Era hiperkomunikacji: firma – klient


wtorek 18/08/2009
272

Prowadzisz firmę, jesteś decydentem, wokół wciąż słyszysz rozmowy o nowych narzędziach komunikacji. Czym tak naprawdę są te narzędzia: czy są rozwiązaniem bolączek i wyzwań, czy też szansą na wypromowania marki lub firmy?

Dzisiejszy konsument się zmienia: więcej wymaga, jest bardziej chimeryczny i świadomy swoich praw. Komunikuje się z innymi zainteresowanymi, oczekuje większej troski i zainteresowania. Gdy tego nie dostaje, albo gdy nie rozumie postępowania marki/firmy, potrafi zdystansować się i zbojkotować sposób, w jaki firma się z nim komunikuje. Czy to czarny sen przedsiębiorcy? Nie, to rzeczywistość roku 2009.

Dziesiątki nowych narzędzi masowej produkcji i komunikacji epoki Internetu Web 2.0 powoduje, że bariery wejścia są znacznie niższe niż dotychczas. Nie jest sztuką rozpocząć dzisiaj produkcję lub sprzedaż nowego produktu, sztuką jest wypromowanie go i zaistnienie w świadomości konsumenta. Takich przedsiębiorców jak my są setki, jeśli nie tysiące, na każdym z rynków. No chyba, że działa się na zupełnie nowym obszarze i dopiero się go kształtuje. Jednak w obu przypadkach pomóc mogą nowe narzędzia.

Nowe to znaczy jakie? Nowe technologicznie, wizerunkowo czy po prostu skuteczne? Wszystkiego po trochu. Zanim zacznie się je stosować, należy się do nich przekonać i nie traktować jako zagrożenia dla dzisiejszego status quo. Nie konkurują one z tradycyjnymi formami promocji, takimi jak ulotka, reklama prasowa czy promocja w miejscu sprzedaży. Nowe narzędzia mają podnosić efektywność i być uzupełnieniem tych działań. Nie jest prawdą, że częściowo lub całkowicie zastąpią to, co dotychczas robiliśmy w promocji i budowie świadomości naszych marek. Podstawą jest odpowiednie podejście do ich stosowania.

Zaczynajmy wyliczankę…

Blog to taki modny twór, że każdy chciałby go mieć, nawet jeśli nie do końca wie, po co?. Czy po to, by efektywniej sprzedawać i budować wizerunek? Czy też, by mieć dowartościowującą zabawkę dającą wewnętrzny spokój, że zrobiliśmy wszystko, co było do zrobienia?

general motors
Mądrze prowadzony blog, z merytorycznymi treściami i filmami może być głównym centrum kreowania wizerunku i wartości marki/firmy.

Zanim zaczniemy go prowadzić, poświęcać mu sporo czasu, zastanówmy się, jaki cel chcemy osiągnąć, jaki wizerunek zbudować i czy naprawdę jesteśmy otwarci na dialog z otoczeniem. Z góry uprzedzam, że nie jest to narzędzie dla każdej marki, każdego przedsiębiorcy czy też na każdą okazję. Niesie on ze sobą zarówno ograniczenia, jak i wyzwania. Przede wszystkim wymaga transparentności podejścia do konsumenta lub odbiorcy. Sztuczne komunikaty, niezrozumiały język i brak interakcji z otoczeniem to najczęściej powtarzane błędy. „Ziomalski język” może byłby odpowiedni dla produktów, których adresatami są przedstawiciele młodzieży, ale zupełnie nie przystoi w kontaktach z odbiorcami dojrzałymi. Mocne moderowanie i cenzurowanie wypowiedzi lub bloga oraz brak możliwości pozostawienia komentarza skutecznie odstraszają potencjalnych czytelników. Natomiast sztuczne i hurraoptymistyczne komentarze, często sporządzane przez pracowników firmy, obniżają wiarygodność bloga. Zatem, żeby było jasne: blogi, są tylko dla tych, którzy potrafią i chcą wejść w dialog z klientem, traktując go jak partnera i miłośnika marki. Ludzie lubią rozmawiać o swoich preferencjach i emocjach, wiec dajmy im tę szansę…

Zaoferujmy im atrakcyjne treści, których nie otrzymają w innych miejscach i po które będą co jakiś czas wracać. Jeśli to zrobimy, będziemy mieli pewność, że nasz blog okaże się sukcesem. Zarówno ten prowadzony przez ekspertów (budujący prestiż naszej firmy czy marki), jak i ten produktowy – dotyczący pewnych zagadnień użytkowych czy też samego produktu. Wtedy konsumenci zaczną komentować, rozmawiać z nami i czuć się jak u siebie w domu. Dlatego nie zapominajmy o interakcji. To klucz do sukcesu bloga, będącego jedną z najtańszych form komunikacji z konsumentami – zarówno na poziomie B2B i B2C.

