Dobre (twoje) treści w złych miejscach


poniedziałek 20/08/2007
0

Kiedy twoja pisana przez kilka dni blogowa notka pojawia się nagle bezczelnie na innych blogach bez informacji o źródle i autorze, masz pełne prawo domagać się usunięcia nielegalnych kopii. Na ile te żądania mogą być skuteczne, to już inna sprawa. Może zamiast walczyć z wiatrakami pomożesz swoim czytelnikom kopiować swoje zasoby legalnie i w cywilizowany sposób, zapewniając sobie przy tym łatwą i bezpłatną reklamę?

Rebecca Lieb com/3626770″>pisze na Clickz. com o podobnej sytuacji. Zaleca baczne przyglądanie się, jak treści dostępne na stronie domowej firmy lub profesjonalnym blogu dystrybuowane są w Internecie. Pokazuje, jak znajdować informacje o osobach nielegalnie kopiujących zastrzeżone treści i jak wymagać od właścicieli serwerów usuwania tego typu kopii. Efekt może być taki, że – w najlepszym wypadku – tracisz kilka godzin i w rezultacie nielegalna kopia twojego artykułu znika z podejrzanej strony.

Tymczasem – jak podkreśla autorka – istnieją inne strategie, które umożliwiać mogą bezpieczne udostępnianie treści Internautom. Licencje Creative Commons pozwalają czytelnikom twojego serwisu na przykład kopiować i publikować twoje materiały z obowiązkiem zachowania informacji o autorze i źródle. Czytelne zasady publikowania informacji i wiedzy na stronach korporacyjnych czy biznesowych blogach to dobre narzędzie marketingu szeptanego, w którym wykorzystać można obrandowane przez twoją firmę treści.


Komentarze Dodaj komentarz

 

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


1 + = dziesięć

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Moje najnowsze wpisy

 

Internet wie o Tobie coraz więcej

poniedziałek 10/03/2008
3

Na stronach New York Timesa pojawił się dziś


Reklama w grach to nie tylko product placement

poniedziałek 25/02/2008
1

Matt Story


Dziennikarze (jednak) korzystają z blogów

piątek 08/02/2008
1

Blogi to przestrzeń, która coraz intensywniej wpływa na sposób dystrybucji informacji, a także na pracę oraz pozycję zawodową dziennikarzy.


Nowe trendy w globalnej rozrywce - coraz silniejsza pozycja użytkowników

środa 19/12/2007
1

W niedawnym raporcie Nokii “A Glimpse of the Next Episode” znaleźć można prognozy dotyczące rozwoju przemysłu rozrywkowego. Aktywni konsumenci (trend-setting consumers) z 17 krajów byli…


Marketing internetowy od bin Ladena

poniedziałek 26/11/2007
2

W kontekście internetowych działań Al-Kaidy terminy takie jak marketing wirusowy albo partyzancki nadbierają specyficznego znaczenia. Jednak podobno uczyć można się od samego diabła, pamiętając jedynie,…


Noworodki w serwisach społecznościowych

wtorek 13/11/2007
1

Może jeszcze z trudem przychodzi nam wyobrazić sobie, że rodzice oczekujący dziecka rejestrują jeszcze przed jego urodzeniem jego personalną domenę i zakładają mu konto w…


Marketing szeptany najbardziej efektywny

poniedziałek 08/10/2007
0

26486 internautów z 47 krajów przebadanych zostało przez analityków Nielsena. Ankieterzy pytali o to, jakiej formie reklamy czy polecania produktów internauci ufają najbardziej. Okazuje się,…


Pay-For-Visit Advertising

wtorek 02/10/2007
0

W amerykańskim urzędzie patentowym złożono dokumenty nowego systemu reklamowego, nazwanego Pelago. Ma to być pierwsza na świecie usługa Pay-For-Visit Advertising. Za pomocą technologii GPS czy…


Pies jako konsument

niedziela 16/09/2007
6

Psy to wdzięczni konsumenci: karmy, odżywki, szampony, usługi fryzjerskie i pielęgnacyjne przygotowane dla milionów trzymanych w domach czworonogów to pokaźny rynek, w którym wypracowano dość…


Polityka przez YouTube – politycy dostrzegli potencjał Internetu

czwartek 12/07/2007
0

Szybko rozwijające się serwisy społecznościowe stały się nowym obszarem działań polityków walczących o władzę i swój dobry wizerunek w społeczeństwie. Tymczasem kiedy Amerykanie wykorzystują Internautów…