Polityka przez YouTube – politycy dostrzegli potencjał Internetu
Szybko rozwijające się serwisy społecznościowe stały się nowym obszarem działań polityków walczących o władzę i swój dobry wizerunek w społeczeństwie. Tymczasem kiedy Amerykanie wykorzystują Internautów do współredagowania debat wyborczych, Polacy czekają… na zwrotne e-maile do radnych. Prekursorem zorganizowanych form obecności polityków w Internecie jest CNN. ...
Zanućcie i kupcie
Kryzys tradycyjnych środków przekazu reklamowego wymaga wyszukiwania wciąż nowych rozwiązań, które są w stanie przebić się przez mur obojętności znudzonych standardową reklamą odbiorców. Jednym z uniwersalnych metod radzenia sobie z tą nieprzychylną sytuacją jest wykorzystanie muzyki. Muzyka stała się czynnikiem wiążącym widza z marką i miała rozwijać w umysłach odbiorców konkretne skojarzenia na temat marki…
Media Maryja – prawie jak Internet
Media stworzone przez redemptorystę ojca Tadeusza Rydzyka to swoisty fenomen. Z jednej strony w powszechnym odbiorze funkcjonują jako symbol myśli skrajnie konserwatywnej i zachowawczej, z drugiej po bliższym zbadaniu okazuje się, że pod wieloma względami redemptoryści okazali się koryfeuszami nowoczesnych technologii i innowacyjnych sposobów komunikacji charakterystycznych dla Sieci. (Wcale nie mam na myśli tego, że…
Wirtualny świat, prawdziwe pieniądze
Gry online, szczególnie MMORPG (Massively-Multiplayer Online Role Playing Game), stają się coraz bardziej popularne. Dzięki takim grom duża liczba ludzi, bardzo często z różnych stron świata, może się spotkać jednocześnie w wirtualnym świecie. Gracz ma za zadanie wcielić się w rolę wybranej postaci i pokierować jej działaniami. ...
Czarna krowa w kropki.com
Żywe reklamy to nic nowego. Grubo przed pierwszą wojną światową na ulicy można było spotkać jegomości przebranych za kufle piwa z pobliskiego szynku, ale wykorzystywanie do takich celów zwierząt (hodowanych przemysłowo) to już jak najbardziej współczesny wynalazek. Szukasz spokoju – jedź na wieś Krowa jaka jest, każdy widzi, z tym że każdy trochę inaczej. ...
Wymień stare media na nowe
Tradycyjne media wydają się nieco zużyte Bombardowani przekazami, znudzeni konsumenci nie chcą oglądać reklam w telewizji, nie słuchają ich w radiu. Aż 80% odbiorców reklam telewizyjnych uważa je za dokuczliwe, 51% uważa reklamę telewizyjną za irytujacą, 23% ma to samo zdanie o reklamach radiowych. Poza kwestią liczby czy słabą jakością przekazów reklamowych winą za ten…
Reklama umiera
Dotychczas stosowane sposoby planowania strategii marketingowej przestają się sprawdzać. Tradycyjna kreacja, nawet najwyższej próby, czasem działa, a czasem spektakularnie zawodzi. Dlaczego sprawdzone i udoskonalane przez dziesięciolecia wzory przechodzą do lamusa? Zmiana jest wpisana w marketing. ...
Koniec z abonamentem TV
Abonament płacimy za posiadanie telewizora. Na szczęście, do oglądania zgromadzonych w Internecie materiałów nie jest on potrzebny. Do tej pory telewidzowie skazani byli na dyktat telemetrii. ...