Mikroblogi – Twitter.com, a w polskim wydaniu Blip.pl i Flaker.pl, to „jazda” na wyższym poziomie zaawansowania. Jeśli nie rozumie się potrzeby i istoty blogowania, to raczej nie należy podejmować prób funkcjonowania w tym świecie. Nie jest on dla każdego, ponieważ wymaga olbrzymiego zaangażowania i natychmiastowej reakcji. Wydarzenia, informacje i wyzwania pojawiają się w ułamkach sekund. Szanse i kryzysy pojawiają się błyskawicznie, ale te drugie bardzo trudno zażegnać.

THE_REAL_SHAQ (THE_REAL_SHAQ) on Twitter
Koniec kariery? Jaki koniec… Twitter dał Shaq’owi 2 oddech.

Istotą mikroblogów jest prostota użytkowania i bardzo niski próg wejścia. Wystarczy stworzyć profil, zalogować się i mieszcząc długość wypowiedzi w 140/160 znakach, można pisać, ile się chce. Ale nie wszystko, co się chce ani kiedy się chce. By zostać zauważonym w tych miejscach, trzeba mieć jasno określoną strategię funkcjonowania. Dać swojemu odbiorcy jakąś wartość, którą wyłowi z informacyjnego nawału. Oczywiście łatwiej jest, gdy posiadamy już rozpoznawalną markę i przeszczepiamy ją na nowy grunt, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by przejść drogę „od zera do bohatera”. Trzeba wykreować społeczność, która będzie za nami podążać i chłonąć każdą przygotowaną dla niej informację.

Sieci społecznościowe to oczywiście modny temat, każdy o nich słyszał, każdy o nich coś wie, ale nie każdy ma pomysł, jak tam skutecznie zaistnieć ze swoją marką, osobą lub firmą. Nie do końca wiedzą to także twórcy społeczności internetowych. Wszystko dlatego, że żyją one własnym życiem i kierują się własnymi zasadami podlegającej ciągle fluktuacji społęczności. Jeżeli chce się zaistnieć w takim miejscu ze swoim przekazem reklamowym lub informacyjnym, to najważniejsze jest dostosowanie się do panującego sposobu komunikacji. Jeśli będziemy nachalni, sztuczni albo będziemy „wchodzili z butami”, zostaniemy odrzuceni. Możemy próbować stworzyć społeczność dla własnej marki, produktu i firmy, ale miejmy świadomość, że nie jest to operacja, która zawsze się udaje i kończy sukcesem. Często stworzone od podstaw społeczności wymykają się spod kontroli. Właśnie – o żadnej kontroli nie może być mowy, a jedynie o próbach moderowania a raczej dialogu z nią. Z chwilą, gdy będziemy chcieli takiej społeczności coś narzucić, gdy zaczniemy mówić do niej innym językiem lub po prostu wyzyskiwać dla własnych doraźnych potrzeb sprzedażowych, możemy oczekiwać szybkiej reakcji obronnej w postaci buntu i ucieczki. Dzisiaj społeczność może skupić się na uwielbieniu dla naszych marek, jutro może stać się jednym z jej największych wrogów. Zgodnie z zasadą, że od miłości do nienawiści jest tylko jeden krok.

a101e barack obama Era hiperkomunikacji: firma klient
O Obamie powiedziano wiele… ale czy tylko wklejanie zdjeć i treści było zródłem jego sukcesu w kampanii?

Bez względu na to czy wybierzemy do naszych działań Naszą Klasę, Goldenline, Facebooka, czy inną społeczność, wszędzie te zasady będą niezmienne. Należy zastanowić się, jakie „wartości dodane” można jej zaoferować oprócz szacunku dla niej samej, jej zwyczajów i języka,. Nie mówię tu o inwazyjnej reklamie czy aplikacji nachalnie brandowanej naszym produktem, ale o wartości, która sprawi, że członkowie społeczności staną się ambasadorami naszej marki. Jeśli tak się stanie, to tylko chwila będzie dzielić nas od triumfalnego pochodu marketingu szeptanego w niczym nie przypominającego szemranych opinii i sztucznego nabijania komentarzy na forach dyskusyjnych – tak dobrze znanych z polskiej rzeczywistości – ale będącego narzędziem komunikacji, źródłem emocji i potrzeby utożsamiania się z nasza marką, produktem czy firmą.

