Internet wie o Tobie coraz więcej
Na stronach New York Timesa pojawił się dziś
Dziennikarze (jednak) korzystają z blogów
Blogi to przestrzeń, która coraz intensywniej wpływa na sposób dystrybucji informacji, a także na pracę oraz pozycję zawodową dziennikarzy.
Nowe trendy w globalnej rozrywce – coraz silniejsza pozycja użytkowników
W niedawnym raporcie Nokii “A Glimpse of the Next Episode” znaleźć można prognozy dotyczące rozwoju przemysłu rozrywkowego. Aktywni konsumenci (trend-setting consumers) z 17 krajów byli pytani o to, jak zachowują się w internecie i w jaki sposób odbierają media, jak wykorzystują je w zabawie i pracy. ...
Marketing internetowy od bin Ladena
W kontekście internetowych działań Al-Kaidy terminy takie jak marketing wirusowy albo partyzancki nadbierają specyficznego znaczenia. Jednak podobno uczyć można się od samego diabła, pamiętając jedynie, aby jego metody wykorzystać do dobrych celów. Gabriel Weimann i jego grupa studentów z Uniwersytetu w Hajfie
Noworodki w serwisach społecznościowych
Może jeszcze z trudem przychodzi nam wyobrazić sobie, że rodzice oczekujący dziecka rejestrują jeszcze przed jego urodzeniem jego personalną domenę i zakładają mu konto w popularnym serwisie społecznościowym. Niemowlak po urodzeniu bawi się elektronicznymi gadżetami, a w wieku kilku lat uczyć się pisać już na własnym blogu. Przesada? Być może, jednak już teraz najmłodsi w…
Marketing szeptany najbardziej efektywny
26486 internautów z 47 krajów przebadanych zostało przez analityków Nielsena. Ankieterzy pytali o to, jakiej formie reklamy czy polecania produktów internauci ufają najbardziej. Okazuje się, że dla 78 proc. badanych rekomendacje od innych konsumentów są najbardziej wiarygodne. Reklamom w prasie ufa 63 proc. ankietowanych, reklamom w telewizji czy radiu - 50 proc. Reklama internetowa osiągnęła…
Pay-For-Visit Advertising
W amerykańskim urzędzie patentowym złożono dokumenty nowego systemu reklamowego, nazwanego Pelago. Ma to być pierwsza na świecie usługa Pay-For-Visit Advertising. Za pomocą technologii GPS czy Bluetooth system sprawdza, na ile skuteczna jest reklama wyświetlana na konkretnym telefonie komórkowych. Po prezentacji reklamy Pelago śledzi telefon i użytkownika. Jeśli trafia on do miejsc, które były reklamowane, zapisywana…
Pies jako konsument
Psy to wdzięczni konsumenci: karmy, odżywki, szampony, usługi fryzjerskie i pielęgnacyjne przygotowane dla milionów trzymanych w domach czworonogów to pokaźny rynek, w którym wypracowano dość specyficzne strategie reklamowe. Mogą to być na przykład
Dobre (twoje) treści w złych miejscach
Kiedy twoja pisana przez kilka dni blogowa notka pojawia się nagle bezczelnie na innych blogach bez informacji o źródle i autorze, masz pełne prawo domagać się usunięcia nielegalnych kopii. Na ile te żądania mogą być skuteczne, to już inna sprawa. Może zamiast walczyć z wiatrakami pomożesz swoim czytelnikom kopiować swoje zasoby legalnie i w cywilizowany…