórymi wynikami finansowymi oraz kondycją banków mocno wpłynęły na reputację całego sektora bankowego. Elektroniczne narzędzia, postępujący nacisk na szacunek dla…


Twitter, katalizator komunikacyjnego przewrotu

poniedziałek 27/07/2009
0

Czym jest mikroblogowanie? Nie jest już zabawką dla informatyków, geek’ów i zwolenników technologii. Stało się mainstream’em – w którym doskonale odnajdują się gwiazdy (celebryci), biznes,…


Jak motywować siły sprzedaży? cz. I

poniedziałek 20/07/2009
1

Wielki chaos w wielkim sklepie? Wszyscy wiemy, jak ciężko dziś sprzedać swoje produkty i usługi, nawet jeśli są naprawdę wysokiej jakości. Od klasycznego marketingu produktu,…


Szukajcie, a znajdziecie, czyli prawdziwe powody lojalności

wtorek 14/07/2009
0

O lojalności i programach lojalnościowych napisano już tysiące artykułów. Trudno wyliczyć, ile programów lojalnościowych (przynajmniej z nazwy) funkcjonuje w tej chwili w Polsce. Po co…


Psychologia XXI wieku

piątek 19/06/2009
0

Czy wiesz, co myślisz? – marketing odkrywa psychologię młodszą, niż 30 lat Pod koniec lat 70. wszystko wydawało się jasne, przynajmniej jeśli chodzi o psychologię.…


List miłosny do marketera. Podpisano: Kreatywny

poniedziałek 15/06/2009
0

Piszę do Was list, wyznanie, a może wyzwanie… Dzisiaj, w tej chwili, nie przeczytacie ani razu słowa na „k”, spędzającego sen z powiek coraz większemu…