Czasem wystarcza ciekawy profil, konkurs pobudzający aktywność, innym razem pytania i działalność na forach. Ważne, by próba nawiązania relacji z odbiorcą komunikatu była szczera i prawdziwa. To musi być autentyczny dialog, na który jeszcze nie wszyscy z nas decydentów i właścicieli firm są gotowi.

Pośpiech, hurraoptymizm i niedopasowanie komunikatu może zakończyć się z marnym efektem, a nawet zaszkodzić firmie i marce. Moda nie może zasłaniać nam rzeczywistego obrazu wyzwań, które przed nami stoją. Korzystanie z narzędzi, o których wspomniałem w tym artykule, oznacza przejście na poziom wykraczający poza tradycyjny Internet oraz tradycyjną reklamę internetową i wystawienie naszych marek i firm, na działanie opinii konsumentów, którzy zaczną w ten sposób wpływać na nasz biznes. Pojawiają się pytania: czy jesteśmy na to gotowi i czy tego naprawdę chcemy? Dlatego próbujmy powoli nowych narzędzi i oswajajmy się z nimi. Nie reagujmy „techno-” czy „internetofobią”, bo taka postawa może szybko zaowocować utratą kontaktu z klientem. A tego nie chce żadna marka, produkt czy firma. Są na rynku fachowcy, którzy mogą nam ułatwić wejście w ten rynek, są też młodsze pokolenia, które pomogą zrozumieć ten świat – nie odrzucajmy ich, ale uczmy się, podpatrujmy ich i wyciągajmy wnioski. Zacznijmy kontaktować się z konsumentem w środowisku, w którym przebywa, a to będzie oznaczało powolną rezygnację z tego, co do tej pory nazywaliśmy tradycyjnymi kanałami komunikacji. Ewolucyjnie.

