walka w grze


piątek 26/10/2007

Już podjęte decyzje. Już po wyborach. Emocje opadają, zaczyna się normalne życie. Walka przedwyborcza była na wielu frontach, między innymi na wirtualnej arenie w grach komputerowych, w grach flashowych w Internecie.

Jeśli kilka lat temu powiedziałbym, że gry będą jednym z najefektywniejszych form reklamowych pod koniec pierwszej dekad tego wieku, pewnie spotkałbym się z niedowierzaniem. Jednak tak jest – gry stają się coraz bardziej docenianą formą dotarcia do potencjalnego klienta. Oczywiście prym wiodą Stany Zjednoczone, gdzie budżety nowych gier – i produkcyjne i promocyjne – są porównywalne do budżetów dużych produkcji filmowych.

Przykładem niech będzie jedna z bardziej promowanych gier ostatnich tygodni – Halo 3.

Produkcja Microsoftu to nie tylko gra, ale cały zestaw gadżetów i specjalnych produktów zebranych wokół gry. Sama sprzedaż gry przyniosła w ciągu pierwszego dnia sprzedaży producentowi w samych tylko Stanach Zjednoczonych ponad 170 milionów dolarów oraz ponad 1milion graczy w Xbox Live w ciągu pierwszych 20 godzin istnienia gry na rynku.

Dla porównania łączne przychody pierwszego weekendu filmów, na przykładzie najbardziej dochodowego filmu 2007 roku -  trzeciej części Spiderman w 108 krajach to lekko ponad 381 milionów dolarów. W wypadku Halo 3 mówimy tylko o jednym dniu i jednym kraju.

Podobne wielkości obejrzeń notują gry flash. Hitem ostatnich tygodni były gry flash związane z wyborami. Najbardziej grywalne produkcje osiągnęły w wyborczy weekend nawet ponad 500 000 zagrań. Warto o tym mówić, szczególnie, że same gry nie były wsparte żadną kampanią promocyjną, a za osiągami oglądalności stoi tylko „miodność” gry a co za tym idzie rozsyłanie jej pomiędzy Internautami, tylko ze znikomą ingerencją producentów. Jak powszechnie wiadomo, poczta pantoflowa, inaczej marketing szeptany, to obecnie jeden z najlepszych sposobów dotarcia do Internautów.

Przykłady gier wyborczych:
http://ww w. fabrykagier. pl/puknij/
http://ww w. fabrykagier. pl/wybory/
h ttp://www. adaction. pl/jaja-na-wiejskiej/

.


Moje najnowsze wpisy

 

historia reklamy wyszperana z sieci...

niedziela 19/07/2009

W Wielkiej Brytanii, w roku 1996, Unilever otrzymał nagrodę za realizację kampanii „Peperami: It’s a bit of an Animal. ” Była to kampania wykorzystująca wiele mediów,…


początki advergamingu

niedziela 03/05/2009

Trudno w to uwierzyć, ale początki reklamy w grach sięgają 1964 roku. W automatach do gier (filpperach) pojawił się samochód marki Mustang.


w stylu retro oczywiście o Atari

sobota 02/05/2009

Jestem w trakcie pisania tekstu o historii advergamingu na świecie oraz w Polsce. Szperając na YouTube oraz w archiwach Atari znalazłem ciekawą reklamę gry z…


Gry reklamowe w przeglądarkach – nowa jakość

poniedziałek 17/11/2008


Gracze to wpływowa grupa!

środa 12/11/2008

Docierając do graczy docierasz do ich przyjaciół i kolegówGracze znacznie bardziej wpływają na otoczenie niż ich koledzy, którzy nie grają. Ostanie badanie IGN Entertiment oraz…


kryzys psia kość, będzie dobrze

poniedziałek 03/11/2008

Będzie normalnie, bo to co się działo do tej pory było rosnącą nienormalnością. Ludziom się w głowach zaczęło przewracać, pensje rosły, odwrotnie proporcjonalnie do efektywności…


5 mitów o reklamie w grach

piątek 31/10/2008

Konsumenci coraz bardziej wchodzą do świata gier. Coraz więcej czasu spędzają na świadomej rozrywce. Tak jak decydują się na płatną telewizję, czy zakup biletu do…


Wyłączność na Polskę - IGA Worldwide

środa 24/09/2008

Mamy wyłączność IGA Worldwide na Polskę! To nowe możliwości dla marketerów niespotykane dotąd w Polsce. Dynamiczna reklama w grach, gdzie kampanię można uruchomić w 5…


Wielkie granie w Blue City 5-6 kwietnia

niedziela 30/03/2008

Dopinamy ostatnie szczegóły imprezy. W dniach 5-6 kwietnia w warszawskim centrum handlowym „Blue City” odbędzie się największa impreza dla miłośników gier komputerowych podczas tej wiosny.…


sieci afiliacyjne i sieci rekamowe, konkurencja czy symbioza?

czwartek 20/03/2008

Dawno nie pisałem, wedle zasady, że milczenie jest złotem. Dzisiaj na rozgrzewkę krótkie przemyślenia na temat tego czy sieci afiliacyjne są zagrożeniem dla sieci reklamowych,…