Blogi to przestrzeń, która coraz intensywniej wpływa na sposób dystrybucji informacji, a także na pracę oraz pozycję zawodową dziennikarzy. com/”>Ankieta przeprowadzona przez Brodeur obrazuje stosunek amerykańskich dziennikarzy do blogosfery.
Blogi to przestrzeń, która coraz intensywniej wpływa na sposób dystrybucji informacji, a także na pracę oraz pozycję zawodową dziennikarzy. Ankieta przeprowadzona przez Brodeur obrazuje stosunek amerykańskich dziennikarzy do blogosfery.
Okazuje się, że dziennikarzom w kontekście blogów podoba się najbardziej szybkość dystrybucji informacji. Ma to dla nich największe znaczenie. Nie mniej ważna jest także oryginalność treści i tematów – oznacza to, że blogosfera może być dla dziennikarzy źródłem wartościowych inspiracj (mimo oskarżeń o fatalną jakość publikowanych tam treści, jakie często usłyszeć można ze strony dziennikarzy). Potwierdza to Jerry Johnson mówiąc, że chociaż niewielka część dziennikarzy uznaje blogi za dobre źródło unikalnych informacji, to dla większości jest to przestrzeń, która pozwala na zrozumienie kontekstu informacji czy spojrzenie na nią pod nowym kątem.
Blogi to także regularne źródło informacji dla dziennikarzy. Trzy czwarte ankietowanych dziennikarzy przyznało, że blogosfera pozwala im na znalezienie nowych pomysłów na artykuł, a także pokazuje nowe możliwości zanalizowania i opisania konkretnego tematu. 70 proc. dziennikarzy regularnie przeszukuje blogi. Z reguły to grupa 1-5 adresów. 29 proc. amerykańskich dziennikarzy nie interesuje się blogami.
Dziennikarze są również aktywni jako blogerzy. 27. 7 proc. z nich przyznało się w ankiecie do prowadzenia własnego bloga. 16. 3 proc. amerykańskich dziennikarzy ma też własny profil w serwisach społecznościowych.
Czy w Polsce dziennikarze mają podobny stosunek do blogosfery? Czy tezy Krzysztofa Olszewskiego z niedawnego spotkania dziennikarzy i blogerów w Agorze to punkt widzenia większości polskich dziennikarzy? Czy może polska blogosfera nie jest jeszcze tak rozwinięta, żeby dziennikarze uznali ją za wartościowe źródło wątków i pomysłów, które mogą wykorzystywać w swojej pracy?.