Dziennikarze (jednak) korzystają z blogów


piątek 08/02/2008

Blogi to przestrzeń, która coraz intensywniej wpływa na sposób dystrybucji informacji, a także na pracę oraz pozycję zawodową dziennikarzy. com/”>Ankieta przeprowadzona przez Brodeur obrazuje stosunek amerykańskich dziennikarzy do blogosfery.

Blogi to przestrzeń, która coraz intensywniej wpływa na sposób dystrybucji informacji, a także na pracę oraz pozycję zawodową dziennikarzy. Ankieta przeprowadzona przez Brodeur obrazuje stosunek amerykańskich dziennikarzy do blogosfery.

Okazuje się, że dziennikarzom w kontekście blogów podoba się najbardziej szybkość dystrybucji informacji. Ma to dla nich największe znaczenie. Nie mniej ważna jest także oryginalność treści i tematów – oznacza to, że blogosfera może być dla dziennikarzy źródłem wartościowych inspiracj (mimo oskarżeń o fatalną jakość publikowanych tam treści, jakie często usłyszeć można ze strony dziennikarzy). Potwierdza to Jerry Johnson mówiąc, że chociaż niewielka część dziennikarzy uznaje blogi za dobre źródło unikalnych informacji, to dla większości jest to przestrzeń, która pozwala na zrozumienie kontekstu informacji czy spojrzenie na nią pod nowym kątem.

Blogi to także regularne źródło informacji dla dziennikarzy. Trzy czwarte ankietowanych dziennikarzy przyznało, że blogosfera pozwala im na znalezienie nowych pomysłów na artykuł, a także pokazuje nowe możliwości zanalizowania i opisania konkretnego tematu. 70 proc. dziennikarzy regularnie przeszukuje blogi. Z reguły to grupa 1-5 adresów. 29 proc. amerykańskich dziennikarzy nie interesuje się blogami.

Dziennikarze są również aktywni jako blogerzy. 27. 7 proc. z nich przyznało się w ankiecie do prowadzenia własnego bloga. 16. 3 proc. amerykańskich dziennikarzy ma też własny profil w serwisach społecznościowych.

Czy w Polsce dziennikarze mają podobny stosunek do blogosfery? Czy tezy Krzysztofa Olszewskiego z niedawnego spotkania dziennikarzy i blogerów w Agorze to punkt widzenia większości polskich dziennikarzy? Czy może polska blogosfera nie jest jeszcze tak rozwinięta, żeby dziennikarze uznali ją za wartościowe źródło wątków i pomysłów, które mogą wykorzystywać w swojej pracy?.


Moje najnowsze wpisy

 

Internet wie o Tobie coraz więcej

poniedziałek 10/03/2008

Na stronach New York Timesa pojawił się dziś


Reklama w grach to nie tylko product placement

poniedziałek 25/02/2008

Matt Story


Nowe trendy w globalnej rozrywce - coraz silniejsza pozycja użytkowników

środa 19/12/2007

W niedawnym raporcie Nokii “A Glimpse of the Next Episode” znaleźć można prognozy dotyczące rozwoju przemysłu rozrywkowego. Aktywni konsumenci (trend-setting consumers) z 17 krajów byli…


Marketing internetowy od bin Ladena

poniedziałek 26/11/2007

W kontekście internetowych działań Al-Kaidy terminy takie jak marketing wirusowy albo partyzancki nadbierają specyficznego znaczenia. Jednak podobno uczyć można się od samego diabła, pamiętając jedynie,…


Noworodki w serwisach społecznościowych

wtorek 13/11/2007

Może jeszcze z trudem przychodzi nam wyobrazić sobie, że rodzice oczekujący dziecka rejestrują jeszcze przed jego urodzeniem jego personalną domenę i zakładają mu konto w…


Marketing szeptany najbardziej efektywny

poniedziałek 08/10/2007

26486 internautów z 47 krajów przebadanych zostało przez analityków Nielsena. Ankieterzy pytali o to, jakiej formie reklamy czy polecania produktów internauci ufają najbardziej. Okazuje się,…


Pay-For-Visit Advertising

wtorek 02/10/2007

W amerykańskim urzędzie patentowym złożono dokumenty nowego systemu reklamowego, nazwanego Pelago. Ma to być pierwsza na świecie usługa Pay-For-Visit Advertising. Za pomocą technologii GPS czy…


Pies jako konsument

niedziela 16/09/2007

Psy to wdzięczni konsumenci: karmy, odżywki, szampony, usługi fryzjerskie i pielęgnacyjne przygotowane dla milionów trzymanych w domach czworonogów to pokaźny rynek, w którym wypracowano dość…


Dobre (twoje) treści w złych miejscach

poniedziałek 20/08/2007

Kiedy twoja pisana przez kilka dni blogowa notka pojawia się nagle bezczelnie na innych blogach bez informacji o źródle i autorze, masz pełne prawo domagać…


Polityka przez YouTube – politycy dostrzegli potencjał Internetu

czwartek 12/07/2007

Szybko rozwijające się serwisy społecznościowe stały się nowym obszarem działań polityków walczących o władzę i swój dobry wizerunek w społeczeństwie. Tymczasem kiedy Amerykanie wykorzystują Internautów…