Noworodki w serwisach społecznościowych


wtorek 13/11/2007

Może jeszcze z trudem przychodzi nam wyobrazić sobie, że rodzice oczekujący dziecka rejestrują jeszcze przed jego urodzeniem jego personalną domenę i zakładają mu konto w popularnym serwisie społecznościowym. Niemowlak po urodzeniu bawi się elektronicznymi gadżetami, a w wieku kilku lat uczyć się pisać już na własnym blogu. Przesada? Być może, jednak już teraz najmłodsi w rozwiniętych krajach są jakby naturalnie przygotowani do poruszania się w świecie internetu i marek.

Generacja Z to ludzie urodzeni po roku 1996, którzy mieszkając w krajach o najwyższym stopniu nasycenia techniką i najlepiej rozwiniętym rynku są uznawani za zapowiedź nowej jakości w relacjach konsumenckich.

Szwajcarskie opracowanie cytowane przez magazyn The Korea Times przedstawia badania, z których wynika, że jeszcze przed narodzeniem dzieci są podatne na komunikaty reklamowe. Opisywana analiza dotyczyła prezentowanych nienarodzonym jeszcze dzieciom odpowiednich dzwonków, melodyjek i haseł, które odnosiły się do konkretnych marek. Okazało się, że 77 proc. noworodków rozpoznaje reklamowe dźwięki, które puszczano im jeszcze przed narodzeniem. Według badaczy może to być pierwszy dowód na rozwijanie się w nich pozytywnego stosunku do tak wcześnie poznawanych marek.

Okazuje się też, że spośród 3 tysięcy badanych przez trendwatching. com marketerów, 87 proc. planuje przeznaczenie części budżetów reklamowych na działania promocyjne skierowane do jeszcze nienarodzonych dzieci i noworodków. Tylko 4 proc. realizuje już takie akcje – główną przeszkodą ma być brak odpowiedniej metodologii tego typu kampanii.

Toyota postanowiła wychowywać sobie własnych konsumentów za pomocą serii samochodów modelu Scian, które dzieci mogą własnoręcznie kolorować i dostosowywać do własnych estetycznych potrzeb. Osoby dorosłe, które za kilkanaście lat wspominać będą zabawę modelami samochodów Toyoty być może zdecydują się na właśnie to, już dorosłe, auto.

W belgijskim serwisie społecznościowym Foops! rejestrowane są już dzieci, które nie przyszły jeszcze na świat – jest też tam wiele kont przeznaczonych dla noworodków. Zarejestrowano już 12 tysięcy kont. W takiej sytuacji dziwić nie może też to, że Sharp Electronics przygotował specjalny elektroniczny słownik dla maluchów, w którym odtwarzać można pliki mp3 i gry.

Przy całym, niezwykle optymistycznym spojrzeniu na rosnącą generację młodych konsumentów, trudno nie zapytać o etyczną stronę tego typu strategii. Czy wychowywanie do marki dziecka, które nie rozwinęło jeszcze odpowiednio krytycznego sposobu odbierania komunikatów i reklam nie jest zagrożeniem dla jego wolności i bezpieczeństwa?.


Moje najnowsze wpisy

 

Internet wie o Tobie coraz więcej

poniedziałek 10/03/2008

Na stronach New York Timesa pojawił się dziś


Reklama w grach to nie tylko product placement

poniedziałek 25/02/2008

Matt Story


Dziennikarze (jednak) korzystają z blogów

piątek 08/02/2008

Blogi to przestrzeń, która coraz intensywniej wpływa na sposób dystrybucji informacji, a także na pracę oraz pozycję zawodową dziennikarzy.


Nowe trendy w globalnej rozrywce - coraz silniejsza pozycja użytkowników

środa 19/12/2007

W niedawnym raporcie Nokii “A Glimpse of the Next Episode” znaleźć można prognozy dotyczące rozwoju przemysłu rozrywkowego. Aktywni konsumenci (trend-setting consumers) z 17 krajów byli…


Marketing internetowy od bin Ladena

poniedziałek 26/11/2007

W kontekście internetowych działań Al-Kaidy terminy takie jak marketing wirusowy albo partyzancki nadbierają specyficznego znaczenia. Jednak podobno uczyć można się od samego diabła, pamiętając jedynie,…


Marketing szeptany najbardziej efektywny

poniedziałek 08/10/2007

26486 internautów z 47 krajów przebadanych zostało przez analityków Nielsena. Ankieterzy pytali o to, jakiej formie reklamy czy polecania produktów internauci ufają najbardziej. Okazuje się,…


Pay-For-Visit Advertising

wtorek 02/10/2007

W amerykańskim urzędzie patentowym złożono dokumenty nowego systemu reklamowego, nazwanego Pelago. Ma to być pierwsza na świecie usługa Pay-For-Visit Advertising. Za pomocą technologii GPS czy…


Pies jako konsument

niedziela 16/09/2007

Psy to wdzięczni konsumenci: karmy, odżywki, szampony, usługi fryzjerskie i pielęgnacyjne przygotowane dla milionów trzymanych w domach czworonogów to pokaźny rynek, w którym wypracowano dość…


Dobre (twoje) treści w złych miejscach

poniedziałek 20/08/2007

Kiedy twoja pisana przez kilka dni blogowa notka pojawia się nagle bezczelnie na innych blogach bez informacji o źródle i autorze, masz pełne prawo domagać…


Polityka przez YouTube – politycy dostrzegli potencjał Internetu

czwartek 12/07/2007

Szybko rozwijające się serwisy społecznościowe stały się nowym obszarem działań polityków walczących o władzę i swój dobry wizerunek w społeczeństwie. Tymczasem kiedy Amerykanie wykorzystują Internautów…