Reklama w grach to nie tylko product placement


poniedziałek 25/02/2008

Matt Story html?page=3628372″> pisze na stronach Clickz. net o potencjale reklamowym gier komputerowych i internetowych, który wykracza daleko poza product placement (in-game advertising) – bez względu na to, czy są to statyczne banery, czy (inter)aktywne elementy narracji gry. Jednak jak przekonuje Story, nie musi to być jedyna forma zaangażowania reklamodawców w promocyjny potencjał gier. Warto wyjść poza środowisko gry, pozostając jednak w sferze zainteresowań graczy.

Przeciętny gracz poświęca na rozrywkę tego typu około siedmiu godzin tygodniowo. Poza tym wiele czasu spędza na lekturze aktualności związanych z graniem (nowe wersje gier, zapowiedzi, konkursy, rozwiązania) i integrowaniem się z innymi graczami dostępnymi online. Ta aktywność, pozostająca już poza środowiskiem gry, może być zdaniem autora również atrakcyjną przestrzenią dla reklamodawców.

Story przytacza przykład akcji zorganizowanej w zeszłym roku przez Old Spice w partnerstwie z 360voice. com. Gracze korzystający z konsoli Xbox mogli brać udział w pojedynkach między sobą, zbierając punkty za każde zwycięstwo. Akcja nie ingerowała w środowisko gry, jednak była z nią intensywnie związana.

Podobnie Discovery Channel przygotował dwa specjalne darmowe dodatki do gry Microsoftu “Gears of War”. Akcja miała promować nowy program Discovery “FutureWeapons”.

Toyota wykorzystała środowisko gry MMORPG “World of Warcraft” do realizacji swojej reklamówki. Reklama nie była obecna w samej grze, jednak bazowała na wspólnych dla wielu graczy WOW doświadczeniach. Miała też szansę trafić do tych, którzy w WOW nie grają, ale o nim słyszeli (co raczej nie jest trudne, skoro w “World of Warcraft” prawie 10 milionów osób, w tym około 2. 5 miliona Amerykanów).


Moje najnowsze wpisy

 

Internet wie o Tobie coraz więcej

poniedziałek 10/03/2008

Na stronach New York Timesa pojawił się dziś


Dziennikarze (jednak) korzystają z blogów

piątek 08/02/2008

Blogi to przestrzeń, która coraz intensywniej wpływa na sposób dystrybucji informacji, a także na pracę oraz pozycję zawodową dziennikarzy.


Nowe trendy w globalnej rozrywce - coraz silniejsza pozycja użytkowników

środa 19/12/2007

W niedawnym raporcie Nokii “A Glimpse of the Next Episode” znaleźć można prognozy dotyczące rozwoju przemysłu rozrywkowego. Aktywni konsumenci (trend-setting consumers) z 17 krajów byli…


Marketing internetowy od bin Ladena

poniedziałek 26/11/2007

W kontekście internetowych działań Al-Kaidy terminy takie jak marketing wirusowy albo partyzancki nadbierają specyficznego znaczenia. Jednak podobno uczyć można się od samego diabła, pamiętając jedynie,…


Noworodki w serwisach społecznościowych

wtorek 13/11/2007

Może jeszcze z trudem przychodzi nam wyobrazić sobie, że rodzice oczekujący dziecka rejestrują jeszcze przed jego urodzeniem jego personalną domenę i zakładają mu konto w…


Marketing szeptany najbardziej efektywny

poniedziałek 08/10/2007

26486 internautów z 47 krajów przebadanych zostało przez analityków Nielsena. Ankieterzy pytali o to, jakiej formie reklamy czy polecania produktów internauci ufają najbardziej. Okazuje się,…


Pay-For-Visit Advertising

wtorek 02/10/2007

W amerykańskim urzędzie patentowym złożono dokumenty nowego systemu reklamowego, nazwanego Pelago. Ma to być pierwsza na świecie usługa Pay-For-Visit Advertising. Za pomocą technologii GPS czy…


Pies jako konsument

niedziela 16/09/2007

Psy to wdzięczni konsumenci: karmy, odżywki, szampony, usługi fryzjerskie i pielęgnacyjne przygotowane dla milionów trzymanych w domach czworonogów to pokaźny rynek, w którym wypracowano dość…


Dobre (twoje) treści w złych miejscach

poniedziałek 20/08/2007

Kiedy twoja pisana przez kilka dni blogowa notka pojawia się nagle bezczelnie na innych blogach bez informacji o źródle i autorze, masz pełne prawo domagać…


Polityka przez YouTube – politycy dostrzegli potencjał Internetu

czwartek 12/07/2007

Szybko rozwijające się serwisy społecznościowe stały się nowym obszarem działań polityków walczących o władzę i swój dobry wizerunek w społeczeństwie. Tymczasem kiedy Amerykanie wykorzystują Internautów…