Internet wie o Tobie coraz więcej


poniedziałek 10/03/2008

Na stronach New York Timesa pojawił się dziś html?_r=2&pagewanted=1&ei=5089&en=22dfd081e70634b9&ex=1362888000&partner=rssyahoo&emc=rss&oref=slogin”> interesujący artykuł, którego treść dotyczy większości osób korzystających z internetu. Chodzi o kwestie prywatności, tak mocno ostatnio dyskutowane również w Polsce za sprawą serwisu Nasza Klasa.

Luise Story pisze w swoim artykule o danych zbieranych przez projekty internetowe w celach realizacji kampanii reklamowych. Cytowane przez nią najnowsze badania udowadniają, że w niektórych przypadkach nawet ponad 2. 5 tysiąca razy w miesiącu pobiera się od internauty jego prywatne dane (to kwestie takie jak słowa kluczowe w wyszukiwarkach, ulubiony kolor ale także aktualny stan cywilny, dane teleadresowe itp). Okazuje się, że większość internautów nie dba o zabezpieczenie swojej prywatności – wielu z nich nawet nie wie, że jakieś dane są zbierane i wykorzystywane w celach reklamowych. Jak potwierdza Michael Galgon z Microsoftu, dane te wykorzystywane są do skuteczniejszego targetowania komunikatów reklamowych do użytkowników. Im więcej danych przypisanych do danego konta czy IP uda się zebrać, tym jest większa szansa, że internauta otrzyma odpowiednią dla siebie wersję reklamy i będzie mógł z niej skorzystać.

Artykuł pokazuje też zmiany, jakie nastąpiły w ostatnich latach na polu gromadzenia danych wykorzystywanych potem w targetowaniu reklam. O ile wcześniej duże serwisy koncentrowały się głównie na analizie własnych użytkowników, teraz wykorzystywane są zasoby tworzone w oparciu o zachowania internautów na tysiącach serwisów. Ostatecznym celem wszystkich zabiegów jest oczywiście zwiększenie skuteczności reklamy poprzez lepsze dotarcie do potencjalnie zainteresowanych nią osób.

Badania zrealizowane przez ComScore w grudniu zeszłego roku udowodniły, że piątka największych internetowych graczy: Yahoo, Google, Microsoft, AOL i MySpace rejestrowała dane o użytkownikach około 336 miliardów razy w miesiącu. Bardzo ciekawie wypada porównanie tych wartości z zasobami tworzonymi przez tradycyjne media, które w internecie realizują własne projekty (The New York Times, Disney itp).

Tekst Luise Story to także zadanie pytania o to, czy firmy mają zamiar informować użytkowników o swoich działaniach związanych z tworzeniem baz informacji o zachowaniach i preferencjach internautów. AOL i Google umożliwiły już użytkownikom wpływ na ilość i treść prywatnych informacji, jakie przechowywane są w bazach. Ten trend powinien się umacniać – zeszłoroczna ankieta wśród dorosłych internautów z Kalifornii pokazała, że 85 proc. z nich nie zgadza się na rejestrowanie ich aktywności online w celach reklamowych.

NYT.


Moje najnowsze wpisy

 

Reklama w grach to nie tylko product placement

poniedziałek 25/02/2008

Matt Story


Dziennikarze (jednak) korzystają z blogów

piątek 08/02/2008

Blogi to przestrzeń, która coraz intensywniej wpływa na sposób dystrybucji informacji, a także na pracę oraz pozycję zawodową dziennikarzy.


Nowe trendy w globalnej rozrywce - coraz silniejsza pozycja użytkowników

środa 19/12/2007

W niedawnym raporcie Nokii “A Glimpse of the Next Episode” znaleźć można prognozy dotyczące rozwoju przemysłu rozrywkowego. Aktywni konsumenci (trend-setting consumers) z 17 krajów byli…


Marketing internetowy od bin Ladena

poniedziałek 26/11/2007

W kontekście internetowych działań Al-Kaidy terminy takie jak marketing wirusowy albo partyzancki nadbierają specyficznego znaczenia. Jednak podobno uczyć można się od samego diabła, pamiętając jedynie,…


Noworodki w serwisach społecznościowych

wtorek 13/11/2007

Może jeszcze z trudem przychodzi nam wyobrazić sobie, że rodzice oczekujący dziecka rejestrują jeszcze przed jego urodzeniem jego personalną domenę i zakładają mu konto w…


Marketing szeptany najbardziej efektywny

poniedziałek 08/10/2007

26486 internautów z 47 krajów przebadanych zostało przez analityków Nielsena. Ankieterzy pytali o to, jakiej formie reklamy czy polecania produktów internauci ufają najbardziej. Okazuje się,…


Pay-For-Visit Advertising

wtorek 02/10/2007

W amerykańskim urzędzie patentowym złożono dokumenty nowego systemu reklamowego, nazwanego Pelago. Ma to być pierwsza na świecie usługa Pay-For-Visit Advertising. Za pomocą technologii GPS czy…


Pies jako konsument

niedziela 16/09/2007

Psy to wdzięczni konsumenci: karmy, odżywki, szampony, usługi fryzjerskie i pielęgnacyjne przygotowane dla milionów trzymanych w domach czworonogów to pokaźny rynek, w którym wypracowano dość…


Dobre (twoje) treści w złych miejscach

poniedziałek 20/08/2007

Kiedy twoja pisana przez kilka dni blogowa notka pojawia się nagle bezczelnie na innych blogach bez informacji o źródle i autorze, masz pełne prawo domagać…


Polityka przez YouTube – politycy dostrzegli potencjał Internetu

czwartek 12/07/2007

Szybko rozwijające się serwisy społecznościowe stały się nowym obszarem działań polityków walczących o władzę i swój dobry wizerunek w społeczeństwie. Tymczasem kiedy Amerykanie wykorzystują Internautów…