Moje ostatnie wpisy

 

NGOsy też korzystają z nowych mediów

piątek 05/06/2009
0

Ten post jest pierwszym z serii tekstów na temat obecności organizacji pozarządowych w nowych mediach. Dzisiaj zajmiemy się mikroblogami. Mikroblogi to takie serwisy, jak amerykański Twitter.com, czy polskie Blip.pl, Flaker.pl i Pinger.pl. Służą do wysyłania krótkich wiadomości tekstowych, o ilości znaków odpowiadających długości SMSa – w okolicach 150. Za ich pomocą „zwykły” użytkownik może komunikować,…

Marketing dziecięcy w praktyce

czwartek 28/05/2009
0

1. Dzieci z innej planety - jak konsumują media Na początku niezbędne jest uświadomienie sobie różnic w postrzeganiu dziecka i dorosłego. Są tak duże, jakby zetknąć ze sobą 2 kosmiczne rasy z różnych galaktyk. Przykład może wydawać się dziwny, ale przeanalizujemy kilka cech i wskaźników. Dzieci nie odróżniają świata przedstawionego w reklamie od rzeczywistości. W…

Cristina Fritz – wywiad dla magazynu “Brief”

środa 27/05/2009
0

25 maja Kinga Nurska, dziennikarka magazynu Brief, przeprowadziła wywiad z Cristiną Fritz, CRM Directorem w Momentum Worldwide. Treść wywiadu publikujemy poniżej, można ją też znaleźć na stronach Briefu. CRM, czyli dopieszczanie klientów Brief: Co wspólnego ma customer relationship management z typowymi usługami agencji reklamowej? Czy macie już klientów na tego typu usługi? Cristina Fritz: Działania…

Pokolenie Y – śmierć tradycyjnej reklamy?

wtorek 26/05/2009
0

Pokolenie Y to twardy orzech do zgryzienia. Demograficznie wszystko wydaje się dość proste – młodzi ludzie, nie pamiętają zamierzchłych dla nich czasów niedoborów ekscytujących zakupów na bazarze Różyckiego w Warszawie, nie odkładają każdego zaskórniaka, żeby kupić wymarzone jeansy lub markową kasetę w Peweksie… To ludzie, którzy czują się obywatelami Europy, wielkiego kraju bez granic, optymiści,…

Marketing w czasach zarazy

czwartek 14/05/2009
1

Kryzys w Europie jest faktem. Trudno powiedzieć, kiedy do nas zawita w pełnej krasie i jak głęboko będzie sięgał. Większość znawców jest jednak pewna, że nadejdzie. Dlatego już teraz warto postawić na takie kluczowe umiejętności, jak strategiczne planowanie, wybr efektywnych narzędzi, a następnie mierzenie efektywności swoich działań. Koniec Marketera 1.0 W ciężkich czasach producenci i…

Nowa komunikacja receptą na biznes

poniedziałek 11/05/2009
0

Dlaczego my w Momentum tak uparliśmy się na Phygital? Na nowy wymiar marketingu 360 stopni zawierający nowoczesną  komunikację jak portale społecznościowe, mobile, nowoczesne, elektroniczne nośniki w POS, reklamę w grach by wymienić kilka? Otóż dlatego, że głęboko wierzymy że formy działań marketingowych przekładające się na zaangażowanie konsumenta przekładają się na końcowy sukces brandu oraz oczywiście,…

Ageless marketing i DRM (Developmental Relationship Marketing)

piątek 08/05/2009
0

“Ageless marketing” to podejście, które zakłada targetowanie wartości i postaw wspólnych bądź dzielonych przez różne generacje, a nie specyficzne grupy celowe, wyodrębnione na podstawie kryteriów demograficznych. Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że takie podejście będzie miało coraz większe znaczenie w dotarciu do szerokiego konsumenta, bez alienowania bądź wykluczania ważnych grup. Takie grupy demograficzne, jak Baby…

Web 2.0 – zabawka userów czy encyklopedia dla marketerów?

czwartek 07/05/2009
1

Web 2.0 jest hasłem już dla wielu z nas mocno osłuchanym. Ciągle tylko "Web 2.0 to", "Web 2.0 tamto". Niedługo dowiemy się, że nawet nasze buty są Web 2.0 (swoją drogą te - http://www.apple.com/pl/ipod/nike/ - są). No, ale tak na zdrowy, chłopski (lub babski) rozum, to Web 2.0 sprowadza się tylko do naszej-klasy, facebooka czy…

‚Społeczności to rozrywka dla dzieci lub geek’ów. Nie da się sprzedać produktów’?

czwartek 30/04/2009
1

Jak się nie rozumie czegoś, to najlepiej obrażać. Nie ma modelu biznesowego? A może, raczej działania tam wymagają zrozumienia zasad rządzących takimi zbiorowościami. Zaangażowania i transparentności. ...

Phygital- czyli cyfrowe wołanie o dialog!

wtorek 28/04/2009
0

I tak myślałam ostatnio bardzo intensywnie nad założeniami do phygitalowej koncepcji komunikacji… Jak boomerang przeszły przez moją głowę powtarzane od lat zawezwy naukowe do uprawniania marketingu relacji, czyli komunikacji nastawionej na dialog z Konsumentem. A później przed oczami i umysłem stanęła cała bogata wiedza nt wartości w ogóle i potrzeb komunikacyjnych najcenniejszych na tym rynku,…