Marketing internetowy od bin Ladena


poniedziałek 26/11/2007

W kontekście internetowych działań Al-Kaidy terminy takie jak marketing wirusowy albo partyzancki nadbierają specyficznego znaczenia. Jednak podobno uczyć można się od samego diabła, pamiętając jedynie, aby jego metody wykorzystać do dobrych celów.

Gabriel Weimann i jego grupa studentów z Uniwersytetu w Hajfie webpronews. com/topnews/2007/11/16/terrorist-better-at-targeting-online-audience”> opublikowała niedawno dla OSCE (Organization for Security and Cooperation in Europe) specjalny raport o internetowych strategiach marketingowych terrorystów.

W opracowaniu zanalizowano prawie sześć tysięcy terrorystycznych stron internetowych. Według Weimanna, terrorystom nie zależy na dotarciu do jak najszerszej grupy docelowej, ale raczej oddziaływaniu na specjalnie wybrane kategorie użytkowników internetu. Największe znaczenie mają dla nich dzieci i młodzież.

Terroryści – jak wylicza Weimann – wykorzystują także komiksy, opowiadania, grafiki, organizują też sieciowe konkursy dla najmłodszych. Ich głównym tematem jest oczywiście walka z niewiernymi.

Iran stworzył nawet specjalną grę komputerową, w której gracz zabija izraelskich i amerykańskich przeciwników. Oficjalna premiera gry odbyła się 17 lipca w Teheranie. Jak pisze Dziennik, Fabuła gry irańskiej nie odbiega od klasyków gatunku. Para irańskich naukowców zostaje przechwycona przez Amerykanów podczas pielgrzymki do Karbali, świętego miejsca szyitów w centralnej części Iraku. Szybko okazuje się, że za intrygą stoi również izraelski Mosad. Gracze wcielający się w rolę członków oddziału specjalnego mają za zadanie odbić naukowców, którzy przetrzymywani są początkowo w Iraku, a potem w Izraelu. W grze można strzelać do wirtualnych amerykańskich i izraelskich przeciwników, a jednym z zadań jest wykradanie im laptopów z tajnymi informacjami.

W kręgu zainteresowania terrorystów są też kobiety, które w Sieci znaleźć mogą specjalne podręczniki w kobiecych kolorach. Opublikowane w nich informacje umożliwiają czytelniczce aktywny udział w świętej wojnie i przygotowanie profesjonalnego, samobójczego zamachu.

Ekspert z dublińskiego Institute of European Affairs Johnny Ryan jest zdania, że rządy państw walczących z terroryzmem nie są w stanie skutecznie przeciwdziałać jego internetowej promocji, ponieważ antyterrorystyczną komunikację kierują do swoich obywateli przede wszystkim tradycyjnymi metodami – za pomocą prasowych artykułów lub filmów dokumentalnych.


Moje najnowsze wpisy

 

Internet wie o Tobie coraz więcej

poniedziałek 10/03/2008

Na stronach New York Timesa pojawił się dziś


Reklama w grach to nie tylko product placement

poniedziałek 25/02/2008

Matt Story


Dziennikarze (jednak) korzystają z blogów

piątek 08/02/2008

Blogi to przestrzeń, która coraz intensywniej wpływa na sposób dystrybucji informacji, a także na pracę oraz pozycję zawodową dziennikarzy.


Nowe trendy w globalnej rozrywce - coraz silniejsza pozycja użytkowników

środa 19/12/2007

W niedawnym raporcie Nokii “A Glimpse of the Next Episode” znaleźć można prognozy dotyczące rozwoju przemysłu rozrywkowego. Aktywni konsumenci (trend-setting consumers) z 17 krajów byli…


Noworodki w serwisach społecznościowych

wtorek 13/11/2007

Może jeszcze z trudem przychodzi nam wyobrazić sobie, że rodzice oczekujący dziecka rejestrują jeszcze przed jego urodzeniem jego personalną domenę i zakładają mu konto w…


Marketing szeptany najbardziej efektywny

poniedziałek 08/10/2007

26486 internautów z 47 krajów przebadanych zostało przez analityków Nielsena. Ankieterzy pytali o to, jakiej formie reklamy czy polecania produktów internauci ufają najbardziej. Okazuje się,…


Pay-For-Visit Advertising

wtorek 02/10/2007

W amerykańskim urzędzie patentowym złożono dokumenty nowego systemu reklamowego, nazwanego Pelago. Ma to być pierwsza na świecie usługa Pay-For-Visit Advertising. Za pomocą technologii GPS czy…


Pies jako konsument

niedziela 16/09/2007

Psy to wdzięczni konsumenci: karmy, odżywki, szampony, usługi fryzjerskie i pielęgnacyjne przygotowane dla milionów trzymanych w domach czworonogów to pokaźny rynek, w którym wypracowano dość…


Dobre (twoje) treści w złych miejscach

poniedziałek 20/08/2007

Kiedy twoja pisana przez kilka dni blogowa notka pojawia się nagle bezczelnie na innych blogach bez informacji o źródle i autorze, masz pełne prawo domagać…


Polityka przez YouTube – politycy dostrzegli potencjał Internetu

czwartek 12/07/2007

Szybko rozwijające się serwisy społecznościowe stały się nowym obszarem działań polityków walczących o władzę i swój dobry wizerunek w społeczeństwie. Tymczasem kiedy Amerykanie wykorzystują Internautów…