Materiał ukazał się w Marketing w Praktyce 8.2009


Komentarze 272 Dodaj komentarz

 
  1. Pingback: Google

  2. Pingback: pet life today

  3. Pingback: quiz

  4. Pingback: cbd oil near me

  5. Pingback: how to use rabbit vibrator

  6. Pingback: http://hindibookmark.com/story6942227/

  7. Pingback: how to put a cock ring on

  8. Pingback: Buy xanax online legally

  9. Pingback: Order Pills online legally

  10. Pingback: best CBD oil for depression

  11. Pingback: percocet for sale online

  12. Pingback: https://www.chamber.org.hk/en/events/whatson_detail.aspx?e_code=W200228TD

  13. Pingback: russian names for boys

  14. Pingback: Buy vicodin online

  15. Pingback: sri lanka kite season

  16. Pingback: buy a drivers license online

  17. Pingback: pornographie

  18. Pingback: Dank Vapes

  19. Pingback: situs pkv games

  20. Pingback: inexpensive seo help

  21. Pingback: Xanax bars for sale

  22. Pingback: cannabanoid

  23. Pingback: how to use anal beads

  24. Pingback: hasta yatağı

  25. Pingback: http://www.golocalezservices.com/united-states/boise/construction-1/mold-removal-boise

  26. Pingback: https://teleadreson.com/mold-removal-boise,broadway-ave,-boise,-id-83706-5CyKAOQsigA.html

  27. Pingback: charleston electrical panel

  28. Pingback: https://www.youtube.com/watch?v=VjXDh3OfJiw&t=4s

  29. Pingback: cbd oil for dogs

  30. Pingback: THC Cannabis Oil for Sale

  31. Pingback: Digital design

  32. Pingback: protrusion splint

  33. Pingback: http://aut.armavir.ru/communication/forum/index.php?PAGE_NAME=profile_view&UID=85983

  34. Pingback: http://andresjspk26044.blogs-service.com/19623079/scooter-kopen

  35. Pingback: tulpen excursie

  36. Pingback: vape juice deals

  37. Pingback: self-improvement

  38. Pingback: https://blog.ideafit.com/blogs/every-bodys-personal-trainer/restroom-mold-should-never-go-unchecked

  39. Pingback: RoyalCBD oil 2500mg

  40. Pingback: https://royalcbd.com/product/cbd-oil-500mg/

  41. Pingback: RoyalCBD gummies

  42. Pingback: how use vibrator

  43. Pingback: CBD near me

  44. Pingback: http://www.peacebusinessdirectory.com/listing/fayetteville-roofing-services/

  45. Pingback: chicago river tour

  46. Pingback: app download for pc

  47. Pingback: app pc download for windows

  48. Pingback: free app download for windows 10

  49. Pingback: strap on dildo vibrator

  50. Pingback: remote controlled vibrating panties

  51. Pingback: apk for windows pc download

  52. Pingback: app download for pc

  53. Pingback: free download for windows 10

  54. Pingback: free download for windows 10

  55. Pingback: http://charliextixk.win-blog.com/541915/indicators-on-carpet-cleaning-services-you-should-know

  56. Pingback: https://superfastmoney.org/

  57. Pingback: Rabbit vibrator review

  58. Pingback: Cafe Cool

  59. Pingback: https://www.fitundgesund.at/profil/waterheater01

  60. Pingback: dildo for beginners

  61. Pingback: CBD oil

  62. Pingback: CBD products

  63. Pingback: dominatrix

  64. Pingback: best lounges in atlanta

  65. Pingback: http://freesmarttech365.blogspot.com

  66. Pingback: united tours israel

  67. Pingback: webehigh

  68. Pingback: CBD products

  69. Pingback: https://diamondcleaningusa.com/carpet-cleaning/

  70. Pingback: vaginal penetration

  71. Pingback: corgi breeders near me

  72. Pingback: onhax spotify

  73. Pingback: how to use masturbator

  74. Pingback: carpet cleaners maple ridge : 11869 223 St #3, Maple Ridge, BC V2X 4J5

  75. Pingback: شهوانی

  76. Pingback: Brand Strategy

  77. Pingback: NV Real Estate Las Vegas Homes for Sale

  78. Pingback: free download

  79. Pingback: travel

  80. Pingback: https://myinforms.com/

  81. Pingback: CBD oil near me

  82. Pingback: adam and eve dildo

  83. Pingback: schedule synonym

  84. Pingback: marijuana definition

  85. Pingback: royal cbd

  86. Pingback: harness dildo

  87. Pingback: Buy High Da Backlinks

  88. Pingback: domain authority

  89. Pingback: https://mksorb.com/picsart-pro-mod-apk/

  90. Pingback: Buy Quality Backlinks

  91. Pingback: https://5starlegitdocuments.com/counterfeit-money/

  92. Pingback: https://mksorb.com/mx-player-pro-apk/

  93. Pingback: https://mksorb.com/game-guardian-app-no-root/

  94. Pingback: vibrating panties with remote

  95. Pingback: https://mksorb.com/nba-2k19-apk/

  96. Pingback: Download Apostle Joshua Selman Messages

  97. Pingback: Questions Nigeria

  98. Pingback: Tips

