W niedawnym raporcie Nokii “A Glimpse of the Next Episode” znaleźć można prognozy dotyczące rozwoju przemysłu rozrywkowego. Aktywni konsumenci (trend-setting consumers) z 17 krajów byli pytani o to, jak zachowują się w internecie i w jaki sposób odbierają media, jak wykorzystują je w zabawie i pracy. Przygotowując raport analitycy Nokii zebrali także dane z 900 milionów swoich klientów.
Okazuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat umocni się trend przejmowania przez konsumentów sfery rozrywki – kontrolować będą oni już jedną czwartą jej zasobów. Użytkownicy komórek nie tylko będą korzystać z udostępnionych przez tradycyjne media materiałów, ale również je miksować, tworzyć nowe i rozprowadzać w sieciach znajomych.
Rozrywka stanie się bardziej podatna na twórcze remiksy i wspólne projekty realizowane wśród znajomych. Różnice między rzeczywistością a światem online będą się zamazywać, komunikacja między tymi sferami ma być coraz łatwiejsza. Styl życia na granicy świata realnego i Sieci stawać się będzie coraz popularniejszy (Immersive Living). Zmiany dotyczyć będą również kwestii feminizacji rozrywki i jej narzędzi oraz globalnego zasięgu tego typu treści (Localism).