Nowe trendy w globalnej rozrywce – coraz silniejsza pozycja użytkowników


środa 19/12/2007
1

W niedawnym raporcie Nokii “A Glimpse of the Next Episode” znaleźć można prognozy dotyczące rozwoju przemysłu rozrywkowego. Aktywni konsumenci (trend-setting consumers) z 17 krajów byli pytani o to, jak zachowują się w internecie i w jaki sposób odbierają media, jak wykorzystują je w zabawie i pracy. Przygotowując raport analitycy Nokii zebrali także dane z 900 milionów swoich klientów.

Okazuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat umocni się trend przejmowania przez konsumentów sfery rozrywki – kontrolować będą oni już jedną czwartą jej zasobów. Użytkownicy komórek nie tylko będą korzystać z udostępnionych przez tradycyjne media materiałów, ale również je miksować, tworzyć nowe i rozprowadzać w sieciach znajomych.

Rozrywka stanie się bardziej podatna na twórcze remiksy i wspólne projekty realizowane wśród znajomych. Różnice między rzeczywistością a światem online będą się zamazywać, komunikacja między tymi sferami ma być coraz łatwiejsza. Styl życia na granicy świata realnego i Sieci stawać się będzie coraz popularniejszy (Immersive Living). Zmiany dotyczyć będą również kwestii feminizacji rozrywki i jej narzędzi oraz globalnego zasięgu tego typu treści (Localism).

Odwiedź stronę Think-a-Head.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


jeden + 8 =

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Internet wie o Tobie coraz więcej

poniedziałek 10/03/2008
3

Na stronach New York Timesa pojawił się dziś


Reklama w grach to nie tylko product placement

poniedziałek 25/02/2008
1

Matt Story


Dziennikarze (jednak) korzystają z blogów

piątek 08/02/2008
1

Blogi to przestrzeń, która coraz intensywniej wpływa na sposób dystrybucji informacji, a także na pracę oraz pozycję zawodową dziennikarzy.


Marketing internetowy od bin Ladena

poniedziałek 26/11/2007
2

W kontekście internetowych działań Al-Kaidy terminy takie jak marketing wirusowy albo partyzancki nadbierają specyficznego znaczenia. Jednak podobno uczyć można się od samego diabła, pamiętając jedynie,…


Noworodki w serwisach społecznościowych

wtorek 13/11/2007
1

Może jeszcze z trudem przychodzi nam wyobrazić sobie, że rodzice oczekujący dziecka rejestrują jeszcze przed jego urodzeniem jego personalną domenę i zakładają mu konto w…


Marketing szeptany najbardziej efektywny

poniedziałek 08/10/2007
0

26486 internautów z 47 krajów przebadanych zostało przez analityków Nielsena. Ankieterzy pytali o to, jakiej formie reklamy czy polecania produktów internauci ufają najbardziej. Okazuje się,…


Pay-For-Visit Advertising

wtorek 02/10/2007
0

W amerykańskim urzędzie patentowym złożono dokumenty nowego systemu reklamowego, nazwanego Pelago. Ma to być pierwsza na świecie usługa Pay-For-Visit Advertising. Za pomocą technologii GPS czy…


Pies jako konsument

niedziela 16/09/2007
6

Psy to wdzięczni konsumenci: karmy, odżywki, szampony, usługi fryzjerskie i pielęgnacyjne przygotowane dla milionów trzymanych w domach czworonogów to pokaźny rynek, w którym wypracowano dość…


Dobre (twoje) treści w złych miejscach

poniedziałek 20/08/2007
0

Kiedy twoja pisana przez kilka dni blogowa notka pojawia się nagle bezczelnie na innych blogach bez informacji o źródle i autorze, masz pełne prawo domagać…


Polityka przez YouTube – politycy dostrzegli potencjał Internetu

czwartek 12/07/2007
0

Szybko rozwijające się serwisy społecznościowe stały się nowym obszarem działań polityków walczących o władzę i swój dobry wizerunek w społeczeństwie. Tymczasem kiedy Amerykanie wykorzystują Internautów…