  99. Pingback: https://mksorb.com/app-cloner-premium-apk/

  100. Pingback: rabbit vibrator

  101. Pingback: jack rabbit toy

  102. Pingback: https://mksorb.com/secure-vpn-ad-free-apk/

  103. Pingback: căn hộ hưng thịnh

  104. Pingback: https://mksorb.com/asphalt-8-airborne-mod-apk/

  105. Pingback: Move-in

  106. Pingback: обучение билингва письму

  107. Pingback: sbi home loan kaise le

  108. Pingback: книги для малышей 3-4 лет

  109. Pingback: Cannabis for the Culture

  110. Pingback: Birthday Cake Cartridge

  111. Pingback: http://www.wikzy.com/user/profile/2834405

  112. Pingback: Argos Indiana

  113. Pingback: https://mksorb.com/bitdefender-mobile-security-premium/

  114. Pingback: cannabis for the culture

  115. Pingback: mind research & development

  116. Pingback: stiiizy

  117. Pingback: masturbation techniques

  118. Pingback: mind research & development

  119. Pingback: https://mksorb.com/root-checker-pro-apk/

  120. Pingback: https://mksorb.com/super-backup-restore-apk/

  121. Pingback: usa mastercard

  122. Pingback: dax history

  123. Pingback: https://mksorb.com/hill-climb-racing-2-mod-apk/

  124. Pingback: sex streaming

  125. Pingback: MKsOrb.Com

  126. Pingback: MKsOrb.Com

  127. Pingback: MKsOrb.Com

  128. Pingback: pl/sql to uml conversion

  129. Pingback: MKsOrb.Com

  130. Pingback: MKsOrb.Com

  131. Pingback: Office Cleaning Services Las Vegas

  132. Pingback: MKsOrb.Com

  133. Pingback: bàn học thông minh nhập khẩu

  134. Pingback: sexy cams live

  135. Pingback: nude

  136. Pingback: MKsOrb

  137. Pingback: sex

  138. Pingback: CBD gummies

  139. Pingback: MKsOrb.Com

  140. Pingback: MKsOrb

  141. Pingback: Earn Money Online

  142. Pingback: Android

  143. Pingback: weed strains

  144. Pingback: Android

  145. Pingback: APK

  146. Pingback: SMS

  147. Pingback: https://royalcbd.com/product/cbd-capsules-25mg/

  148. Pingback: https://royalcbd.com/product/cbd-salve/

  149. Pingback: Floor Cleaning

  150. Pingback: https://royalcbd.com/product/cbd-gummies-25mg/

  151. Pingback: out

  152. Pingback: best CBD oil

  153. Pingback: like it

  154. Pingback: Coinpunk

  155. Pingback: here

  156. Pingback: coinchomp

  157. Pingback: MKsOrb.Com

  158. Pingback: adam and eve dildo

  159. Pingback: کليپ گاييدن کوس زن کون گنده شوهردار

  160. Pingback: MKsOrb.Com

  161. Pingback: MKsOrb.Com

  162. Pingback: adoptable dogs near me

  163. Pingback: MKsOrb

  164. Pingback: adoptable dogs near me

  165. Pingback: MKsOrb.Com

  166. Pingback: Dank vapes

  167. Pingback: MKsOrb

  168. Pingback: safestore auto

  169. Pingback: MKsOrb.Com

  170. Pingback: THC vape oil

  171. Pingback: MKsOrb.Com

  172. Pingback: corgi puppies for sale

  173. Pingback: blue applehead chihuahua puppies for sale

  174. Pingback: French bulldog for sale near me

  175. Pingback: http://buycounterfeitmoneyonline.net

  176. Pingback: Dank vapes

  177. Pingback: Puppies for adoption near me

  178. Pingback: rottweiler for sale

  179. Pingback: bullmastiff puppies for sale craigslist

  180. Pingback: border collie puppies for sale in pa

  181. Pingback: german shepherd puppies for sale near me

  182. Pingback: web design portfolio

  183. Pingback: Dank carts

  184. Pingback: Buy weed online

  185. Pingback: snapdeal online lucky draw 2019

  186. Pingback: Buy weed online

  187. Pingback: https://counterfeitmoneyforsale.online/

  188. Pingback: best penis pump

  189. Pingback: https://stumble.wtguru.com/2020/03/14/cbd-gummies-for-pain/

  190. Pingback: CBD

  191. Pingback: oneplus 8

  192. Pingback: CBD

  193. Pingback: CBD

  194. Pingback: MKsOrb

  195. Pingback: CBD

  196. Pingback: CBD

  197. Pingback: CBD

  198. Pingback: CBD

  199. Pingback: CBD

  200. Pingback: CBD

  201. Pingback: CBD

  202. Pingback: how to use a strapon

  203. Pingback: complaint about a business

  204. Pingback: CBD for sale

  205. Pingback: CBD oil

  206. Pingback: CBD oil

  207. Pingback: best CBD oil

  208. Pingback: CBD for sale

  209. Pingback: CBD oil for sale

  210. Pingback: CBD for sale

  211. Pingback: buy CBD oil

  212. Pingback: CBD for sale

  213. Pingback: CBD for sale

  214. Pingback: https://freereviewnow.com/

  215. Pingback: buy CBD

  216. Pingback: royalcbd

  217. Pingback: best cbd

  218. Pingback: royal cbd products

  219. Pingback: mango juul pods

  220. Pingback: Exotic carts

  221. Pingback: CBD gummies

  222. Pingback: CBD gummies

