Psy to wdzięczni konsumenci: karmy, odżywki, szampony, usługi fryzjerskie i pielęgnacyjne przygotowane dla milionów trzymanych w domach czworonogów to pokaźny rynek, w którym wypracowano dość specyficzne strategie reklamowe.
Mogą to być na przykład com/2007/09/advertising-to-dogs. html”> umieszczane na wysokości wzroku psa reklamy. Żeby dodatkowo zachęcić psa do zatrzymania się przy nich, wystarczy obok położyć miskę z wodą albo czymś dobrym do jedzenia. Pies zatrzymuje spacerującego z nim człowieka, który jest w stanie odczytać komunikat. A potem zostawić psa przy miskach pod kawiarnią, a samemu wpaść na coś dobrego.
Innym rozwiązaniem mogą być specjalne pachnące billboardy, umieszczane na wysokości psiego nosa. Za kolorowym plakatem ukryta jest smacznie pachnąca przekąska – żaden pies nie przejdzie obok niej obojętnie, a jego właściciel będzie wiedział już, jaki smakołyk może mu kupić.
Oczywiście, tego typu komunikaty muszą ostatecznie trafiać do właściciela, który póki co – jako jedyny jest w stanie poprosić w sklepie o konkretny towar i za niego zapłacić.