Na stronach New York Timesa pojawił się dziś html?_r=2&pagewanted=1&ei=5089&en=22dfd081e70634b9&ex=1362888000&partner=rssyahoo&emc=rss&oref=slogin”> interesujący artykuł, którego treść dotyczy większości osób korzystających z internetu. Chodzi o kwestie prywatności, tak mocno ostatnio dyskutowane również w Polsce za sprawą serwisu Nasza Klasa.
Luise Story pisze w swoim artykule o danych zbieranych przez projekty internetowe w celach realizacji kampanii reklamowych. Cytowane przez nią najnowsze badania udowadniają, że w niektórych przypadkach nawet ponad 2. 5 tysiąca razy w miesiącu pobiera się od internauty jego prywatne dane (to kwestie takie jak słowa kluczowe w wyszukiwarkach, ulubiony kolor ale także aktualny stan cywilny, dane teleadresowe itp). Okazuje się, że większość internautów nie dba o zabezpieczenie swojej prywatności – wielu z nich nawet nie wie, że jakieś dane są zbierane i wykorzystywane w celach reklamowych. Jak potwierdza Michael Galgon z Microsoftu, dane te wykorzystywane są do skuteczniejszego targetowania komunikatów reklamowych do użytkowników. Im więcej danych przypisanych do danego konta czy IP uda się zebrać, tym jest większa szansa, że internauta otrzyma odpowiednią dla siebie wersję reklamy i będzie mógł z niej skorzystać.
Artykuł pokazuje też zmiany, jakie nastąpiły w ostatnich latach na polu gromadzenia danych wykorzystywanych potem w targetowaniu reklam. O ile wcześniej duże serwisy koncentrowały się głównie na analizie własnych użytkowników, teraz wykorzystywane są zasoby tworzone w oparciu o zachowania internautów na tysiącach serwisów. Ostatecznym celem wszystkich zabiegów jest oczywiście zwiększenie skuteczności reklamy poprzez lepsze dotarcie do potencjalnie zainteresowanych nią osób.
Badania zrealizowane przez ComScore w grudniu zeszłego roku udowodniły, że piątka największych internetowych graczy: Yahoo, Google, Microsoft, AOL i MySpace rejestrowała dane o użytkownikach około 336 miliardów razy w miesiącu. Bardzo ciekawie wypada porównanie tych wartości z zasobami tworzonymi przez tradycyjne media, które w internecie realizują własne projekty (The New York Times, Disney itp).
Tekst Luise Story to także zadanie pytania o to, czy firmy mają zamiar informować użytkowników o swoich działaniach związanych z tworzeniem baz informacji o zachowaniach i preferencjach internautów. AOL i Google umożliwiły już użytkownikom wpływ na ilość i treść prywatnych informacji, jakie przechowywane są w bazach. Ten trend powinien się umacniać – zeszłoroczna ankieta wśród dorosłych internautów z Kalifornii pokazała, że 85 proc. z nich nie zgadza się na rejestrowanie ich aktywności online w celach reklamowych.
NYT.
a wiemy coś o Jarku? pije pifko?
Z Ludwikiem już NIE!
Najchętniej targetnąłbym autora tego tekstu. Z dwururki. Zdaje się, że zapomniał o swojej narodowości
brand name cialis canada
[url=https://www.liverichandfree.com/#]cialis 20mg rimini[/url]
cialis 5mg tab lilly
tadalafil viagra
do you need a prescription for cialis in australia
methotrexate and cialis
[url=http://www.cialisle.com/#]tadalafil vs cialis[/url]
can you take 10mg cialis daily
cialis price uk
can you take cialis 5 mg as needed
generic azithromycin
cialis otc
zithromax 500 mg
amoxicillin vs zithromax
Pingback: ciprofloxacin india
Pingback: viagra usa 100mg
cialis no prescription
buy cialis
cialis ed
Pingback: viagra pills
buy cialis online without prescription
viagra vs cialis
buy clomid 50mg
clomid 50mg
cialis for sale
Pingback: buy chloroquine phosphate
azithromycin pack
Pingback: https://mymvrc.org
Pingback: www.jueriy.com
what is cialis 20 mg [url=http://www.rateplug.com/outway.asp?type=17&url=http://www.cialisle.com]cialis 20mg pills generic[/url] what would happen if a woman took cialis rateplug.com where to order cialis online
what would happen if you snort viagra viagra cimetidine interaction viagra en los angeles bio bio
viagra 100 mg tablet generic viagra pro viagra chea
female viagra online pharmacy viagra price pharmacy cost of sildenafil in india
viagra 100mg price comparison buy viagra with mastercard viagra tablet 25 mg price
viagra no me sirve acheter viagra montrГ©al travis ortmayer viagra
guidelines in writing a research paper research paper machine accounting assignment help online
viagra overnight viagra alternatives india viagra coupuns
viagra windsor canada pussy viagra viagra professional super
buy viagra and pay with my paypal account
tadalafil vs viagra
can viagra be ordered online ren Soito
how power full 100mg viagra is
genuine pfizer viagra drug
nizoral order online ren Soito
pharmacies near me the pharmacy indian pharmacy
best drugstore bb cream drug rx legit online pharmacy
brand name cialis india to buy cialis cialis paypal [url=http://mycialedst.com/]cialis 10 mg price[/url] ’
is there generic viagra yet
how much viagra to take
levitra pharmaceutical ren Soito
cialis generic buy cialis free shipping cuanto dura cialis [url=http://cialijomen.com/]viagra cialis from germany[/url] ’
cialis 10mg canada cialis shop in australia cialis 200 mg no prescription [url=http://phrcialiled.com/]but cialis[/url] ’