  223. Pingback: apps download for pc

  224. Pingback: app for pc

  225. Pingback: free apps for pc download

  226. Pingback: pc app free download

  227. Pingback: free pc games download

  228. Pingback: free app download

  229. Pingback: app free download

  230. Pingback: app download for pc

  231. Pingback: free download for windows 7

  232. Pingback: free app download

  233. Pingback: airbnb coupon code first stay

  234. Pingback: react native

  235. Pingback: nill

  236. Pingback: Deep Spin Poster Scam

  237. Pingback: Gips producten kopen

  238. Pingback: suction cup dildo

  239. Pingback: Marijuana Wax

  240. Pingback: CBD oil 500mg

  241. Pingback: buy CBD oil

  242. Pingback: THC Vape Juice

  243. Pingback: vibrating a-gasm penis ring plug

  244. Pingback: using a pocket pussy

  245. Pingback: Financial Integriy

  246. Pingback: most realistic male masturbator

  247. Pingback: hairdressing scissors

  248. Pingback: barbering scissors

  249. Pingback: Mark Konrad Chinese Scissors

  250. Pingback: trafic site internet

  251. Pingback: yasaka scissors

  252. Pingback: icandy hairdressing chinese scissors

  253. Pingback: how to get money online

  254. Pingback: DANK VAPES CARTRIDGES ONLINE

  255. Pingback: silicone vibrator

  256. Pingback: free download for windows 8

  257. Pingback: free download for windows 8

  258. Pingback: free app for pclaptop

  259. Pingback: free app download

  260. Pingback: app free download for windows 7

  261. Pingback: free pc games download

  262. Pingback: free download for windows 7

  263. Pingback: games for pc

  264. Pingback: games free download

  265. Pingback: free download for laptop

  266. Pingback: free download for windows 7

  267. Pingback: virtual card with cryptocurrency

  268. Pingback: buy cannabis oil

  269. Pingback: الدراسة في أوكرانيا

  270. Pingback: Financial Advisor Omaha

  271. Pingback: scrap car removal calgary

  272. Pingback: professional hairdressing scissor brands

Moje najnowsze wpisy

 

(PRE)KREACJA

piątek 23/10/2009
6

O ile sztuka chce wpływać na emocje, by kształtować postawy estetyczne i światopoglądowe, reklama skupia się na nieco bardziej przyziemnym celu. Owszem, niekiedy ambitnie próbuje…


Tylko Śledzika Żal.pl

piątek 25/09/2009
1

Wprowadzenie nowej funkcjonalności w Naszej Klasie było czymś, na co czekała tzw. branża. Miał powstać ósmy cud w mniemaniu niektórych, ale czy oczekiwania były zbyt…


Jak motywować siły sprzedaży? cz.II

czwartek 20/08/2009
1336

Skuteczny program motywacyjny Pamiętajmy, że nie jesteśmy jedyni, którzy wpadli na taki pomysł. Dzisiaj znaczna część producentów już wprowadziła lub właśnie przygotowuje jakieś programy motywacyjne…


W poszukiwaniu nowego lub zaginionego wizerunku banków

czwartek 06/08/2009
0

Czasy kryzysu gospodarczego, zawirowań z niektórymi wynikami finansowymi oraz kondycją banków mocno wpłynęły na reputację całego sektora bankowego. Elektroniczne narzędzia, postępujący nacisk na szacunek dla…


Twitter, katalizator komunikacyjnego przewrotu

poniedziałek 27/07/2009
0

Czym jest mikroblogowanie? Nie jest już zabawką dla informatyków, geek’ów i zwolenników technologii. Stało się mainstream’em – w którym doskonale odnajdują się gwiazdy (celebryci), biznes,…


Jak motywować siły sprzedaży? cz. I

poniedziałek 20/07/2009
1

Wielki chaos w wielkim sklepie? Wszyscy wiemy, jak ciężko dziś sprzedać swoje produkty i usługi, nawet jeśli są naprawdę wysokiej jakości. Od klasycznego marketingu produktu,…


Szukajcie, a znajdziecie, czyli prawdziwe powody lojalności

wtorek 14/07/2009
0

O lojalności i programach lojalnościowych napisano już tysiące artykułów. Trudno wyliczyć, ile programów lojalnościowych (przynajmniej z nazwy) funkcjonuje w tej chwili w Polsce. Po co…


Psychologia XXI wieku

piątek 19/06/2009
5

Czy wiesz, co myślisz? – marketing odkrywa psychologię młodszą, niż 30 lat Pod koniec lat 70. wszystko wydawało się jasne, przynajmniej jeśli chodzi o psychologię.…


List miłosny do marketera. Podpisano: Kreatywny

poniedziałek 15/06/2009
0

Piszę do Was list, wyznanie, a może wyzwanie… Dzisiaj, w tej chwili, nie przeczytacie ani razu słowa na „k”, spędzającego sen z powiek coraz większemu…


NGOsy też korzystają z nowych mediów

piątek 05/06/2009
590

Ten post jest pierwszym z serii tekstów na temat obecności organizacji pozarządowych w nowych mediach. Dzisiaj zajmiemy się mikroblogami. Mikroblogi to takie serwisy, jak amerykański…